Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva unner du deg?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-09, 15:46   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva unner du deg?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg er på sympatislankern med mannen min, uten at jeg skal ned i vekt.

Jeg også. Mannen skal ned ganske mye, jeg skal ikke ned noe og spiser godiset mitt på bortebane om jeg skal ha noe. Hjemme går det i lavkarbo, stort sett, med lavkarboutskeielser i helgene (hjemmebakt lavkarbokake, -desserter og lignende, med måte). Jeg må jo tenke helse uansett.

Gammel 09-01-09, 15:47   #22
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så var det is og kake, ja. Flere ganger i uka, det også.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 15:48   #23
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Eg unner meg som regel det eg ynskjer der og då, men det betingar at eg trenar litt jamnt i tillegg.

No skal det seiast at eg ikkje er den som elskar sjokolade, chips og slike ting, så det begrensar seg litt naturleg. Ein stor kopp kakao om morgonen når eg har heimekontor, er likevel nødvendig.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 15:49   #24
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg får magevondt av brus (og egentlig er det ikke godt i det hele tatt) så brus drikker jeg aldri. I hverdagen spiser jeg av og til syltetøy på brødskiva, og kanskje is med valnøtter eller fruktsalat i ny og ne. Jeg synes ikke hverdag og godteri hører sammen og lever etter det.

I helgene har jeg varm sjokolade med is og capuccinostrø til frokost sammen med rundstykkerm brie og egg. Litt mørk sjokolade, kanskje en dessert eller kake.

Jeg er egentlig ikke særlig søtmaons, men når det er den verste tiden i mnd føler jeg ofte for å putte i meg både det ene og det andre. Heldigvis klarer jeg som oftest å motstå fristelsen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 15:49   #25
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Eg unner meg som regel det eg ynskjer der og då, men det betingar at eg trenar litt jamnt i tillegg.

Ja, det hadde jeg rent glemt å ta med i betraktningen! Jeg vil heller trene én gang ekstra hver uke for å slippe all den dårlige samvittigheten jeg pådrar meg pga søtsuget.

Gammel 09-01-09, 15:51   #26
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Heey, det er ikke å unne seg! Det er jo vanlig mat!

Jeg føler at taco og pizza ikke er hverdagsmat.

Gammel 09-01-09, 15:55   #27
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg føler at taco og pizza ikke er hverdagsmat.

...mens jeg oppfatter taco som ganske sunt - det er jo hauger med grønnsaker! Vi bruker lomper til, og nå er det jo til og med grove lomper å få tak i. Pizza med hjemmelaget kjøttsaus av karbonadedeig og grønnsaker og litt grov, hjemmebakt bunn er heller ikke fy-fy i min bok. Man kan jo ha salat ved siden av også. (Vi hadde det faktisk til middag så seint som i går. Og i dag skal vi ha taco. Med kyllingkjøttdeig og krydder blandet etter fp-oppskrift.)

Gammel 09-01-09, 15:57   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Både taco og pizza kan fint brukes som hverdagsmat, det kommer jo an på hvordan man lager det.

Gammel 09-01-09, 15:57   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Og der skrev Elinblu det jeg sa litt mer utførlig.

Gammel 09-01-09, 15:58   #30
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

...mens jeg oppfatter taco som ganske sunt - det er jo hauger med grønnsaker! Vi bruker lomper til, og nå er det jo til og med grove lomper å få tak i. Pizza med hjemmelaget kjøttsaus av karbonadedeig og grønnsaker og litt grov, hjemmebakt bunn er heller ikke fy-fy i min bok. Man kan jo ha salat ved siden av også. (Vi hadde det faktisk til middag så seint som i går. Og i dag skal vi ha taco. Med kyllingkjøttdeig og krydder blandet etter fp-oppskrift.)

Jeg oppfatter også taco og pizza som sunt, slik vi lager det (hjemmelaget grov bunn, tomatsaus etc), men likevel er det ikke hverdagsmat i vårt hus. Vi skal ha taco i dag vi også, men fredagskveld er ikke hverdag i min verden.

Gammel 09-01-09, 15:58   #31
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Alt jeg har lyst på.

Gammel 09-01-09, 15:59   #32
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg spiser nøtter. Det er fritt frem, gjerne hver dag, men i praksis blir det bare noen never i helgene. Men jeg er jo i en litt spesiell situasjon da.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 16:02   #33
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Både taco og pizza kan fint brukes som hverdagsmat, det kommer jo an på hvordan man lager det.

For meg har det ikke noe å si om det er sunt eller ikke. Vi lager f.eks pizzaen sunn, taco med karbonadedeig etc, men likevel går det inn under kategorien helgemat. På samme måte som f.eks reker. Fordi vi synes at det er helgemat hjemme hos oss.

