Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspill

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Se resultatene: TV-spill - ditt forhold?
Synes det er helt normalt og forståelig at mor og far prioriterer det til seg. 41 45,56%
En guttegreie. 5 5,56%
En familieprioritering. 16 17,78%
Det er noe man som voksen kommer borti gjennom barna. 15 16,67%
Ser på tv-spill som en leke. 13 14,44%
Deltakere: 90. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-09, 10:30   #21
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspill

Spilte tv spill sammen med Plutten da han var mindre pv spill også for den sakens skyld. Hadde konkurranse på nitendoen (pokemon ) og var begge på et nettspill hvor vi spilte mot hverandre.

Har hatt rattkjelke fra han var et år som ble brukt av mor inntil han ble stor nok itl å være med. Fikk snowboard da han var 6 år fremdeles med mamman med. Det ble forresten kjøpt inn både togbane og racerbane før han var et år og som dermed var godt brukt da han kunne være med.

Kan ikke se problemet med hverken det ene eller det andre. Er det noe galt med voksne som leker? Går det på bekostning av barna at de voksne har noen av de samme interessene som dem?

Det var forresten ingen svaralternativer som jeg følte at jeg kunne bruke.

Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 10:35   #22
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Hos oss brukes også Xbox av både voksne og barn. Helt uproblematisk. Far har sine egne kjøre- og musikk-spill, men spiller like gjerne Lego StarWars med tvillingene. Vi bruker uansett ikke mye tid på spill.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 10:54   #23
Tove
XXX

Tove sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Her brukes PS2 og DS av meg og vesla. Storesøster bruker Singstar. Jeg sitter bare rett som det er her i stua og spille GuitarHero for meg selv

Jeg var, for noen år siden, veldig interessert i MOHAA, og brukte mye tid på å spille det på nettet. Jeg var faktisk veldig god, og ble spurt om å bli med i klaner og greier

Jeg har alltid likt å spille, helt siden jeg var rimelig liten.

Gammel 06-01-09, 11:16   #24
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Tv-spill og PC-spill var syssler vi bedrev et hav av år før vi fikk barn. Jeg var selv et barn da jeg fikk min første Commodore 64, og har vel egentlig aldri sluttet å spille siden den gang. Hva overrasker deg i prioriteringen egentlig? Jeg spiller mye heller enn å se på TV f.eks. Nå er det forøvrig noen uker siden sist, men jeg ser ikke den helt store motsetningen i å spille kontra annen underholdning. Gikk det på bekostning av noe som var viktig, som feks oppmerksomhet til barna, da er jeg med på at det er rar/ feil prioritering.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg fant ingen svaralternativer.

Jeg reagerer ikke på at voksne spiller dataspill dersom de er interessert i det.
Interresser varierer. Jeg personlig hadde nok valgt dataspill framfor "Stolthet og fordom" og "Berlinerpoplene" for eksempel.

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Her brukes PS2 og DS av meg og vesla. Storesøster bruker Singstar. Jeg sitter bare rett som det er her i stua og spille GuitarHero for meg selv

Jeg var, for noen år siden, veldig interessert i MOHAA, og brukte mye tid på å spille det på nettet. Jeg var faktisk veldig god, og ble spurt om å bli med i klaner og greier

Jeg har alltid likt å spille, helt siden jeg var rimelig liten.

Elsker Guitar Hero og vi spiller voksenBuzz engang iblant. Vi spiller og ds og litt pcspill. Vi er en spillende familie.

Gammel 06-01-09, 11:18   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Electronica hadde nok syntes jeg og mannen var rare.
Vi hadde PS2, og har nå Xbox og Xbox 360, og har lyst på WII og PS3, det skal kjøpes inn etterhvert. Vi elsker å spille, og spiller ofte sammen med eldste. Så lenge det ikke går utover noe annet, så er det helt greit synes jeg. Jeg har lastet ned Nintendo 8-bits emulator og har nesten alle spillene som er kommet ut der, på Xboxen. Så jeg og vesla sitter og spiller Super Mario 1,2 og 3 sammen. Kult!

Jeg er forresten EKSTREMT fan av GTA-serien, tror neppe det finnes større fans enn meg.

Gammel 06-01-09, 11:21   #26
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det er rarere å bruke tiden på spill etter at barna har lagt seg enn å bruke det på TV. Vanlig TV ser vi nesten aldri på, og vi bruker den tiden på spill og ser filmer/serier. Så jeg føler ikke at vi gjør noen rare prioriteringer sånn tidsmessig sett.

Og så koster det ikke så mye for spill heller synes jeg. Et spill koster kanskje 500 kroner eller noe, og det er mange timer underholdning i det, til sammenligning så koster jo en kinotur 300 kr for meg og mannen også, så jeg synes heller ikke det er noen rare økonomiske prioriteringer her.

Gammel 06-01-09, 11:23   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper ofte brukte spill (og laster ned), så noe særlig med penger er det ikke snakk om. Gauken selger både splitter nye og gamle brukte spill til latterlig lave summer.

Gammel 06-01-09, 11:37   #28
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Er det vanlig at voksne med barn bruker fritid og en god del penger på f.eks tv-spill, eller er dette noe som hører til barn og ungdom?

Jeg er ikke helt sikker på hva du spør om.

Men jeg tror ganske sikkert at jeg kan si at det ikke er vanlig, i betydningen at mange gjør det. Grunnen til at jeg sier det er at jeg kjenner mange som spiller og de færreste greier å opprettholde nok fritid til å spille. (Penger er et mindre problem. Spilling er etter min mening ikke en spesielt dyr hobby. Det er nok mye dyrere å kjøre slalom etc) Selv har jeg veldig lyst til å begynne så spille igjen, jeg sluttet da eldste datteren min ble født, men det blir nok noen år fra nå hvis jeg starter. Jeg trenger mer interruptbased hobbyer enda. Faktisk er det bare i det siste jeg har fått tid til hobbyer.

