Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva unner du deg?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-09, 15:05   #81
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva unner du deg?

Det er i grunn ganske fint med lavkarbo da, for da er det best med H-melk i kaffe latten - jo fetere melk, jo mindre karbohydrater.

Hjemme bruker jeg alltid en fløteskvett i kaffen... har ikke noen fancy kaffemaskin, dessverre - eller det er kanskje like greit?

Gammel 12-01-09, 00:59   #82
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Alt for mye

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 01:22   #83
Leah
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2007
Leah har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har i grunnen vært litt for flink til å unne meg alt jeg har lyst på, noe som har resultert i 3-4 kg + på 1 mnd...
Egentlig en ny opplevelse, da jeg stort sett har kunnet spise alt jeg har hatt lyst på uten å legge på meg.
Må være alderen... Hmmmfff! Samtidig tror jeg det har skjedd noe med forbrenningen etter siste graviditeten....

Men ok, nå skal det sies at jeg er totalt matvrak og sjokoholiker og har jevnt over hatt et inntak på 200 g sjokolade pr. dag..
Eier ikke hemninger og kan fint spise en hel pose av Nidars favoritter, som da inneholder nesten 1/2 kg sjokolade.
Er også fryktelig glad i kaker og gjærbakst, baker jeg kanelboller spiser jeg glatt 10-11 stykker og sist da jeg bakte en himmelsk god eplepai spiste jeg halve.
Julekakene skal vi ikke engang snakke om, derav de ekstra kiloene...

Nå prøver jeg å stramme inn, og spiser snop begrenset til 1-2 ganger i uka (fredag/lørdag), så får vi håpe det gir resultater.
Har i utgangspunktet et sunt kosthold (ser en bort fra snopet), med 3 hovedmåltider og 2 mellommåltider der stikkordene er mye grønt, grovt og fullkorn + fisk/hvitt kjøtt/karbonadedeig.

Er normalvektig, 175 cm høy og veier nå 68 kg - men skal som sagt ned igjen på den vekta jeg trives best med.

Leah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 09:22   #84
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Før hadde jeg spisedag, da var alt lov den ene dagen. Nå trener jeg såpass mye at jeg i prinsippet kan spise hva som helst men det funker dårlig rent treningsmessig.

En kveld i uken er det quiz, da er det middag med dessert og kaffe, gjerne med en drink eller to også for ikke å glemme cola MED sukker på glassflaske.

Ellers gumler jeg gjerne en sjokkis eller to i løpet av uka. Litt chips blir det også, et par never tenker jeg. Er en sucker for popcorn så går jeg på kino blir det en popcorn og litt smågodt i en pose, det er sånn annenhver uke når jeg tenker meg om.

Har i grunnen lite lyst på snop på grunn av at jeg mumser frukt, nøtter og masse god mat hele tiden.

:erklært matvrak:

Huff, jeg må revidere. Det blir ingen utskeielser annet enn på quiz kveld. Jeg skal trenes ned i muskler og noen få fettkilo skal også bort. Vips så var jeg tilbake på diett gitt.

Sympati og støtte mottas med takk hos en sutreSkvett som ikke kan spise hva hun vil på en god lag stund. :snufs:

Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 09:43   #85
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg unner meg lørdagsgodis sammen med familien lørdag kveld. Da har vi en bolle med smågodt og jeg spiser av den som de andre. Det blir ikke voldsomt mye, men nok til at jeg er fornøyd. Jeg er en ufattelig godtegris og har i lange perioder kuttet ut mat til fordel for snop.

Gammel 14-01-09, 15:20   #86
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Charlotte's mint-is på Lørdager!

Gammel 14-01-09, 15:57   #87
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akuratt nå unnet jeg meg en mini-Toblerone, men den teller ikke siden jeg er hjemme med sykt barn.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 15:59   #88
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøvde å unne meg en plate kokesjokolade i dag (til trøst over flere dager, selvsagt), men oppdaget nå at jeg har blingset og tatt med meg en uspiselig 70 %-variant.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 16:22   #89
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg prøvde å unne meg en plate kokesjokolade i dag (til trøst over flere dager, selvsagt), men oppdaget nå at jeg har blingset og tatt med meg en uspiselig 70 %-variant.

Amatør!

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 16:25   #90
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Amatør!

De lå flatt oppå esken, så jeg så bare pakka fra siden.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 16:39   #91
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er jo på slanker'n nå, og unner meg:
Sukker i te (1 ts brunt sukker) - drikker 1 kopp pr dag sånn ca
Skikkelig kaffe når jeg er på Kafé. (KanelCortado that is)

Ellers så unner jeg meg pittelitt godis på fredag.

- SÅnn ellers så er det ikke noe problem å være på slanker'n. Uten sjokkis spiser jeg egentlig veldig sunt viser det seg.

Gammel 14-01-09, 17:49   #92
Thinkerbell
Jag har ju hjärna.

Thinkerbell sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: på pendlertoget
Thinkerbell har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kaffe latte har en solid plass i hverdagen min. Det har sjokolade også, men den bør ryke litt nedover prioriteringslista hvis jeg skal være tilfreds med garderoben og formen min.

Thinkerbell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 16:40   #93
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

70 % sjokolade er jo digg, jeg hadde god svømmesamvittighet i dag og kjøpte en sånn Fairtrade liten sak på Deli deLuca, godis! Yey!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 22:19   #94
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Ut fra mitt nye kosholdsdekret som ble laget sist lørdag og i gangsatt på mandag, så unner jeg meg nøtter om fredagen og kake o.l. bare på søndagen.
Brus har jeg aldri behov for, og egentlig ikke sjokolade heller. Problemet er potetgull, og salte ting. Derfor nøtteorgie på fredagen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.