Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bæretøy

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-09, 15:48   #1
Camilla82
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 148
Camilla82 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Bæretøy

Vi skal til Spania i februar. Noen som har noe bra bæretøy å anbefale?

Gutten vil da være 8,5mnd gammel

__________________
Gullgutta 05 og 08
Camilla82 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 15:55   #2
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bæretøy

Jeg hadde tatt med en mai tai.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 15:57   #3
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Bæretøy

Mei Tai ja, Babyhawk er min favoritt.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 15:57   #4
Camilla82
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 148
Camilla82 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bæretøy

Er det mange forskjellige typer av mai tai? :grønn:
Er den komplisert å skjønne?

__________________
Gullgutta 05 og 08
Camilla82 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 16:03   #5
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bæretøy

Ja, det er mange produsenter av mei tai, men de er i prinsippet like. Noen er laget av kraftigere stoff enn andre, og det varierer litt hvor mye de er polstret. Noen er dermed stødigere enn andre, uten at det nødvendigvis betyr at de er behageligere å bruke. Det er en smakssak. En mai tai som er laget i kraftig stoff og som er godt polstret, tar større plass sammenbrettet enn en mai tai i tynnere stoff, dersom det er av betydning for dere. Det kan være en fordel å ha en mei tai med sovehette slik at barnets hode får god støtte når det sover, men enkelte mei taier er også såpass lange i ryggen, og/eller har en såpass tykk/stiv kant øverst at det gir god nok støtte til hodet når ungen sover.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 16:04   #6
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bæretøy

Jeg hadde foretrukket Mei Tai (Toddlerhawk med ekstra lange stropper) til en på den alderen, men mange liker også sånn type bæresele som Ergo er. Jeg har en Ergo jeg ikke trenger om du er intressert.

Hvis du skal kjøpe en Mei Tai, så kjøp et kjent merke. Mange av de som syr hjemme er også profesjonelle og har bedrifter og har mye bra, men kjøp et merke som flere kjenner til, ikke bare av en tilfeldig annonse på Finn f.eks. Det er lett og lære seg og knyte en Mei Tai. Ergo er formsydd og lettere og ta på, og litt mere "pappa-vennlig" også synes mange. Jeg har den beige du finner bilde av her i denne annonsen: http://www.finn.no/finn/bap/object?f...41&WT.svl=Link

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 16:35   #7
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bæretøy

Jeg bærte A i en Patapum på ryggen på den tiden, og vi begge trivdes kjempegodt med det.
http://www.alveslottet.no/prod.php?id=1809

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 16:45   #8
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bæretøy

Jeg har prøvd mange ulike ting og tror jeg foretrekker mei tai med tanke på comfort, men papatum er veldig enkel å bruke hvis man ikke orker å styre med de lange stroppene til meitaien.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 16:49   #9
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bæretøy

Si fra om du trenger en mei tai, jeg har en nesten ubrukt Babyhawk som du kan få kjøpe billig

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 21:00   #10
Camilla82
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 148
Camilla82 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bæretøy

Opprinnelig lagt inn av Barbarella, her.

Si fra om du trenger en mei tai, jeg har en nesten ubrukt Babyhawk som du kan få kjøpe billig

Man kan bære de på ryggen med den også? Var inne på lotusbarn,men var ikke noe bilde av bæring på ryggen

__________________
Gullgutta 05 og 08
Camilla82 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 21:04   #11
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Bæretøy

Man kan bære på ryggen med de.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 21:21   #12
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bæretøy

MT ja, ganske enkelt genialt!! Eller slynge, for kortere bæreturer da.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 22:07   #13
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bæretøy

Jeg skal bruke Mei-Tai på reise snart. Synes den er veldig grei. Har en babyhawk med ekstra lange stropper.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 22:18   #14
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Bæretøy

Få dei en meitai. Jeg har brukt det til lillebror siden han kom til (han er 9 mnd nå), og han bodde i den da vi var på ferie tidligere i høst.

Jeg synes ikke babyhawk er den beste når det kommer til komfort for den som bærer, jeg vil sterkt anbefale deg å kjøpe en med bredere eller polstrede stropper.

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 22:20   #15
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Bæretøy

Denne er absolutt favoritt her i huset.

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 22:22   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bæretøy

Mei Tai eller Patapum. Mei Taien passet fint frem til 8-9 mnd, så slang han seg så mye bakover at jeg var redd han skulle ramle ut. Da kjøpte vi patapum, for den er lenger i panelet enn Mei Taien var. Begge kan brukes på rygg og mage, veldig praktisk.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 00:26   #17
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Bæretøy

Jeg tror jeg hadde gått for noe formsydd . Særlig om du ikke har båret mye på forhånd . Patapumen er enkel og rimelig . Mens Manducaen er genial i og med at den dekker hele perioden man har behov for å bære da den kan forlenges . Manducaen kan brukes både foran og bak . Lotusbarn har utsalg i oslo hvor det er mulig og komme og prøve ulike typer bæretøy .


Sist redigert av Ciela : 08-01-09 kl 00:34.
Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 07:28   #18
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bæretøy

Opprinnelig lagt inn av Meta, her.

Denne er absolutt favoritt her i huset.

Den var kjempe fin, så utrolig deilig ut å bære i

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no