Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-06, 09:33   #1
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Jeg har igjen julegaver til barn og mann, og så skal jeg kjøpe litt julevin og dele ut.
Pepperkakene er bakt - og oppspist - så vi skal bake nye en av dagene. I samme slengen baker vi lyse kakemenn, dette er alt jeg baker/vi spiser av julekaker. Vi skal bake litt gjærbakst, Livenfamilien liker det bedre enn småkaker.
Vi har 2 stuer og skal ha ett tre i hver stue. Jeg mangler derfor en fot og ett sett lys, noe jeg skal kjøpe på Rema (50 kr for lys, 150,- for fot). Må bare få litt lønn...
I dag har jeg fri og skal lage 40 julekort. I kveld er det juleavslutning med oppvisning på storesøsters turngruppe, jeg må derfor bake en platekake i løpet av dagen.
Jeg tror jeg ligger godt an, og gidder ikke stresse. Vinduene blir ikke vasket i år - hva er vitsen i dette været? Jeg har ikke så mye skitt og støv i krokene, og rundvask tar jeg til våren når det er lyst og jeg ser hva jeg vasker.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 11:10   #2
Albertine
Passiv

Standard

Vi har nyoppusset hus, så her blir det ikke vasking av vegger eller tak. Holder med en liten kattevask av gulv her. Siste julebakedag i dag, og da er alle sortene i boks. Kjøpte den siste julegaven i dag, så det er bare pakking og sending som gjenstår. Joda, jeg er i rute jeg!

Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 13:28   #3
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

vasking av vegger eller tak.

Tar ikke tyngdekraften seg av det?

Ben "an apple a day" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 13:39   #4
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Tja, skal vi se..
- Julevasken får vente til litt nærmere. Vi flyttet i nytt hus i høst, så det blir ikke mer enn en ordinær helgevask. Noen av vinduene blir vel også pusset i samme slengen.
- Julegavene skulle jeg begynne med idag, men så ble storesøster syk, så jeg er hjemme med henne i stedet. Ikke alltid alt går som planlagt med tre små.
- Vi har begynt å julepynte litt, men har ikke kjøpt juletre ennå. Jeg finner ikke pynten til treet noe sted jeg heller, Vimsen , så vi må få kjøpt inn litt slikt også.
- Julekakene har jeg ikke tenkt på ennå - siden vi skal være borte både julaften og mye av romjula så ser jeg ingen grunn til å bake ørti slag. Får se om det blir litt pepperkakebaking en av dagene, og ta det derfra.

Konklusjon: Lite er gjort, mye gjenstår, men jeg har tatt ferie hele uka så om ungene holder seg friske skal jeg nok komme noenlunde i rute før helga.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 13:46   #5
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er ferdig med alle julegavene (vel, det gjenstår 1 gave, men jeg vet hva jeg skal kjøpe og hvor, så det er bare å dra ut og plukke den med seg). Utrolig godt å være ferdig med det, orket ikke tanken på å vagge høygravid rundt i julefulle butikker.
Huset er ferdig julepyntet (det gjør jeg alltid 1 desember), men stor-vasken gjenstår. Satser på å få litt hjelp av mine foreldre til de tyngste oppgavene. Mannen er nemlig ikke akkurat en racer på husarbeid.
Pinnekjøttet er i hus, men særlig annet ekstra trenger vi ikke kjøpe inn. Regner nemlig ikke med å ha mer enn en dag her hjemme i løpet av jula. Dagene blir tilbragt hos svigers og mine foreldre.

Utover dette har jeg en del annet å ta meg av som jeg har et håp om å få unna før jul. Slike ting som er greit å ha ferdig før det kommer et nytt lite menneske inn i familien. På listen står utskifting av diverse møblement på badet i soveromsetasjen, maling av to stk. gutterom, maling av den nye, gamle senga som den kommende storebror skal ha når nå sprinkelsenga hans okkuperes av en ny, liten fyr. Og så må jeg gå igjennom alt av baby-tøy. Men det kan jeg nok ta litt av i januar. Toer'n har husarrest frem til første uka i januar, iallfall...

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 13:43   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Vi har nyoppusset hus, så her blir det ikke vasking av vegger eller tak.

Akkurat, ja. Nei, hvis huset er nyoppusset, er det sikkert ikke påkrevet å vaske vegger og tak til jul. Enig i det.

