|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Er det OK å bruke svart kjole i bryllup? | |||
| Nei, det er ikke OK, jeg blir sur på de som gjør det |
|
17 | 11,64% |
| Jeg ville ikke gjort det selv, men OK at andre gjør det |
|
25 | 17,12% |
| Tja, bare om man bruker fargerikt tilbehør til |
|
23 | 15,75% |
| Tja, bare om bruden sier det er OK |
|
22 | 15,07% |
| JA, det er da vel helt greit |
|
71 | 48,63% |
| Bryr meg ikke/dustepoll |
|
6 | 4,11% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svart kjole i bryllup?litt på siden.. :
|
|
|
|
#122 |
|
Textrovert
|
Sv: Svart kjole i bryllup?Ja, hva gjør man egentlig når kleskoden krever plagg man ikke har / ikke har råd til å kjøpe?
|
|
|
#124 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Svart kjole i bryllup?
|
|
|
#125 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Svart kjole i bryllup?Jeg blir iallfall ikke fornærmet om jeg ikke får gå i sort kjole i et bryllup, eller om noen hadde kommet i mitt bryllup i sort. Poenget mitt er at jeg synes det som en REGEL er passe utdatert og gammeldags, og synes det er på tide de fleste innser at verden går fremover. Alle kan selvsagt bestemme i sitt eget bryllup, og om et brudepar ikke ønsker at gjestene skal kle seg i sort så er vel det noe de aller fleste respekterer om de får beskjed om det. Men som en egen regel som alle liksom skal vite om, nei det synes jeg er totalt utdatert.
|
|
|
#126 |
|
tittel -en, titler
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svart kjole i bryllup?Jeg hadde aldri hørt om denne "regelen" før jeg fikk spørsmål fra et par av bryllupsgjestene om de kunne ha sort kjole. HELT greit for meg, sort, blått rødt, hwo cares?? så lenge jeg er den eneste med hvitt er jeg fornøyd
|
|
|
#127 |
|
Epikur
|
Sv: Svart kjole i bryllup?Jeg blir ikke sur, men jeg synes ikke at det er OK. Jeg ville aldri gjort det selv.
|
|
|
#128 |
|
Weeeee
|
Sv: Svart kjole i bryllup?Hæ? Er det liksom ikke lov å gå i svart i bryllup? Hvor står den regelen, har jo lest bunker på bunker av bryllupsmagasin om regler i hytt og pine ... men har aldri sett den.
|
|
|
#129 |
|
I mål
|
Jeg er enig med Blå. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
I mål
|
Jeg har nettopp kjøpt meg en til 299 på Uff som jeg skal bruke i bryllup. De har masse flotte bruktkjoler som egner seg, særlig hvis man er i str 42 omtrent. |
|
|
|
|
|
#131 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Sv: Svart kjole i bryllup?Var et par svarte kjoler i bryllupet vårt i helga, og det var helt greit det. Flotte var de i kjolene sine. |
|
|
|
|
|
#133 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svart kjole i bryllup?Jeg gikk i svart kjole i min svigerinnes bryllup. Ikke fordi jeg sørget, så langt i fra, men fordi det var den eneste fine kjolen jeg fant som passet. Man tager det man haver..
|
|
|
|
#134 |
|
Ringskrømt
|
Er man "fritatt" regelen når man er gravid, altså?
|
|
|
#135 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Svart kjole i bryllup?Jeg ville nok ikke gått i sort kjole selv, men reagerer ikke om andre gjør det.
|
|
|
#136 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Det, derimot hadde jeg prøvd å unngå, da det i de fleste store selskaper jeg har vært i har vært "uniformen" til serveringspersonalet.
|
|
|
|
#137 |
|
kross
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svart kjole i bryllup?Dette med at svart kjole ikke skal brukes i bryllup var jeg ikke klar over før jeg leste det her. (Men jeg visste at man ikke skal gå i hvitt, det sier seg vel i grunnen selv at man skal la bruden ha den fargen for seg selv.) I siste bryllup jeg var i hadde faktisk forloveren svart drakt på seg, og jeg tror ingen stusset på det i det hele tatt. På www.skikkogbruk.no står det følgende om antrekk i bryllup:
Jeg skal i bryllup igjen snart, og har planlagt å ha på meg svart kjole med sjal, sko og veske i kongoblått til. Etter å ha lest denne tråden har jeg bestemt meg for å klarere det med vertskapet - men hvis de sier det er i orden kommer jeg til å bruke det antrekket, selv om noen gamle grandtanter får pusteproblemer.
|
|
|
#138 |
|
helt grønn
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: midt-norge
![]() |
Sv: Svart kjole i bryllup?Mulig det er bare meg, men det å ikke ha svarte klær i bryllup, er ikke det sånn man ser på film da?Ser for meg en sippende svigermor i en synagoge, som "mister" sønnen sin
Høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera = annoying sang å ha i hodet
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
Curlingkone
|
Sv: Svart kjole i bryllup?Jeg syns det må være helt greit jeg. Og det skjønner jeg at det er bra jeg syns. To av mine svigerinner tråkket visst i salaten i bryllupet vårt da de stillte opp i sort kjole og kremhvit kjole. jeg reagerte ikke. Ikke liknet den hvite på noen brudekjole i det hele tatt, og alle visste da at hun var gift. Og hun i den sorte tror jeg ikke visste om denne "regelen" engang. |
|
|
|
|
|
#140 |
|
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svart kjole i bryllup?Jeg har gått i svart kjole i eksens bryllup