Sv: Overskrift eller innhold, hva er viktigst?
Opprinnelig lagt inn av 007, her.
Idiotfilteret? Gud bedres - så nedlatende.
Akademiske vendinger kan se veldig bra ut, men det er nå engang innholdet som er det viktigste. For å si det på et språk som alle forstår: Man kan gjemme mye piss bak flotte ord.
Jo, men noen ganger finnes det ikke ord som dekker et fremmedord og noen ganger så er det veldig forskjell hva folk skjønner av fremmedord også.
En del mennesker skjønner ofte for eksempel ikke ordet maksimalt, det er noe man må passe seg for å bruke som lege når man skriver ut resepter, men jeg hadde ikke tenkt at det var et problematisk ord her på FP. Korrelasjon er vel et av fremmedordene som jeg bruker mest her tenker jeg, og det finnes det rett og slett ikke noe norskt ord for. Og noen ganger så diskuterer jeg f.eks med andre som også er helsepersonell og da er det greit å bruke ord som kanyle og slikt.
Jeg har virkelig ikke tenkt før at det er for stor bruk av fremmedord her, og har bestrebet meg på å skrive folkelig når jeg forklarer noe. Men om det nivået jeg skriver på utelukker noen få prosenter så tror jeg ikke at jeg kommer til å endre meg veldig på det altså, da kan jeg like godt diskutere på VG-forum.