|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?Har ikke ofte barnevakt nei. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Vi har barnevakt til alle tre samtidig rundt 1-2 ganger i året tenker jeg.
2001 - 2005 - 2007 - 2016 Sist redigert av Barbarella : 24-01-09 kl 22:06. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?
Kan de ikke sove borte når de ammes?
Vil du bare passe nevøen din om du får noe igjen for det? Jeg har passet tantungen min en god del og jeg gjør det fordi jeg syns det er koselig, ikke fordi jeg vil ha noe igjen for det. De har passet mine unger en gang og det er helt greit, mitt ønske om å ha tantungen min på overnatting blir ikke mindre av den grunn.
|
|
|
#44 |
|
Tittel og tittel....
|
Sånn tenker jeg også. Jeg har paset tanteungen min mye, og hun har kommet hit på besøk alene og det har jeg tenkt å fortsette med så lenge hun vil selv, uavhengig om broren min passer mine barn.
|
|
|
|
#45 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?Nja. Vi har barnevakt nå og da, men sjelden til alle tre samtidig. Og da fordeles de gjerne på to plasser; tvinsa sammen et sted og storesøster et annet, fortrinnsvis hos mamma og svigers. Pappa bor i 7. etg i et leilighetskompleks, har masse verandaer og svære vinduer som kan åpnes, så der tør jeg ikke la ungene overnatte riktig ennå. :hønemor: I de tilfeller der vi har barnevakt til alle tre samtidig er det gjerne fordi vi skal noe spesielt - i bryllup, jubileun, julebord etc. Vi hadde mer barnevakt før, men etter at svigerinnene mine begynte å reprodusere seg så har vi måttet finne oss i å dele på godene. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Jeg har hatt masse "barnevakt" til mine tre eldste etter at eksen og jeg gikk fra hverandre, de er jo hos han ca 7 netter i mnd. Før vi gikk fra hverandre hadde vi omtrent aldri barnevakt.
|
|
|
#47 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Jeg syns det er helt kurant at det ikke er en part som sitter som den som hjelper til hele tiden. Det er faktisk ikke relevant om man liker barna eller ikke, men rett og slett at man ikke lar seg utnytte og at andre kanskje bør ta hensyn til de behov en selv har og ikke bare se hva de selv trenger.
|
|
|
#48 |
|
ekstremt trøtt
|
Jeg passer tantungen min fordi jeg ønsker det selv. Hvis ikke jeg hadde ønsket det så hadde jeg sagt nei de gangene jeg hadde blitt spurt og jeg hadde sluttet å tilby meg. Jeg spør om jeg kan få ha henne fordi jeg ønsker å ha henne hos meg. Jeg har kjempedårlig samvittighet fordi det nå er lenge siden jeg har hatt henne pga at jeg har vært mye syk. Nå føler jeg meg litt bedre og har spurt om jeg kan få lov til å ha henne igjen.
|
|
|
#49 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Ikke når de nekter å ta flaske. Uansett var det ikke noe problem. Jeg har egentlig ikke følt for å levere fra meg knerten enda. Snuppa hylte døgnet rundt sitt første leveår, og da trengte jeg litt "fri" noen ganger for å komme til hektene. Knerten er det ikke så mye bråk med, for å si det mildt.
|
|
|
|
#51 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg føler meg absolutt ikke utnyttet. Nå må det jo sies at min bror bor 50 mil unna og mine barn er 3.5 og 9 mnd, sånn at det er ikke bare å spørre han om å passe. Jeg er rimelig sikker på at han gjerne passer de når de en gang kan reise alene dit. Men likevel om han ikke gjør det, så kommer jeg likevel til å ønske å få datteren på besøk, nå er hun uansett såpass stor at det ikke er noen "jobb" med å passe henne.
|
|
|
|
#52 |
|
intro
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Tja ... Det blir i snitt én gang i måneden, kanskje - litt sjeldnere nå når vi har en liten baby. Vi hadde barnevakt for begge i 4-5 timer da minstemann var 3 måneder - mine foreldre og min tante påtok seg oppgaven. Jeg er lykkelig over å ha foreldre og andre slektninger i nærheten.
|
|
|
|
#53 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Har dere ofte barnevakt?Hele helger kanskje en gang i året. Ellers bor mamma på hybel i huset vårt, men det er sjelden vi bruker henne til barnevakt. Det blir stort sett når vi begge må jobbe. Barnevakt sånn st vi voksne kan gjøre noe sammen er kanskje en kveld annenhver måned i snitt.
|
|
|
#54 |
|
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?Nei, dessverre. Begge sett besteforeldre bor i andre land. Sist redigert av Mistral : 24-01-09 kl 22:49. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?Siste gang jeg hadde barnevakt var i november -07. Jeg hadde lovt datteren teatertur (bestillt billetter og avtalt med hennes beste barnehagevenninne) og pappaen ble pålagt overtid. Da hadde jeg barnevakt et par timer. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Har dere ofte barnevakt?Nei.
|
|
|
#57 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?Aldri familie. Noen ganger overnatter hun hos venner av oss, et par ganger i året kanskje. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?Jentene er hos svigermor hver onsdag. Det er fordi hun ønsker det selv, og vi er jo selvfølgelig veldig takknemlige for det. Vi får middag der hver gang når vi henter dem, og DET er deilig det!
|
|
|
|
#59 |
|
ekstremt trøtt
|
Nei da blir det ikke så enkelt.
Helt greit det, syns bare det er litt spesielt hvis man føler seg utnyttet etter at man har passet noen en gang. For meg hørtes det ut som om hun ikke ønsket å passe nevøen sin, men ville gjøre det hvis hun fikk noe igjen for det. Det syns jeg er litt spesielt.
|
|
|
#60 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?Sånn passe ofte, vet ikke hva du mener med ofte. |
|
|
|