|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
Se resultatene: Hvilket språk foretrekker du å lese på? | |||
Norsk |
![]() ![]() ![]() ![]() |
116 | 67,05% |
Engelsk |
39 | 22,54% |
Dansk |
2 | 1,16% |
Svensk |
2 | 1,16% |
Annet, vennligst post |
14 | 8,09% |
Deltakere: 173. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvilket språk foretrekker du å lese på?
Jeg slo opp i leksikonet for å sjekke, og der står Happy Days med engelsk originaltittel, ja, men Fin de partie står som originaltittel på Sluttspill. Og jeg synes forresten det er veldig fascinerende med diktere som skriver på to språk litt sånn om hverandre, og lurer på hvordan han valgte språk til hvert enkelt stykke. (Det handlet sikkert om hvem han hadde avtale med om utgivelse/oppsetning, antar jeg, men det er jo en kjedelig forklaring.)
![]() |
#2 |
*_*
|
![]() Sv: Hvilket språk foretrekker du å lese på?
Jeg liker å tenke at det henger sammen med hvilke språklige floskler han prøvde å ta livet av. Engelsk og fransk har hver sine, Beckett ville dem begge til livs.
![]() |
![]() |
#3 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket språk foretrekker du å lese på?Så hadde han studert fransk på universitetet og bodde han i Frankrike på det tidspunktet, og fulgte seg såpass hjemme i samfunnet og med språket at det ble naturlig for ham. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|