Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ang. henting og levering i bhg o.l.

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-09, 14:18   #101
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Poenget er jo ikke at man MÅ dele på det - det finnes selvsagt situasjoner hvor det egner seg best at en gjør begge deler - men at dere sammen er ansvarlig for å finne en løsning. Han kan ikke bare velge seg bort fra det ansvaret, dere må jo diskutere hvordan det skal løses. Dersom han har den overtiden stadig vekk, egner det seg vel greit at han leverer. Kaffen med gutta høres ikke livsnødvendig ut.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 14:31   #102
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

dobbelpost

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 14:32   #103
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Poenget er jo ikke at man MÅ dele på det - det finnes selvsagt situasjoner hvor det egner seg best at en gjør begge deler - men at dere sammen er ansvarlig for å finne en løsning.

Nettopp! Når jeg var student leverte og hentet jeg betydelig oftere enn sambo, jeg hadde tid til det, og sambo måtte jobbe litt ekstra for at hjulene i familien skulle gå rundt. Men da var vi enige om det, det var ikke noe han sa han ikke kunne fordi han ikke hadde lyst.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 14:34   #104
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det kommer litt an på vaktene mine, jeg har ikke flexitid, men det har mannen (iallefall litt). Han leverer hver 3 dag, jeg leverer de andre. Han pleier som regel å hente, med unntak av den dagen han leverer da er det jeg som henter. Det er sjeldent at en av oss både leverer og henter.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 14:53   #105
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er to foreldre, men jeg leverer og henter. Det er to grunner til det. a) Jeg er en kontrollfreak og vil helst gjøre begge deler og b) mannen jobber til veldig ukurante tidspunkt.

Gammel 23-01-09, 15:02   #106
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Min personlige oppfatning er at gode og dårlige foreldre er likt fordelt mellom kjønnene.

Absolutt, men jeg er fremdeles overbevist om at det er visse ting kvinner oftere følgere opp tettere enn menn. Selv om jeg omgir meg med urbane oppegående mennesker, får jeg dette bekreftet både blant de jeg kjenner... og ikke minst på nett. Jeg vil påstå at det fremdeles er slik i Norge (og vi har kommet langt i dette landet sammenlignet med feks andre europeiske land) at kvinnene er de som tar mest ansvar for logistikk og oppfølging av barn i forhold til barnehage, barnebursdager, at barna har det de trenger av ulltøy, vinterdresser, sko mm. Det finnes selvsagt mange unntak fra denne regelen, og ikke minst i urbane familier hvor foreldrene har høy utdannelse.

Det er mulig det er helt annerledes i din verden, men da har vi en veldig forskjellig erfaring... og jeg må innrømme at jeg fremdeles tror at din erfaring i så fall gjelder et mindretall.

Gammel 23-01-09, 15:03   #107
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nooria, det var Esme, og ikke Anneg, som skrev det du siterte.

Gammel 23-01-09, 15:04   #108
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nooria, det var Esme, og ikke Anneg, som skrev det du siterte.

Ja jeg vet, beklager teknisk feil.

Gammel 23-01-09, 15:06   #109
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vi er to foreldre, men jeg leverer og henter. Det er to grunner til det. a) Jeg er en kontrollfreak og vil helst gjøre begge deler...

Og jeg har forresten ALDRI hørt en mann uttale noe som dette (beklager at jeg bruker poenget ditt for å underbygge min argumentasjon Blondie. Håper det går greit).

Gammel 23-01-09, 15:06   #110
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Absolutt, men jeg er fremdeles overbevist om at det er visse ting kvinner oftere følgere opp tettere enn menn.

Det stemmer antagelig at det er "oftere". Men det du sa - "hadde han vært kvinne, ville han fått det til" - var i grunnen "det er bare menn som ikke gidder å hente i barnehagen, alle kvinner tar ansvar på en skikkelig måte". Og jeg synes ikke det bare er flisespikking å påpeke at sånne generaliseringer ikke alltid holder (selv om man mener at det "oftere" er sånn eller slik). Dessuten synes jeg det er en uheldig og lite konstruktiv vinkling i forhold til diskusjonen, fordi den bruker og forsterker stereotype oppfatninger av ansvarsbevisste mødre og håpløse fedre.

