Sv: Har alle barn skøyter?
Opprinnelig lagt inn av Divine, her.
Yngstemann går i første klasse, og de har utedag annenhver onsdag. På tirsdag fikk vi med lapp hjem hvor det sto at de skulle stå på skøyter dagen etter, så husk skøyter og hjelm.
Jeg ble litt paff. Sønnen min har ikke skøyter, så jeg måtte ringe læreren og høre hva i all verden vi skulle gjøre på så kort varsel. Heldigvis hadde skolen skøyter til utlån. Men er virkelig skøyter noe alle har?
Jeg har hatt kjempedårlig samvittighet fordi vi nesten ikke har tatt med ungen ut på ski. Nå begynner jeg å tenke at jeg sikkert må kjøpe skøyter til han også, siden det virket som om skolen antok at dette var noe alle barna drev med. 
Mon tro om vi ikke har barn på samme skole jeg?? Jeg fikk nøyaktig samme beskjed på tirsdag 
Forøvrig så er jeg helt enig, ble litt paff over at de faktisk forventer at alle 1.klassinger skulle ha skøyter. Nå hadde vi akkurat fått skøyter og faktisk gått litt på skøyter i jula, men hadde det ikke vært for at vi arva dem av tanteungen min så og si ubrukt så hadde ikke sønnen min heller hatt skøyter. Ikke tror jeg at jeg hadde ville løpt ut å kjøpt skøyter for noe sånt heller.
|