|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og MärthaStikker man hodet ut av bilvinduet i fart, må man regne med å svelge fluer.
|
|
|
#102 |
|
Passiv
|
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og Märtha
Eh...blasfemi? |
|
|
|
#104 |
|
En som trener
|
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og MärthaTja, jeg vet ikke hva som er definisjonen av mobbing, men jeg synes definitivt at mye av det de må gjennomgå kan kalles mobbing. F.eks. forsiden av Se og Hør på tirsdag. Det var jo ondsinnet og oppdiktet, og var neppe hyggelig å få i fleisen på dåpsdagen til datteren. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og MärthaHarru pula med Tallulah?
|
|
|
#106 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men det er jo Ari sjølv som set seg og si familie på dagsorden ei knapp veke før dåpen. At forsida på Se og Hør den dagen var spekulativ og ufin skal eg vere samd i, men den hadde neppe dukka opp utan Ari sin personlege vendetta i alle kanalar og knødesvorsk framfor 1 mill svenske tv-sjåarar. Sist redigert av Alfa : 22-01-09 kl 21:30. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og Märtha
|
|
|
#108 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Det skal jeg tilstå at jeg ikke veit. Det eneste jeg husker rundt dette er at mora mi syntes det var så hårreisende at kusina mi ikke fikk lov å gi guttungen et greit navn som Remi. Mulig det var presten som blånekta, de kunne vel kanskje det dengang.
|
|
|
#109 |
|
Absolut ateist
|
Ja, for prester har nektet for så mye rart opp gjennom årene. Og det er jo merkelig at et navn kan gå gjennom for mange og ikke for noen.
|
|
|
#110 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og MärthaEtter alt Ari og kona har måtte gjennomgå av dritt fra Se og Hør kan jeg vanskelig se at det er noe annet enn mobbing de bedriver. Synes det var på høy tid Ari tar til motmæle og gjør det klart at det IKKE er ok. Nok er nok også for dem. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Eg gjentek det eg akkurat la til i det førre innlegget mitt: |
|
|
|
|
|
#113 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Men det er en STOR forskjell på å kritisere det de gjør i det offentlige rom og å latterliggjøre navnene de har gitt sine barn.
|
|
|
#114 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og MärthaDa jeg gikk på barneskolen ble jeg ertet for navnet mitt av en heller lite pedagogisk lærer. Han syntes det var rasende festlig å gå forbi meg i klasserommet, bøye seg over meg og synge en aldeles morsom sang om navnet mitt, som ikke engang rimte. Det gjorde vondt å bli ertet for navnet mitt, og jeg har faktisk hatet det i all ettertid. (Jeg liker det ennå ikke.) Denne lærereren var en person - en enkelt person, som ertet meg for navnet mitt, ganske sikkert "i all vennskapelighet."
|
|
|
#115 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Med svært lita teskei, faktisk... |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Men kven er det som skal la vere, Inagh? Er det Vinje som ikkje skal uttale seg? Er det pressa som ikkje skal skrive om det? Eller er det Märtha og Ari som burde vere litt framsynte? Eg synest heller ikkje det er heilt greitt at namna vert latterleggjorte, men eg ser ikkje heilt korleis ein kan unngå det utan å begrense ytringsfriheit og offentleg debatt. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og MärthaJeg syns media, og da tenker jeg generelt på tabloidmedia som VG og Dagbladet + Sæd & Hor ganske enkelt kunne droppet de store diskusjonene rundt navna til barna. La nå Vinje få lov å skrive hva han vil på bloggen sin, men la også media forbigå bloggen til Vinje i stillhet. (Men som min kjære så lakonisk sa det - kongestoff selger.)
|
|
|
#118 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Eg synest ikkje debatten er hysterisk. Debatten hadde heller aldri fått dei dimensjonane den har fått om ikkje Ari (nok ein gong) hadde brukt anledninga til ein god offentleg debatt, eller "krig på nok ein front" som han så fint kallar det. |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og MärthaEllers kan man jo si det med ordene til pressens egen "vær varsom plakat" - en plakat som til tider kan virke som en sovende sak:
|
|
|
#120 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og MärthaOg det faktum at Ari går ut og kaster drit om andre personer i media kan ihjeldebateres for min del. Hva har det med barna sine navn å gjøre?
|
![]() |
|
|