Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmasjonsforberedelser – hva må jeg huske?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-09, 15:19   #11
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjonsforberedelser – hva må jeg huske?

Skal ha konfirmasjon for mitt tredje barn i mai.
Føsret gangen var jeg skikkelig stresset og var livredd for å glemme noe.
Nestemann tok jeg mer på hælen ...kom hjem fra 14 dagers ferie på Gran Canaria to dager før. Har et like avslappet forhold til denne konfirmasjonen.

Skal ha den hjemme hos oss. Blir rundt 30 tenker jeg
Skal lage all maten selv, koldtbord. Ingen dessert, skal ha kaker.
Gaven er mer eller mindre i boks.
Gjesteliste skrevet, hvilke retter koldtbordet skal ha skrevet.
Kakeliste også skrevet.
Sønnen min renger kun ny dress, skjorte etc har han nettopp fått.
Serveringshjelp skal jeg ikke ha. Hadde ikke det i de to andres konfirmasjoner med like mange gjester og koldtbord.
Man trenger ikke hjelp når man har koldtbord, litt verre å gjøre alt selv når det er middag. Får hjelp av nærmeste familie (mine døtre, mor og søster)

Hvilke gjester man ber, jeg mener nærmeste familie og faddere er selvskrevne gjester.
Vi ber ikke våre egne tanter etc. Jeg har også kuttet ut de minste barna og barna til de mest gjester som ikke er nærmeste familie.

Bilder har vi tatt selv.
Sølvtøy,middagservise,kaffeservise, etc har jeg selv. Min mor ruller damaskduker for meg.
Jeg kjøpte helt enkle stetteglass (30-40 stk) på Ikea da eldste ble konfirmert. Billigere enn å leie, og nå har jeg.

Dekorasjoner: til jentene mine fikk jeg nærmeste blomsterforretning til å lage oppsats i de første skoene. Stor stas. Så hadde jeg en stor i midten og en sko på hver side.
Pynter ellers med lite stæsj. Bruker bare pene lys og servietter .

Dette kommer til å gå så bra at .

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.