Gammel 23-01-09, 15:10   #111
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Vi er to foreldre, men jeg leverer og henter. Det er to grunner til det. a) Jeg er en kontrollfreak og vil helst gjøre begge deler...

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Og jeg har forresten ALDRI hørt en mann uttale noe som dette (beklager at jeg bruker poenget ditt for å underbygge min argumentasjon Blondie. Håper det går greit).

Tja, det er omtrent den argumentasjonen Teomannen bruker når han sier at han ikke vil ha vaskehjelp, men helst vil vaske selv. Teller det?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 15:15   #112
Anneg
Fullverdig medlem

Anneg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trånnhjæm
Anneg har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Enig. En bekjent har en mann som nekter å ta skittbleiene. Hver gang jenta deres bæsjer roper han på samboeren. Tissebleiene tar han.

Jeg hadde ikke valgt eller klart å holde ut med en sånn partner.

mannen roooper på meg hvis babyen har bæsja ja.. men da sender jeg et MEGA surt blikk tilbake, så tusler han og babyen på badet men det er samme ropet hver gang

og ja jeg er samvittighetsfull, og kan vel klandres selv for at situasjonen har blitt sånn kanskje.. og ja jeg er en av de som tenker; skal det bli gjort må jeg gjøre det sjøl

Anneg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 15:16   #113
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anneg, her.

og ja jeg er samvittighetsfull, og kan vel klandres selv for at situasjonen har blitt sånn kanskje.. og ja jeg er en av de som tenker; skal det bli gjort må jeg gjøre det sjøl

Da vil jeg anbefale å prøve en ny strategi: Skal det bli gjort av mannen, må jeg begynne å stille krav om at han skal gjøre det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 15:24   #114
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Da vil jeg anbefale å prøve en ny strategi: Skal det bli gjort av mannen, må jeg begynne å stille krav om at han skal gjøre det.

Det ligger mye latskap bak alt som ikke blir gjort eller tatt ansvar for, av den ene eller andre parten. Eksempelvis lar jeg stort sett mannen måke snø, siden han glemmer seg hver gang og gjør det "automatisk". :lat:

Gammel 23-01-09, 15:27   #115
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her i gården er det somregel pappaen som leverer OG henter!!
Det har å gjøre med at jeg jobber turnus, men mye kvelds og nattevakter, så for at jeg skal få meg litt søvn passer dette best.
Jeg har ikke så dårlig samvittighet, jeg gjør det meste av alt annet ...
I friperiodene mine hender det jeg leverer for å ha barna litt hjemme på morgenen, men ofte står minstejenta i gangen med skoa på og roper 'baahaag'

Gammel 23-01-09, 15:31   #116
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg leverer og henter ungene. Sambo har lengre arbeidsvei enn meg, og jobber ofte overtid.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 15:39   #117
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Mannen pendler med tog. 3 timer hver dag. Toget om morningen går akkurat i det barnehagen åpner og han er hjemme igjen en time etter stengetid. Det er jeg som henter og leverer ja. Tror ikke jeg ville byttet med mannen for å si det slik.

Bytt ut tog med buss, og legg til en halvtime, så har du oss.

Gammel 23-01-09, 15:47   #118
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anneg, her.

mannen roooper på meg hvis babyen har bæsja ja.. men da sender jeg et MEGA surt blikk tilbake, så tusler han og babyen på badet men det er samme ropet hver gang

Skjønner ikke at du gidder.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 16:10   #119
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mannen leverer,jeg henter.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 16:30   #120
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Mannen min henter og leverer.
Grunnen til det er at han har fleksibel arbeidstid og jeg jobber turnus.
Dessuten går de i en barnehage som ligger et stykke unna, men den er på mannen min sin vei til jobb. Han kjører bil og det gjør ikke jeg, så om jeg skulle ha levert måtte jeg ha tatt to busser hver vei.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:38.