Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Påsketur?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-09, 13:46   #11
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Påsketur?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Er du heeeeelt sikker på at fjellet er uaktuelt? Er du ikke det minste eventyrlyste og interessert i å utfordre deg selv og fordommene litt?
:vil gjerne treffe aC og gutta i påskeferien:

Jeg klarte ikke dy meg, siden jeg fordomsfullt har unngått høyfjellshotellferier helt siden jeg var 7 år, bare for å oppdage at det var himmelsk å dra på slike turer som alenemor med barn. Så bare for sikkerhets skyld, så spesifiserer jeg hva jeg liker:
- masse plasking i bassengområder, tilgjengelig anytime og med mulighet for å eventuelt loffe rett tilbake til rommet og dusje i koselige omgivelser uten pes
- komme til ferdig frokost og middag, med masse deilig mat
- renne på akebrett med småtasser
- frisk luft og masse lys
- mitt barn likte faktisk veldig godt barnedisko, ballongfester, påskekyllinglaging med mere, og jeg spiste noen kameler og lot ham få ha det gøy
- vi likte alle å spise påskegodt og kakao ute i snøen, uten å måtte gjøre mer enn å gå 10 meter fra rommet vårt
- det var moro å prøve noe helt nytt og annerledes og oppdage at det fungerte det også! :mestring:

Nå skal det sies at jeg har ennå ikke hatt mage til å faktisk være på et høyfjellshotell i selve påskeferien, så vi har vært der i palmehelga og de dagene de fleste ikke har fri (reist hjem skjærtorsdag). Og for sikkerhet skyld kombinert det med utenlandstur i selve påska.

DET hørtes ut som en fin påsketur på fjellet, det! Jeg er egentlig glad i hyttetur med dertil skiturer og kos. Men; akkurat i påsken er jeg blitt glad i bylivet. Mitt argument når mannen prøver å friste med tur på hytta, er "Hvorfor oppsøke råtten snø og klisterføre, når gressplenen endelig vises her hjemme og byen er tom for folk?". Hadde han derimot invitert meg til et høyfjellshotell i påsken - slik som du beskriver - så hadde jeg takket ja straks! Hotelliv med basseng og ferdiglagde måltider er digg! Dog er vårt alternativ å kjøre til en hytte 5 timer unna hvor innlagt vann og toalett er et fremmedord. Jeg må faktisk UT av hytta for å tisse (noe jeg gjør ofte når vi propper i oss med brus, vin, god mat og masse påskesnop.). Sist påske var jeg i tillegg gravid (ergo mange tisseturer), det var rekordkaldt på hytta og jeg returnerte hjem med influensa. Ja, og blindtarmbetennelse, men den skal nok ikke hytta få skylden for. Rett skal være rett.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.