Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-09, 18:10   #1
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Jeg synes heller ikke barn har noe å en demonstrasjon å gjøre i det hele tatt. En demonstrasjon er en politisk markering, noe jeg velger å holde barna mine unna til de kan avgjøre selv hvilket standpunkt de vil ha i sånne saker.
Småunger kan du fint få til å sympatisere med nazister og selvmordsbombere, det kommer bare an på hvordan du ordlegger deg. Litt som den gjengse Frp-velger med andre ord.

7-åringen har et klart forhold til at hun ikke synes det er en god ide å bombe boligområder hvor det bor andre barn samme om noen av de voksne der gjør gale ting.

Jeg er enig i at man ikke skal indoktrinere barna sine men la dem få ha spillerom til å danne egne meninger, samtidig som det å ikke inkludere dem eller fortelle dem om hvordan verden virker kan gi likegyldighet og uvitenhet og det er ikke nødvendigvis bedre.

Jeg har dessuten mye mindre sperrer på å inkludere barna i politikk enn i religion, av den enkle grunn er at det ligger i politikkens natur at de vil bli møtt med motargumenter. Samme om du er sosialist eller kapitalist som 14-åring så vil skolen din inneholde noen som vil gjøre et forsøk på å forklare at du tar feil. Religion derimot oppmuntrer sjelden til tilsvarende rasjonell debatt, der er det tvert i mot dårlig tone å gjøre annet enn å nikke og si at man respekterer at noen ikke vil vri på en lysbryter på en lørdag eller synes svin er noe griseri.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 18:14   #2
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

(..) eller synes svin er noe griseri.

Det er litt vanskelig å argumentere i mot.

Jeg vet ikke helt om jeg er enig i at religion ikke er åpent for debatt. Det er mye fnising og fnysing av religion, og jeg tror det er mange som ikke orker å fronte den troen de har. Men for all del, det er nok vanskeligere og mer unormalt å angripe religion som politisk standpunkt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:21.