Gammel 06-01-09, 11:38   #29
Left
Passiv

Standard

Vi er nok også en spillende familie.
Vi har Playstation, Playstation 2, Nintendo Wii, Nintendo Gameboy, Gameboy Advance, Nintendo DS, og jeg har jæsklig lyst på PSP I tillegg har vi 3 bærbare datamaskiner og en stasjonær. Det er gøy å spille, det synes vi alle sammen - kanskje unntatt lillebror, men han ser gjerne på når storebror spiller.
Når barna er våkne så spiller vi sammen med dem, og det er aldri snakk om i timesvis, men nå og da. Det går derfor ikke ut over tid vi ville brukt på noe annet.
Synes ikke det er det minste rart at voksne har f.eks egen rattkjelke, bilbane whatever. Jeg har ikke som noe mål å bli mer voksen enn jeg er.

Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 11:42   #30
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Grunnen til at jeg sier det er at jeg kjenner mange som spiller og de færreste greier å opprettholde nok fritid til å spille.

NB! De folkene jeg kjenner som spiller, spiller mye over nett med andre folk. Da kan man ikke bare sette seg en time på sengekanten hvis ungene våkner. Det er selvfølgelig mange andre spill hvor man kan det. Jeg og mannen spiller litt Wii Sport av og til om kveldene, men jeg tenker ikke på det som "spilling", fordi vi bare legger det vekk hvis det er nødvendig.

Ser selv at jeg nok har en litt for snever definisjon av spilling, kanskje? Eller hvordan definerer du spilling?

Gammel 06-01-09, 12:00   #31
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt normalt at voksne bruker tid og penger på spill dersom det er det de er interesserte i. Vi har brukt mest penger på brettspill, men vi har helt klart brukt mye mer penger på voksenspill enn på barnespill gjennom tidene. Både fordi spillene er dyrere, fordi vi har kjøpt spill lenge før vi fikk barn, og fordi det er spill som blir spilt i mange flere år.

Inntil nå har vi ikke brukt penger på data/tvspill. Mannen spiller internettspill og tv-spillkonsoll har vi først kjøpt nå. Men jeg regner med at det blir kjøpt både barne- og voksenspill til den. Jeg kommer feks til å ønske meg WiiFit til fødselsdagen tror jeg. Det er mulig at jeg skal låne av Lille Ru først, for å se om jeg liker det.

Vi har alltid spilt mye. Vi spiller mindre nå, fordi vi har barn og mindre tid, men spill er en stor interesse og det er like hyggelig å bruke en kveld til å spille sammen som til å se på TV sammen.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 13:25   #32
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

TV- og dataspill er barneleker synes jeg. Vi har prøvd oss på Buzz for voksne én gang, men skal jeg spille med andre voksne vil jeg heller spille gode, gammeldagse brettspill.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 13:26   #33
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Hau, hau. De e ittno som å vijnn i kabbal!

Gammel 06-01-09, 13:30   #34
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Å ja, vi spiller.
Spillemaskinene her i huset tilhører de voksne, det er sånt far i huset ønsker seg til jul.
Vi kan godt, etter at poden er lagt, skru av tv'en og spille playstation en hel lørdagskveld. Kjempegøy.
*barnslig 40-åring*
Jeg er en kløpper på Guitar Hero.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 13:32   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

TV- og dataspill er barneleker synes jeg.

Jeg tror det er ganske mange som vil si seg uenige i at GTA, Blood Siren, Silent Hill og lignende spill er for barn. :spikke:

Gammel 06-01-09, 13:46   #36
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå har jeg kjempelyst på Nintendo Wii med Wii fit, og kan ikke se det som noe problem om jeg skulle gå og kjøpe dette til meg selv.
Vi har i dag PS2, og den kjøpte jeg til mannen. Det var i grunnen for at vi skulle kunne si at den var vår og ha litt "kontroll" på den og at ikke ungene skulle krangle om den. Men det er jo ungene som bruker den mest da, og det kommet det sikkert til å bli om det kommer en Wii i huset også. Vi er ikke så veldig på dataspill hverken jeg eller mannen.

Gammel 06-01-09, 13:56   #37
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg har overhodet ikke sansen for dataspill, så det er ihvertfall ikke for min skyld vi kjøper dem. Kun wii har jeg brukt av det vi har kjøpt. Samme med mannen. Så i vårt hus er det kun barna som får dataspill\DS-spill.

Gammel 06-01-09, 13:59   #38
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hadde da Nintendo (Zelda) og playstation lenge før det kom barn. Og har foreldre som elsker alt som er av nye spilleduppedingser og har alt. :sikkert ødelagt i barndommen:

Gammel 06-01-09, 14:01   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Hadde da Nintendo (Zelda) og playstation lenge før det kom barn. Og har foreldre som elsker alt som er av nye spilleduppedingser og har alt. :sikkert ødelagt i barndommen:

Hehe, ungene mine kommer hvertfall til å bli ødelagt. Både jeg og mannen er jo spill- og filmfreaks, og har planer om å lage stor hjemmekino når vi kjøper hus.

Gammel 06-01-09, 16:59   #40
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg tror det er ganske mange som vil si seg uenige i at GTA, Blood Siren, Silent Hill og lignende spill er for barn. :spikke:

Jeg tror ikke det er mange som krangler med deg på det. Jeg antar at GTA står for Grand Theft Auto og det har til og med jeg fått med meg fra media at er et skrekkelig voldelig spill.

Jeg skjønner bare ikke at noen kan ha interesse for sånne spill.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:35.