Der minnet jeg meg selv på reker. De begynner vel å bli fulle av rogn nå. *sulten*

Gammel 09-01-09, 16:05   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Når jeg lager taco og pizza tenker jeg svært lite sunnhet. Så hos oss bør det jo være helgemat. Men det jeg ser på som sunt er jo kanskje ikke sunt i andres øyne. Jeg har jo feks. mye rømme og ost til tacoen, men sløyfer ofte skjell og lefser.

Gammel 09-01-09, 16:07   #35
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg unner meg et glass vin i ny og ne. Samt lørdagsgodt. Er det bursdag spiser jeg ett kakestykke, mot 3 før. å slankern:

Gammel 09-01-09, 16:09   #36
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Jeg unner meg alt, men har tenkt å redusere søtinntaket på hverdagene.

Vi pleier å drikke litt kaffe ifm. barne-tv, og det blir ofte (øh...hver dag) litt kake, kjeks etc til den. Det tenker jeg at er unødvendig (i alle fall hver dag). Ellers har ingen av oss vektproblem, så vi er ikke på slanker'n, men føler bare at sukkerinntaket kan reduseres litt på hverdagen. Vi drikker derimot lite brus, men i helgene blir det kanskje litt vin eller øl til maten og deretter snop (potetgull, smågodt). Jeg orker ikke tenke for mye på slike ting, føler det er greit å skeie ut så lenge hverdagskostholdet er bra (spiser godt med brød, variert pålegg, grønnsaker til maten etc).

Jeg ønsker heller å endre (forbedre) treningsvanene mine. Dvs. trene regelmessig og styrke spesielt rygg/mage.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 16:12   #37
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg unner meg vin. Like ofte som pre-livsstilomlegging. Innenfor kaloribudsjettet. Det er bare det som kom i tillegg til vinen som har røket ut. (Spiste ikke chips og godteri på 20 uker før julen kom og nå er jeg tilbake å nix chips og sjokolade.)

Eller - unner & unner - det er ikke slik at jeg har tenkt så mye over at jeg er veldig snill med meg selv som lar meg få lov til å drikke vin, altså.

Jeg unner meg også vin.

Jeg kan i prinsippet spise nesten hva jeg vil uten at det synes at jeg legger på meg. Men jeg gjør det ikke. Jeg er opptatt av å spise sunt (selv om det har sklidd veldig ut pga livssituasjonen for øyeblikket), og jeg spiser mye linser, bønner, spirer, grønnsaker, og jeg er opptatt av at mest mulig skal være økologisk.
Jeg har faktisk (ufrivillig) gått ned 5 kilo i julen, så i løpet av de siste dagene har jeg med god samvittighet spist potetgull og konfekt hver kveld. I tillegg jobber jeg et sted hvor tilgangen på bakervarer er godt over gjennomsnittet høy.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 16:12   #38
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Heey, det er ikke å unne seg! Det er jo vanlig mat!

Du... jeg begynner å tro at du er litt som venninnen min (hun er 3 cm rundt livet) som sier "åh jeg spiste sååå masse godteri da jeg satt og leste til eksamen i går"... hvorpå jeg etter hvert fant ut at det betyr kanskje 3 non stopp i hennes verden .

Folk som spiser/drikker masse søtsaker, drikker ikke EN HALV kopp kakao... de tar en hel om de først er i gang .

Gammel 09-01-09, 16:16   #39
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Du... jeg begynner å tro at du er litt som venninnen min (hun er 3 cm rundt livet) som sier "åh jeg spiste sååå masse godteri da jeg satt og leste til eksamen i går"... hvorpå jeg etter hvert fant ut at det betyr kanskje 3 non stopp i hennes verden .

Elinblu kvantifiserer jo inntaket sitt. 100 g pepperkaker og 100 g sjokolade daglig er imponerende når man er en nett liten alv.

Gammel 09-01-09, 16:17   #40
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Folk som spiser/drikker masse søtsaker, drikker ikke EN HALV kopp kakao... de tar en hel om de først er i gang .

Selvkontroll, Nooria!

Ellers har du nok litt rett, det skjønte jeg etter å ha observert noen andres inntak en liten periode. I det siste har det vært litt ekstremt her, men det skyldes nok delvis amminga. Jeg er nok generelt ganske småspist også, så det totale kaloriinntaket blir kanskje ikke overveldende likevel. Til vanlig spiser jeg kanskje 20-30 gram sjokolade om dagen. (Til å aldri ha veid mat, er jeg ganske god til å kvantifisere, er jeg ikke?)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.