Sv: Waterresistant - hva betyr det?
Drar opp en gammel tråd.
Jeg var på jakt etter et nytt vinterskopar til den unge mannen før jul. Den ansatte i skoforretningen gikk etter meg da jeg kikket og kommenterte skoene jeg plukket opp. "Det er bare cherrox som er vanntette. Alle de andre du ser her er bare vannavstøtende." Jeg pekte på en sko som var merket med "waterproof" og kommenterte at det sto at den var vanntett, men neida, det var bare noe de sa, for vanntett var den absolutt ikke. Blir litt småsprø av slike inkompetente butikkansatte. Jeg endte opp med å kjøpe et fantastisk Ecco-par med gore-tex. ("Gore-tex er ikke vanntett - det er bare vannavstøtende.") Jeg gadd ikke å krangle med damen, men sende en e-post til Ecco:
Sitat:
Hei,
jeg kjøpte nylig en Eccosko til sønnen min (str. 30) som vi er veldig fornøyd med så langt. Det ser ut som modellen heter Rubber Tec (men jeg finner den ikke på nettsidene deres). Det står Ecco Gore Tex på utsiden.
Spørsmålet mitt er hva jeg kan forvente av skoen på generelt grunnlag når det er Gore Tex? I skobutikken sa de at gore tex ikke er vanntett - bare vannavvisende. Stemmer dette? (Grunnen til at jeg spør er at den samme skobutikken sa at et annet par som var merket med "waterproof" kun var vannavstøtende, så jeg er ikke helt sikker på om de ansatte i denne skoforretningen denne dagen var helt kompetente.)
Hilsen Veronal
Svaret jeg fikk:
Sitat:
Hei Veronal!
Takk for Din henvendelse!
Hvis det står gore-tex på utsiden av Din sønns ECCO sko er de vanntette.
Med vennlig hilsen
Customer Service
ECCO Norge AS
Greit å ha i bakhånd hvis jeg skulle ende opp med å reklamere en gang - uten denne ville jeg vel hatt problemer med å få skobutikken i tale, ja.