|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
I mål
|
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Poenget er jo ikke at man MÅ dele på det - det finnes selvsagt situasjoner hvor det egner seg best at en gjør begge deler - men at dere sammen er ansvarlig for å finne en løsning. Han kan ikke bare velge seg bort fra det ansvaret, dere må jo diskutere hvordan det skal løses. Dersom han har den overtiden stadig vekk, egner det seg vel greit at han leverer. Kaffen med gutta høres ikke livsnødvendig ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.
Nettopp! Når jeg var student leverte og hentet jeg betydelig oftere enn sambo, jeg hadde tid til det, og sambo måtte jobbe litt ekstra for at hjulene i familien skulle gå rundt. Men da var vi enige om det, det var ikke noe han sa han ikke kunne fordi han ikke hadde lyst.
![]() |
#104 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Det kommer litt an på vaktene mine, jeg har ikke flexitid, men det har mannen (iallefall litt). Han leverer hver 3 dag, jeg leverer de andre. Han pleier som regel å hente, med unntak av den dagen han leverer da er det jeg som henter. Det er sjeldent at en av oss både leverer og henter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Vi er to foreldre, men jeg leverer og henter. Det er to grunner til det. a) Jeg er en kontrollfreak og vil helst gjøre begge deler og b) mannen jobber til veldig ukurante tidspunkt.
![]() |
#106 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Absolutt, men jeg er fremdeles overbevist om at det er visse ting kvinner oftere følgere opp tettere enn menn. Selv om jeg omgir meg med urbane oppegående mennesker, får jeg dette bekreftet både blant de jeg kjenner... og ikke minst på nett. Jeg vil påstå at det fremdeles er slik i Norge (og vi har kommet langt i dette landet sammenlignet med feks andre europeiske land) at kvinnene er de som tar mest ansvar for logistikk og oppfølging av barn i forhold til barnehage, barnebursdager, at barna har det de trenger av ulltøy, vinterdresser, sko mm. Det finnes selvsagt mange unntak fra denne regelen, og ikke minst i urbane familier hvor foreldrene har høy utdannelse.
![]() |
#107 |
flisespikker
|
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Nooria, det var Esme, og ikke Anneg, som skrev det du siterte.
![]() |
#108 |
Stadig underveis
Ja jeg vet, beklager teknisk feil.
![]() |
#109 |
Stadig underveis
Og jeg har forresten ALDRI hørt en mann uttale noe som dette (beklager at jeg bruker poenget ditt for å underbygge min argumentasjon Blondie. Håper det går greit).
![]() |
#110 |
flisespikker
|
Det stemmer antagelig at det er "oftere". Men det du sa - "hadde han vært kvinne, ville han fått det til" - var i grunnen "det er bare menn som ikke gidder å hente i barnehagen, alle kvinner tar ansvar på en skikkelig måte". Og jeg synes ikke det bare er flisespikking å påpeke at sånne generaliseringer ikke alltid holder (selv om man mener at det "oftere" er sånn eller slik). Dessuten synes jeg det er en uheldig og lite konstruktiv vinkling i forhold til diskusjonen, fordi den bruker og forsterker stereotype oppfatninger av ansvarsbevisste mødre og håpløse fedre.
![]() |
#111 |
Bedreviter
|
Tja, det er omtrent den argumentasjonen Teomannen bruker når han sier at han ikke vil ha vaskehjelp, men helst vil vaske selv. Teller det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trånnhjæm
![]() |
mannen roooper på meg hvis babyen har bæsja ja.. men da sender jeg et MEGA surt blikk tilbake, så tusler han og babyen på badet |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Bedreviter
|
Da vil jeg anbefale å prøve en ny strategi: Skal det bli gjort av mannen, må jeg begynne å stille krav om at han skal gjøre det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Permakulturell
|
Det ligger mye latskap bak alt som ikke blir gjort eller tatt ansvar for, av den ene eller andre parten. Eksempelvis lar jeg stort sett mannen måke snø, siden han glemmer seg hver gang og gjør det "automatisk". :lat:
![]() |
#115 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Her i gården er det somregel pappaen som leverer OG henter!!
![]() |
#116 |
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Jeg leverer og henter ungene. Sambo har lengre arbeidsvei enn meg, og jobber ofte overtid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Inhabil
Bytt ut tog med buss, og legg til en halvtime, så har du oss.
![]() |
#119 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Mannen leverer,jeg henter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Mannen min henter og leverer.
![]() |
|
|