Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ehhh.. er det jul snart?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-06, 20:34   #41
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ehhh.. er det jul snart?

Jeg er så godt som ferdig med julegavene... om jeg er stolt av det vet jeg ikke (apropo kjærring) men det er deilig å ha ro i sjelen .

Lister er for smarte, velorganiserte damer!

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 20:37   #42
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg er så godt som ferdig med julegavene...

godt jobba!!

Gammel 08-12-06, 21:56   #43
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ferdig.
Takk og pris for det. Jeg fikk nemlig gipsa hånden den 22 nov. Var ferdig før den tid.
Ellers måtte jeg trua gubben med på julehandling. Huff....

Kjøpte pinnekjøtt i dag som skal spises nyttårsaften. Spiser borte julaften.

Vi skal bake kakemenn sammen med mamma i morgen.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 23:59   #44
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er smart og velorganisert.

Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 00:20   #45
Persephone
Lita Mor

Persephone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Ammetåka
Persephone har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Hjemmelagde julegodter er alltid hyggelig å få i gave. Karameller, peppermyntedrops, risboller, brente mandler. Det koster ikke så mye å lage heller.

Ja det var en god idè..
At jeg ikke tenkte på det!

Tusen takk for tipset!

Gammel 09-12-06, 00:24   #46
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Kanskje det ikke var så lurt å gifte seg inn i en stor familie likevel. Ihvertfall ikke når man kommer fra en rimelig stor selv.

Her kom det jeg ikke skjønner: Kvinne møter mann, kvinne overtar alle gavekjøpene for mannen. Why?

Jeg kjøper til min familie, og han kjøper til sin. Har tenkt å fortsette med den ordningen.

Forøvrig har jeg vært på en tretimers shoppingtur i ettermiddag. Fikk gjort unna masse, så nå driver jeg med innpakking. Best det, så ikke Pip oppdager alle Lego-eskene og begynner å mase.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 00:29   #47
Frost

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Her kom det jeg ikke skjønner: Kvinne møter mann, kvinne overtar alle gavekjøpene for mannen. Why?

Jeg kjøper til min familie, og han kjøper til sin. Har tenkt å fortsette med den ordningen.

Jeg skjønner det heller ikke....
Men gjør jeg det?

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 01:16   #48
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Halvveis... lykke til, det ER mye som skal ordnes

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 01:25   #49
Tøsa
Bølle

Tøsa sin avatar

Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Nesten i havn, med gavene. Ser ikke ut som jeg får tatt noe sånn voldsomt med julevask av huset. Ryggen min vil ikke det, så da får jeg bare la være.

Skal ikke være her på julaften, så da er det greit.

Mangler en gave, til min mamma.

Gammel 09-12-06, 07:59   #50
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Hmm . Kanskje det er fordi vi ikke orker tanken på at mannen skal løpe rundt i butikkene som en forvirret høns på lillejulaften eller julaften . Da er det jo andre ting som skal gjøres... eller som vi skal kose oss med.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 08:03   #51
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Vi ligger unormalt dårlig an med juleforberedelsene her i huset.
Har ikke kjøpt noen gaver, ikke ordnet med julelær hverken til meg eller snuppa, ikke bakt annet enn lefser...
Tipper det blir full rulle den neste uka ja.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 09:01   #52
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Persephone, her.

Her har jeg heller ikke begynt nei!
Vi sliter noe så inni gamphaugen med økonomien i år! Så det blir nesten ikke noen julegaver på noen i år!

Vi har også lite penger akkurat nå. Har Ellos-konto med mulighet for avbetaling. Om noe skulle gå galt, kan vi vente litt med betalingen. Om vi får pengene når de skal komme, betaler vi som planlagt ut hele beløpet i romjula. Det er dyrt å ha lite penger...

Men lister må jeg ha! Alltid. Tar vare på lister fra mange år tilbake: Hvem som får julegave, hva de får og pris...

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 12:48   #53
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, jeg er smart og velorganisert!

Her er det fordi mannen er student, og sprengleser til eksamen like før jul. Da blir det sånn. Så den gravide kapitalmakta må på shopping...

Gammel 09-12-06, 14:00   #54
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har laget egen tråd med spørreundersøkelse, svar gjerne der i stedet for her.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 14:34   #55
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ferdig med alle julegavene. Shopping i desember er å regne som straff synes jeg, så det er rein selvoppholdelsesdrift som gjør at jeg er ferdig for lenge siden.

For øvrig er jeg smart og velorganisert. Jeg har dessuten en egen julebok der jeg skriver ned lister og viktige påminnelser til meg selv fra år til år.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 14:51   #56
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært nesten i havn LENGE. Men jeg har blitt skikkelig bargainhunter så når jeg kom over servicer folk samler på på 50-70% så handler jeg.

Liste er greit uansett man lager liste over hvem som skal ha gaver og så finner man noe en liker og tenker, hvem kan få denne..... Det er en grei fremgangsmåte synes jeg.

Jeg har noen ganger funnet noe jeg liker og da blir det litt "årets Mazegave" ikke til alle men til de som liker den.

Minner meg om at jeg må bestille " det var en gang et menneske" dvd settet. Det ønsker jeg meg og da får selvsagt mannen det. (ikke bare det da)

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 14:54   #57
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

. ..

Ganske enkelt forklart. Gaven er fra Mazkisen og Maz, og jeg har valget mellom å ha en sur mann stresset shoppende på lillejulaften/ Julaften, eller at de får gaver fra Shell eller ingenting.

Jeg synes det er enklerer for meg å ta over.

Gammel 09-12-06, 14:56   #58
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har begynt litt på si, altså kjøpt inn litt ekstra cder og bøker når jeg likevel har vært på bokhandel og slikt. Og bestilt bilder fra barnehagefotografering.

Men bortsett fra det skremmende lite, mange av gavene vi skal gi har vi ikke tenkt ut ferdig hva skal være ennå.

Og i heimen er det definitivt ikke jul. Jeg har hengt opp adventsstjerne, kjøpte i dag inn lilla lys til advensstaken. Bortsett fra det ikke spesielt julepreg. Hadde eksamen i går, så nå skal det gjøres litt rent og pyntes noe med god samvittighet. Det blir nok jul i år også.

Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 14:58   #59
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Liste er greit uansett man lager liste over hvem som skal ha gaver og så finner man noe en liker og tenker, hvem kan få denne..... Det er en grei fremgangsmåte synes jeg.

Jeg har noen ganger funnet noe jeg liker og da blir det litt "årets Mazegave" ikke til alle men til de som liker den.

Minner meg om at jeg må bestille " det var en gang et menneske" dvd settet. Det ønsker jeg meg og da får selvsagt mannen det. (ikke bare det da)

Enig i at lister over alle som skal ha er et must.

Og den DVDen var jo et supertips på gave til min mann også! Den vil han like. Hvor skaffer du den?

Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 15:00   #60
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Enig i at lister over alle som skal ha er et must.

Og den DVDen var jo et supertips på gave til min mann også! Den vil han like. Hvor skaffer du den?

De fleste butikker har den vel, eller du finner den her:http://www.cdon.com/main.phtml?navro...nav_genre=6977

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:22.