|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg - en skredder? Hjelp!
Så bra
Nooria Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008. Sist redigert av Nooria : 14-01-09 kl 09:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Stadig underveis
Slik det er nå er hele kjolen i petrolfarget ullfilt, bortsett fra nederste del av armene som er isblå (fremdeles ullfilt). Jeg vurderer å sy på små petrolfargede perler på de lyseblå "mansjettene" i en linje rundt hele armen rett nedfor sømmen. Men jeg har ikke helt fått åpenbaringen om hvordan den skal se ut halsen. Jeg har nemlig mest lyst til å beholde den mørke fargen oppe og ikke bryte den på denne kjolen.
![]() |
#4 |
Medlem siden: Oct 2006
Du kan jo bruke petrolfargete perler i halsen også.
![]() |
#5 |
Stadig underveis
Strikke ribbestrikk tenkte jeg. Men man kan jo selvsagt hekle en blondekant.
Ja jeg ser ikke bort fra at det blir petrolfargede perler i halsen også. Jeg har kjøpt petrolfarget alpakkagarn i dag, men jeg vet ikke om det blir riktig, ettersom jeg ikke har tenkt å hente det opp i armene (eller et annet sted for den del).
![]() |
#6 |
intro
|
![]() Sv: Jeg - en skredder? Hjelp!Da har jeg klipt en forside og en bakside til kjolen. Tenkte å dekorere med et pyntebånd og en applikert blomst eller to på forsiden, og kanskje sy på fleece i kontrastfarge rundt hals- og ermeåpning. Kjolen blir som en helt enkel krinkelullkjole, dvs som en singlet omtrent. Jeg antar at det lønner seg å dekorere de to delene ferdig enkeltvis før jeg syr dem sammen?
![]() |
![]() |
|
|