Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilket forhold har du til kropp og vekt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva syns du om din egen kropp og vekt
Jeg veier akkurat passe og er helt fornøyd 53 14,21%
Jeg er undervektig og syns det er fint 7 1,88%
Jeg er undervektig og mistrives med det - vil opp i vekt 8 2,14%
Jeg er undervektig men synes likevel jeg er for tykk 2 0,54%
Jeg er sikkert egentlig passe, men syns likevel jeg er for tykk 58 15,55%
Jeg er noen få kilo mer enn jeg burde, men er happy som jeg er 40 10,72%
Jeg er ganske overvektig men happy som jeg er 6 1,61%
Jeg er veldig overvektig men happy som jeg er 1 0,27%
Jeg er litt overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 70 18,77%
Jeg er ganske overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 36 9,65%
Jeg er veldig overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 25 6,70%
Jeg er litt overvektig og jeg klarer ikke å gå ned i vekt 22 5,90%
Jeg er ganske overvektig og klarer ikke å gå ned i vekt 18 4,83%
Jeg er veldig overvektig og klarer ikke å gå ned i vekt 15 4,02%
Dustepoll! 12 3,22%
Deltakere: 373. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-09, 17:00   #181
cora
både her og der

cora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?

Jeg har et ganske avslappet forhold til kroppen min nå i forhold til tidligere da jeg slet litt med spiseforstyrrelser i en hektisk og uforutsigbar studenthverdag. Det siste året har jeg trent regelmessig og jeg ser bedre ut og føler meg bedre enn tidligere. Nå veier jeg meg heller sjelden.

Gammel 09-01-09, 18:57   #182
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Svarte som ikke gravid i pollen: Jeg er litt overvektig, men happy.

I følge BMI er jeg overvektig, men er i god form og er fornøyd med utseendet mitt. Det er jeg forresten som gravid også. Endret kosthold og begynte å trene igjen for 2 år siden (drev med konkuranseidrett til jeg var 20). Det førte til en litt strammere kropp, overskudd og mye bedre humør. Det er viktig for meg å føle meg vel med kroppen.

Gammel 09-01-09, 19:28   #183
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Litt overvektig. Skal ned 8 kg for å nå idealvekt mi og har begynt på Grete Roede for å få litt hjelp til det. Selv da vil jeg ha en BMI som er litt høy, men det er pga veldig grov beinbygning. Har en venninne som jeg kan byttelåne klær med, men hun er 12 kg lettere enn meg. Gikk ned 10 kg for 5 år siden og holdt vekta frem til jeg ble gravid med storesøster. Nå er lillesøster 20 mnd og da kan mor begynne å tenke litt på seg selv.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 22:47   #184
mari1974
Fullverdig medlem

mari1974 sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
mari1974 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg er :"Jeg er litt overvektig og jeg klarer ikke å gå ned i vekt"

mari1974 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 00:12   #185
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Normalvektig.
Hva jeg synes om meg selv avhenger av om jeg veier
61 kg - da er jeg litt kvapsete
59 kg - da er jeg perfekt
57 kg - da er jeg for tynn.

4 kg differanse og jeg synes det utgjør utrolig stor forskjell. Men andre legger neppe merke til det.
Nå er jeg 61 - kvapsete

Gammel 10-01-09, 09:37   #186
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Normalvektig.
Hva jeg synes om meg selv avhenger av om jeg veier
61 kg - da er jeg litt kvapsete
59 kg - da er jeg perfekt
57 kg - da er jeg for tynn.

4 kg differanse og jeg synes det utgjør utrolig stor forskjell. Men andre legger neppe merke til det.
Nå er jeg 61 - kvapsete

Så rart at du sier det slik. Jeg er nemlig perfekt når jeg er 68-69 kilo og kvapsete fra 70 og oppover. Nå for tiden er jeg kvapsete og 72 kilo.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 09:43   #187
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Så rart at du sier det slik. Jeg er nemlig perfekt når jeg er 68-69 kilo og kvapsete fra 70 og oppover. Nå for tiden er jeg kvapsete og 72 kilo.

Du er jo sikkert mye høyere enn henne. Jeg veier 67-68 kg nå og synes det er helt passe for meg, jeg begynner vel å se en smule overvektig ut ved 75-76 kg og oppover. Mens ei venninne av meg er overvektig når hun veier det jeg veier nå, hennes "perfekt-vekt" ligger på femtitallet. Hun er jo 10 cm lavere enn meg også da (jeg er 174 cm).

Gammel 10-01-09, 09:53   #188
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er like lang som Iset og var rimelig fornøyd da jeg kom ned på 76 kg. Det er jo noe om hvilket utgangspunkt man hadde. Jeg hadde da veid 88 kg. Nå er jeg desverre langt fra 75 kg, som er det ultimale målet. (Jeg hadde sikkert tålt å veie 70 kg også, men dit kommer jeg aldri).