Gammel 11-12-06, 14:27   #7
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja. Jeg har kjøpt ca. 85% av gavene. Jeg har skrevet et julekort. Jeg har saltet og hengt opp pinnekjøtt. Jeg har bakt fire sorter julekaker.

Alt i alt føler jeg at jeg er i veldig god rute. Jeg håper at jeg klarer å rydde litt før jul, men det er egentlig det viktigste nå. I tillegg til at jeg må skrive julekort.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 14:41   #8
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ferdig med julegavene, men ellers har alle andre forberedelser overhodet ikke gått etter planen og jeg har faktisk gått til det skritt i år å kjøpe et par sorter julekaker. Julen 2006 kommer til å gå inn i historien med skrekk og gru.

Jeg skjønner ikke hvordan vi skal bli ferdige i år.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 14:43   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg skjønner ikke hvordan vi skal bli ferdige i år.

Så, så, Nenne. Julen kommer av seg selv, den. Vi trenger ikke å lage den. Og hvis dere allerede har kjøpt gavene og til og med flere sorter kaker, så er det viktigste i boks, tror nå jeg.

Gammel 11-12-06, 14:44   #10
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julehvafforno?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 17:37   #11
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Så, så, Nenne. Julen kommer av seg selv, den. Vi trenger ikke å lage den. Og hvis dere allerede har kjøpt gavene og til og med flere sorter kaker, så er det viktigste i boks, tror nå jeg.

Takk, det trøstet litt, men som julefanatiker er det vondt å renonsere på noe som helst som har med jul og juleforberedelser å gjøre. Jeg kan ikke fordra å ikke rekke det jeg gjerne vil.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:25   #12
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat, ja. Nei, hvis huset er nyoppusset, er det sikkert ikke påkrevet å vaske vegger og tak til jul. Enig i det.

Og det er liksom påkrevd for oss andre?

Gammel 11-12-06, 21:40   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Snipa, Snipa. Har vi kjent hverandre lenge, og så kjenner du meg dårlig?

Gammel 11-12-06, 21:56   #14
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snipa, Snipa. Har vi kjent hverandre lenge, og så kjenner du meg dårlig?

Her blir kaaaanskje den ene kjøkkenveggen vasket. Den er nemlig full av barnegrøt...

Gammel 11-12-06, 22:02   #15
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Her blir kaaaanskje den ene kjøkkenveggen vasket. Den er nemlig full av barnegrøt...

Kan du ikke bare blande litt rød konditorfarge i grøten nå fram mot jul? Da blir det så "dekkorrativt" på veggen din ...:humrer:

Gammel 12-12-06, 11:32   #16
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Med jevne mellomrom får jeg klarsyn av at jeg er visst en sånn voksen.
Dere vet den følelsen noen snakker om dama, peker og nei - det står ingen damer bak deg (evt mannen da - men har ikke sett noen menn inne på denne tråden...).

Ok, til poenget:

I dag så jeg på sjokoladekalenderen (som jeg har sneket meg til å ha på jobb (beslaglagt fra toåringen ) og konstaterte at jeg for første gang i livet syntes det var skremmende og ikke befriende at vi er halveis i desember til julaften.

Hva kan vi kalle sånne "voksenopplevelser"?

Og ja, dette bryter totalt med snikinga mi inne på modne.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:11   #17
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Med
Hva kan vi kalle sånne "voksenopplevelser"?

Som julekvelden på kjærringa.

Har 4 presanger igjen.
Julegardinene er kommet opp.
Ribba er delegert til gubben.
Utelysene er kjøpt, men vi vente til stormen som er meldt i natt er over med å få dem opp.
Marsipan må lages!!

Ellers kan jeg ikke huske mere.

Gammel 11-12-06, 22:59   #18
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tanken på at vår kjære Skilpadda skulle mene at rundvask til jul var påkrevd er mer en fjern!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 23:00   #19
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Tanken på at vår kjære Skilpadda skulle mene at rundvask til jul var påkrevd er mer en fjern!

Å, jeg vet ikke. Jeg kan sikkert finne på å vaske både rundt sofaen og rundt spisebordet, hvis jeg får ånden over meg.

Gammel 11-12-06, 23:04   #20
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, jeg vet ikke. Jeg kan sikkert finne på å vaske både rundt sofaen og rundt spisebordet, hvis jeg får ånden over meg.

Flinke damen!
Skulle denne ånden bli velig ivrig må du gjerne komme over hit og vaske rundt vår sofa også! :generøs:

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.