Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gir vi i julegave til forbindelser? (jobb)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-06, 09:41   #1
Flo
Aktiv

Flo sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Flo er litt kul
Standard

Hva gir vi i julegave til forbindelser? (jobb)

Vi driver et lite firma og nå skal jeg kjøpe inn julegaver til gode forbindelser. Er på jakt etter en oppmerksomhet til rundt 200 kroner, samt noen litt dyrere (500) til gode kunder. Noen som har ideer til gaver??? Har søkt på nett og sett litt, men er litt tom for ideer...

Flo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 11:54   #2
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gir vi i julegave til forbindelser? (jobb)

Hva med å lage gavepakninger med f.eks en vinflaske og litt god kvalitetskaffe og sjokolade? Eventuelt en cognac++ til de som skal ha dyrere gave? Bokorm-mannen får en del julegaver fra andre firmaer, og spiselige gaver er mye mer populært enn firmagensere etc.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 11:56   #3
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Spiselige gaver er aldri feil

Gammel 07-12-06, 11:58   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Spiselige gaver er det koseligste å få synes jeg i slike sammenhenger.

Vi har fått kurver med både vin, ost, kjeks, sjokolade, kaffe, te
i forskjelliga sammensetninger fra andre firmaer til jul når jeg drev eget firma.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 12:14   #5
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Spiselige gaver er altid koselig å få. F.eks vin, god konfekt eller lign.

Men:
Du kan jo gi dem noen kyllinger fra"Gaver med mening" og en blomst i tillegg? Det hadde vært den flotteste oppmerksomheten synes jeg!

Gammel 07-12-06, 13:12   #6
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Vi sender kort til våre kunder/forbindelser om at vi har gitt en donasjon til *ett godt formål* og ønsker dem God jul og ett godt nytt år.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 13:17   #7
Betsy
Aktiv

Betsy sin avatar

Betsy er litt kul
Standard

Jeg syns spiselige gaver egner seg mye bedre enn gaver man drikker!! Syns ikke noe om å gi alkohol til slike forbindelser!

Hvis dere skal gi gave til for eksempel en bedrift, men har en kontakt der, så er det mest realt å gi noe som kan deles på alle, som konfekt osv.

Gammel 07-12-06, 13:33   #8
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Betsy, her.

Jeg syns spiselige gaver egner seg mye bedre enn gaver man drikker!! Syns ikke noe om å gi alkohol til slike forbindelser!

Hvis dere skal gi gave til for eksempel en bedrift, men har en kontakt der, så er det mest realt å gi noe som kan deles på alle, som konfekt osv.

Ved nærmere ettertanke,så er jeg veldig enig med deg, Betsy! Man bør ikke gi alkohol som bedriftsgave....Både av solidaritet og respekt for dem som enten ikke håndterer alkohol bra, eller ikke nyter alkohol av andre årsaker.
Noen ganger svarerr man litt vel raskt...

Gammel 07-12-06, 13:39   #9
TBM
Passiv

Standard

Vet ikke om du rekker det, men fra Hervik har jeg bestilt noen små irske julekaker, de er det masse frukt og nøtter i! Samt at de ikke er større enn at man får spist de opp!

Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 21:40   #10
Flo
Aktiv

Flo sin avatar

Flo er litt kul
Standard

Tusen takk for mange svar! Jeg endte opp med å kjøpe gavepose, som jeg fylte med kaffe, julegodt, dadler, mandariner, lys osv. Og så fenalår til de som skulle ha litt ekstra! Tenker at dette passer både til dem som tar det med hjem (våre kontaktpersoner) og der vi sender til firma som kan dele dette i lunsjen.

Enig i at det er mye bedre å få spiselige gaver (evt vin/cognac, som vi har fått og blitt glade for, men som ikke passer å gi til alle...) enn en eller annen tåpelig duppeditt som samler støv. Får også mange gaver fra andre firma, og våre favoritter er blomster, vin, julemat eller at de gir til veldedige formål. Og et år fikk vi helt overraskende kake levert på døren, og det falt i smak!

Flo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 21:46   #11
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

I min bransje (eldreomsorgen) er det fint lite med forbindelser å gi julegaver til, ihvertfall på mitt nivå i hierarkiet.

Men sett i lys av de stadige avisskriveriene om eldre som ikke får sykehjemsplass, kunne jo det vært en idé. "Din bestemor får herved innvilget fast plass. God jul fra kommunenissen."

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 21:54   #12
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flo, her.

Vi driver et lite firma og nå skal jeg kjøpe inn julegaver til gode forbindelser. Er på jakt etter en oppmerksomhet til rundt 200 kroner, samt noen litt dyrere (500) til gode kunder. Noen som har ideer til gaver??? Har søkt på nett og sett litt, men er litt tom for ideer...

Rettferdig sjokolade

Gammel 08-12-06, 11:04   #13
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg foreslår en geit.

Gammel 08-12-06, 14:15   #14
Mayasmum
Fullverdig medlem

Mayasmum sin avatar

Hvor: Maidstone, Kent, England
Mayasmum er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Hva med å lage gavepakninger med f.eks en vinflaske og litt god kvalitetskaffe og sjokolade? Eventuelt en cognac++ til de som skal ha dyrere gave? Bokorm-mannen får en del julegaver fra andre firmaer, og spiselige gaver er mye mer populært enn firmagensere etc.

stemmer for denne.... den er en saann som alle kan like...

Mayasmum er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:41.