Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ehhh.. er det jul snart?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-06, 00:06   #21
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ehhh.. er det jul snart?

Har en kompis som bare går inn på en butikk, plukker ut ting i hytt og pine og pakker dem inn og skriver navn til mottakeren på helt randomiserte gaver
Mannfolk gjør det så enkelt

Gammel 08-12-06, 00:07   #22
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Jeg er ferdig, jeg. Men så har jeg termin på julaften, så det er vel streng talt ikke så lurt å vente til i siste liten i år...

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 01:05   #23
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Akkurat nå (!) har jeg bestilt julegavene til de første 9. Har vært på Ellos.no og kjøpt inn for... eeeh... 2500-3000 kroner. Så er sikkert 1000 kroner ting til meg selv, bl.a undertøy for rundt 500 kroner. Det er jo sånn det er å kjøpe julegaver, er det ikke? Man handler en del til seg og sine underveis? (Si at det er sånn!..)

Jeg baker ikke til jul, så det har jeg ikke gjort. Pynting er det for tidlig til, og vasking er det alt for tidlig til.

Legger til: Får 40% rabatt på fullprisvarene jeg har bestilt fra Ellos, så da blir det en del billigere.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 01:48   #24
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Halvparten ble jeg ferdig med i sommer, resten var jeg ferdig med for godt over en mnd siden...

Deilig å endelig ha klart å handle ferdig før desember og fordelt det på flere mnd.
Så dermed fikk vi råd til et nytt camera, med speilrefleks til oss selv til jul
Fikk den for 2 dager siden.

Men dette var ikke det du ville høre nei...

Men du klarer 27 gaver på de resterende dagene du vet du..

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 06:54   #25
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Stille seg sammen med Canisa og spottler på Zol. Dette hadde vi aldri trudd om deg.

Jeg er julejunkie! Jeg kan ikke noe for det!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 07:11   #26
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er nesten ferdig med julegavene. Aldri vert så tidlig ferdig før! Nå skal alle gavene jeg har kjøpt sendes med posten til Bergen da, så har hatt litt press på meg for å bli ferdig. Litt kjipt om de ikke når frem i tide.

Jeg har hengt opp adventskalender, men ikke pyntet noe mer.
Jeg bakte krumkaker i går. Ellers har jeg ikke gjort noe (ikke at det er så voldsomt mye som skal gjøres heller egentlig).

Gammel 08-12-06, 07:41   #27
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har ikke verken pyntet eller vasket. Har hengt opp julekalenderen da...
Blir ikke på pynte heller, vi pusser opp og alt er bare rot. Skal feire jul og nyttår hjemme hos mamma og pappa istedenfor.

Julegaver. Jeg begynte så bra, men nå har det stagnert. Har endel ferdige, men barna våre, mannen (blir vel egentlig ikke store greia pga oppussinga er "gaven" til oss) og svigermor er igjen.. tror ikke det er flere, har ikke helt oversikten her jeg sitter.

Gammel 08-12-06, 10:12   #28
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har noen gaver igjen som jeg skal handle neste helg.

Gammel 08-12-06, 10:18   #29
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ferdig med det aller meste av gaver, har bare til mamma og svigermor/-far igjen (til dem skal jeg kjøpe matkurver, så det drøyer jeg litt )

Såpass i rute er jeg at jeg i går kveld laget pepperkake- og sandkakedeig og i morgen er det "Den Store Bakedagen" her i huset.

Til ditt forsvar pleier jeg ikke å være ferdig med noe som helst så tidlig i desember, jeg har gjort det sånn fordi jeg er usikker på hvilken innvirkning høytiden vil ha på meg i år.

Gammel 08-12-06, 10:31   #30
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg er helt ferdig, lenge siden jeg ble ferdig med alle julegavene
Har også handlet ferdig all maten med unntak av poteter, fløte, kålrabi etc
Alt kjøtt og all fisk er i hus

Og det var før julelønnen kom

Gammel 08-12-06, 10:56   #31
Cathrine
Ser meg litt rundt

Cathrine sin avatar

Hvor: Nordland
Cathrine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har ikke kjøpt en eneste julegave ennå.

Gammel 08-12-06, 10:57   #32
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg begynte denne uka. Du er IKKE alene!

Gammel 08-12-06, 11:03   #33
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Har ikke kjøpt en eneste gave enda.
Fikk endelig ferdig og hengt opp kalenderen i GÅR

Så her er man langt fra i havn for å si det mildt..

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 15:36   #34
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er vel ferdig med ca 2/3 av gavene. De fleste er handlet på nett, pakket inn, og det som skal sendes er sendt. Flink?

Ellers er jeg ikke i gang med noen juleforberedelser. Jeg pleier ikke å ta helt av i anledning julen, så det er ikke noe som uroer meg.

Skal bake litt, og sette sammen pepperkakehus, sammen med ungene.
Kan hende vi vasker over gulvene her lille julaften. Det pleier jeg alltid å se verdien av julaften kveld når jeg rydder etter gaveåpningen.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 19:19   #35
Persephone
Lita Mor

Persephone sin avatar

Hvor: Ammetåka
Persephone har et hav av muligheter foran seg
Standard

Her har jeg heller ikke begynt nei!
Vi sliter noe så inni gamphaugen med økonomien i år! Så det blir nesten ikke noen julegaver på noen i år!

Gammel 08-12-06, 19:21   #36
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

27 julegaver klarer du fint! Leeenge til jul...

Jeg har 49 (49!!!) som skal ha julegaver fra meg og mannen, og har ikke begynt ennå - grøss! Har laget liste, da, over hva alle skal få, så jeg får satse på litt power-shopping framover.

Kanskje det ikke var så lurt å gifte seg inn i en stor familie likevel. Ihvertfall ikke når man kommer fra en rimelig stor selv.

Gammel 08-12-06, 19:31   #37
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har kjøpt én gave så langt. Nei, forresten den teller ikke, for det var fra mamma til Eivind.

Nei, jeg har altså ikke begynt ennå. Burde jeg det?

Gammel 08-12-06, 19:34   #38
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Persephone, her.

Her har jeg heller ikke begynt nei!
Vi sliter noe så inni gamphaugen med økonomien i år! Så det blir nesten ikke noen julegaver på noen i år!

Hjemmelagde julegodter er alltid hyggelig å få i gave. Karameller, peppermyntedrops, risboller, brente mandler. Det koster ikke så mye å lage heller.

Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 19:36   #39
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

27 julegaver klarer du fint! Leeenge til jul...

Jeg har 49 (49!!!) som skal ha julegaver fra meg og mannen, og har ikke begynt ennå - grøss! Har laget liste, da, over hva alle skal få, så jeg får satse på litt power-shopping framover.

Kanskje det ikke var så lurt å gifte seg inn i en stor familie likevel. Ihvertfall ikke når man kommer fra en rimelig stor selv.

Lister er for feiginger.

Nei, men seriøst: Hvordan lager man lister når man ikke har noe begrep om hva man skal gi bort? INGEN idéer.

Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 19:54   #40
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Lister er for feiginger.

Nei, men seriøst: Hvordan lager man lister når man ikke har noe begrep om hva man skal gi bort? INGEN idéer.

Tøff du ja

Tja... Når man har mange, så deler man de man ikke aner hva man skal gi til inn i kategorier: jenter 10-14 år får ..., jenter 5-8 år får.... alle babyer får... foreldre/svigerforeldre/stesvigerforeldre får....

Sånn har jeg gjort det i det minste. Blir litt færre gaver å finne på når man kan gi tilnærmet det samme til flere. Lenge leve latskapen når det skorter på fantasien!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:40.