Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?
Opprinnelig lagt inn av Fargo, her.
Ville nok ha hørt om hvorfor det skulle brukes, om det var en moteting, et symbol, eller hva. Det legges jo mye forskjelig i bruken. Gatas Parlament bruker det som et symbol på at de tilhører venstresiden i poliikken, i Jordan bruker hæren det, og palestinakomiteen bruker det som et symbol på at Palestina må vinnes med kamp. Så her er det mange fallgruber.
Om det nå virkelig var slik at poden mente noe med bruken, så ville jeg nok sagt ja. På samme måte som jeg også ville sagt ja om poden kom hjem med saggebukse, og h@n virkelig mente noe med det - sagging startet vel som et symbol på at du støttet svarte i fengsel i USA - som sagget fordi de ikke fikk ha på seg belte på grunn av at dette kunne brukes som våpen eller til selvmord.
I begge tilfeller tror jeg at jeg ville ha ment at det skulle være originalt, enten det er buksen eller skjerfet. Sistnevnte må være laget i Jordan, og ikke av barnearbeidere i Asia. Det skulle tatt seg ut, hva?, liksomstøtte Palestina, mens du egentlig gir en eller annen kapitalist i USA penger på at han utnytter barnearbeidere i Østen. Og det originale er dyrt, men det får så være i en så viktig sak.
Det har vel mere med hipp hopp kulturen å gjøre?
|