Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan hadde dere klart dere i et 1800-talls hushold?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-09, 23:25   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan hadde dere klart dere i et 1800-talls hushold?

Jævlig dårlig.

Gammel 20-01-09, 23:31   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jævlig dårlig.

Du oppsummerte i grunnen det jeg tenkte også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 23:32   #3
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg levde på attenhundretallet hadde jeg sikkert klart det.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 13:55   #4
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hvis jeg levde på attenhundretallet hadde jeg sikkert klart det.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 23:37   #5
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Tja. Vedhogsten skulle jeg taklet. Jeg kan håndmelke (har kunnet iallfall, det er lenge siden), men hadde nok hatt problemer med å skaffe riktig mat til dyra og behandle eventuelle sykdommer. Jeg har aldri klippet en sau, men alt som hører klesproduksjonen til ser jeg for meg at jeg skulle fikset med litt prøving og feiling. Slakting og partering kunne jeg kanskje tatt hvis jeg hadde fått et lynkurs av pappa først. Og rotter og mus er vel ikke noe problem, det er jo bare å skaffe seg katt (sett bort fra at jeg er ekstremt allergisk mot katter).

Oppbevaring av mat ser jeg for meg som en av de største utfordringene. Jeg aner ikke hvordan man lager pølser og spekemat som holder seg vinteren gjennom. Vi måtte nok levd av egg, melk, kjøkkenhagen og de dyrene vi slaktet etter hvert, men man greier jo ikke å sette til livs en hel ku før kjøttet blir dårlig.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 08:46   #6
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jævlig dårlig.

Jeg signerer Sitron her.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:20.