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 09:57   #189
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg er like lang som Iset og var rimelig fornøyd da jeg kom ned på 76 kg.

Ja, jeg var også veldig fornøyd da, såklart. Jeg hadde jo veid 135 kg. Så 76 kg var ingenting for meg, i grunnen. Jeg kunne godt fortsatt å veie det, men så var jeg plutselig 67 kg. Nå vil jeg jo helst ikke opp igjen da. Men 75-76 kg er ingen krise for noen med vår høyde, absolutt ikke. Målet mitt var jo egentlig 75 kg.

Gammel 10-01-09, 10:04   #190
cora
både her og der

cora sin avatar

cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er 1.59 og har veid mellom 43 kg og 57 kg i ikke-gravid tilstand. Nå veier jeg 50-51 og er akkurat passe, synes jeg selv.

Gammel 10-01-09, 10:34   #191
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Du er jo sikkert mye høyere enn henne. Jeg veier 67-68 kg nå og synes det er helt passe for meg, jeg begynner vel å se en smule overvektig ut ved 75-76 kg og oppover. Mens ei venninne av meg er overvektig når hun veier det jeg veier nå, hennes "perfekt-vekt" ligger på femtitallet. Hun er jo 10 cm lavere enn meg også da (jeg er 174 cm).

Jeg er 175 cm.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 11:47   #192
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Jeg er 1.59 og har veid mellom 43 kg og 57 kg i ikke-gravid tilstand. Nå veier jeg 50-51 og er akkurat passe, synes jeg selv.

Da er jeg småfeit.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 11:55   #193
cora
både her og der

cora sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Da er jeg småfeit.

Merk: "synes jeg selv". Andre kan synes jeg er i tynneste laget.

Gammel 10-01-09, 12:02   #194
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Merk: "synes jeg selv". Andre kan synes jeg er i tynneste laget.

OK, da synes du jeg er småfeit, da.

Gammel 10-01-09, 15:00   #195
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg går vel under betegnelsen normal, men kunne kanskje tenkt meg å gå ned et par kilo. I allefall strammet opp skrotten litt.
Men viktig for meg er det ikke.

Gammel 10-01-09, 15:13   #196
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

OK, da synes du jeg er småfeit, da.

, men det er jo ikke sånn det funker. Jeg synes selv jeg ser best ut når andre synes jeg er for tynn, men synes andre ser best ut når de ikke er så tynne som det jeg vil være. Derfor vil jeg jo egentlig ikke være så tynn, men det er der hjernen min får overload og streiker og ikke skjønner noenting lenger.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 15:27   #197
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Er egentlig akkurat passe - med klær på. Når jeg ser på bilder fra Spania-ferien vår hvor vi omtrent bodde ved bassenget eller på stranden så ser jeg at det burde vært strammet opp litt her og der... Så det er igrunnen trim jeg trenger, Og selvfølgelig mer enn den ene timen jeg får til hver uke..

Gammel 11-01-09, 00:34   #198
cora
både her og der

cora sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

, men det er jo ikke sånn det funker. Jeg synes selv jeg ser best ut når andre synes jeg er for tynn, men synes andre ser best ut når de ikke er så tynne som det jeg vil være. Derfor vil jeg jo egentlig ikke være så tynn, men det er der hjernen min får overload og streiker og ikke skjønner noenting lenger.

Da jeg veide 43 kg, var jeg ganske tynn, men så det overhodet ikke selv. Jeg fikk noen kommentarer på vekta, men det prellet av som vann på gåsa. Det angikk meg liksom ikke. Når jeg ser på bilder fra den perioden, ser jeg jo at jeg ikke så helt, eh, frisk ut, men den gangen var jeg ganske blind. Nå når jeg tross alt veier 7-8 kg mer, synes jeg at jeg er helt passe. Så får andre mene hva de selv vil. Det som er rart, er jeg alltid synes at litt fyldige damer ser bedre ut enn tynne/slanke. Men det gjelder ikke meg, altså.

Gammel 11-01-09, 00:58   #199
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Jeg har uansett trøstespist store mengder bamsemums i kveld.

Gammel 11-01-09, 02:51   #200
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Tja. Fordi.

Fordi jeg syns det er tåpelig, unødvendig, barnslig, teit, fjollete, jålete og de burde fokusere energien et helt annet sted enn å være så jævla sjølopptatt.

Er både litt enig og litt uenig.

Selv er jeg hverken veldig tynn eller veldig tjukk, kanskje har jeg en fot i begge leire.

Men jeg skjønner disse tynne folka godt, skulle ønske jeg hadde den innsikten selv den gangen jeg la på meg de første 3 kg over idealvekta, da hadde det kanskje gitt seg med det i stedet for å bli 15 kg pluss.

Emneord
kropp, vekt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.