Sv: Hvorfor er man egentlig redd for edderkopper?
Jeg har puls på 140 når jeg leser om edderkopper.
Helt automatisk sjekker jeg alle hjørner når jeg entrer et rom (uten at jeg tenker over det, uten at jeg selv merker at jeg gjør det), å besøke noen med overbygd inngangsparti fra april til oktober gjør fysisk vondt, og om jeg finner en edderkopp inne hos meg selv, der jeg skal leve og bo, så blir jeg i perioder så redd at jeg kaster opp. Jeg har en genial insektsspray fra en skadedyrytrudder som jeg sprayer hele leiligheten min, leiligheten til Exbo, inngangspartiet på blokken og sittegruppen utefor blokken med.
Jeg har gjerne sommerfester ute, men alt av bord og stoler sprayes med denne sprayen først. Etter august er det verst. August - Oktober. 
Sommerferier i campinghytter er en klar utfordring.
Fobi.
Og likevel, når jeg er sammen med Poden går det forholdsvis greit. Jeg er så redd for at han skal plukke opp min dumme greie for edderkopper at jeg klarer sånn nogenlunde å overse puls, kaldsvette og brekningsfornemmelser.
Det skal litt til at han ikke plukker opp at jeg er redd. Men jeg håper han ikke tar det til seg... Det er svært begrensende å ha det slik.
Ellers er jeg ikke redd for noenting. Og jeg aner ikke hvorfor jeg har fått en slik fobi for edderkopper.