Sv: Fartsbot eller ikke?
Opprinnelig lagt inn av safran, her.
Hvorfor ville du klaget når du faktisk er klar over at du har gjort noe galt?
Jeg tror jeg kunne ha funnet på å klage bare for å ha fått stillet nysgjerrigheten min på hvordan de lagrer slike bilder ... Hva gjør de egentlig? De har jo noen manuelle fotoautomater med vanlig film og de tar jo bilder til de er tomme, men så har man jo noen nye med digitalkamera. Og de tar bilder til det kommer noen å lader de opp? De med film vet jeg positivt at det er noen som fysisk kjører ut til boksene og henter filmen, men jeg lurer litt på de digitale. Kan de sende ut bildene via mms for eksempel? Kan de gi et pip når de holder på å gå tom for batteri? Hvordan funker egentlig dette?
I tillegg lurer jeg på hvordan de vet hvilke biler som kjører på veien. Så vidt jeg vet så bedømmes farten etter en sensorer i veibanen. Det måles når man kjører over med forhjulene og med bakhjulene og tiden mellom de to passeringene brukes til å regne ut farten med. Og derfor kan da umulig målingene fungere på trailere? Men blir det forskjell på en fiat og et gammelt amerikansk flak?