|
|||||||
| Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter |
| Se resultatene: TV-spill - ditt forhold? | |||
| Synes det er helt normalt og forståelig at mor og far prioriterer det til seg. |
|
41 | 45,56% |
| En guttegreie. |
|
5 | 5,56% |
| En familieprioritering. |
|
16 | 17,78% |
| Det er noe man som voksen kommer borti gjennom barna. |
|
15 | 16,67% |
| Ser på tv-spill som en leke. |
|
13 | 14,44% |
| Deltakere: 90. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Passiv
|
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillSpilte tv spill sammen med Plutten da han var mindre pv spill også for den sakens skyld. Hadde konkurranse på nitendoen (pokemon |
|
|
|
#22 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillHos oss brukes også Xbox av både voksne og barn. Helt uproblematisk. Far har sine egne kjøre- og musikk-spill, men spiller like gjerne Lego StarWars med tvillingene. Vi bruker uansett ikke mye tid på spill.
|
|
|
|
#23 |
|
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillHer brukes PS2 og DS av meg og vesla. Storesøster bruker Singstar. Jeg sitter bare rett som det er her i stua og spille GuitarHero for meg selv
|
|
|
#24 |
|
Erfaren
|
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspill
|
|
|
#25 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillElectronica hadde nok syntes jeg og mannen var rare.
|
|
|
#26 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillJeg synes ikke det er rarere å bruke tiden på spill etter at barna har lagt seg enn å bruke det på TV. Vanlig TV ser vi nesten aldri på, og vi bruker den tiden på spill og ser filmer/serier. Så jeg føler ikke at vi gjør noen rare prioriteringer sånn tidsmessig sett.
|
|
|
#27 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillJeg kjøper ofte brukte spill (og laster ned), så noe særlig med penger er det ikke snakk om. Gauken selger både splitter nye og gamle brukte spill til latterlig lave summer.
|
|
|
#28 |
|
Leser
|
Jeg er ikke helt sikker på hva du spør om.
|
|
|
#29 |
|
Passiv
|
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillVi er nok også en spillende familie. |
|
|
|
#30 |
|
Leser
|
NB! De folkene jeg kjenner som spiller, spiller mye over nett med andre folk. Da kan man ikke bare sette seg en time på sengekanten hvis ungene våkner. Det er selvfølgelig mange andre spill hvor man kan det. Jeg og mannen spiller litt Wii Sport av og til om kveldene, men jeg tenker ikke på det som "spilling", fordi vi bare legger det vekk hvis det er nødvendig.
|
|
|
#31 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillJeg synes det er helt normalt at voksne bruker tid og penger på spill dersom det er det de er interesserte i. Vi har brukt mest penger på brettspill, men vi har helt klart brukt mye mer penger på voksenspill enn på barnespill gjennom tidene. Både fordi spillene er dyrere, fordi vi har kjøpt spill lenge før vi fikk barn, og fordi det er spill som blir spilt i mange flere år. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillTV- og dataspill er barneleker synes jeg. Vi har prøvd oss på Buzz for voksne én gang, men skal jeg spille med andre voksne vil jeg heller spille gode, gammeldagse brettspill.
|
|
|
#33 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillHau, hau. De e ittno som å vijnn i kabbal!
|
|
|
#34 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillÅ ja, vi spiller. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Nymotens gammeldags
Jeg tror det er ganske mange som vil si seg uenige i at GTA, Blood Siren, Silent Hill og lignende spill er for barn.
|
|
|
#36 |
|
Javel
|
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillNå har jeg kjempelyst på Nintendo Wii med Wii fit, og kan ikke se det som noe problem om jeg skulle gå og kjøpe dette til meg selv.
|
|
|
|
#37 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillJeg har overhodet ikke sansen for dataspill, så det er ihvertfall ikke for min skyld vi kjøper dem. Kun wii har jeg brukt av det vi har kjøpt. Samme med mannen. Så i vårt hus er det kun barna som får dataspill\DS-spill.
|
|
|
#38 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillHadde da Nintendo (Zelda
|
|
|
#39 |
|
Nymotens gammeldags
Hehe, ungene mine kommer hvertfall til å bli ødelagt. Både jeg og mannen er jo spill- og filmfreaks, og har planer om å lage stor hjemmekino når vi kjøper hus.
|
|
|
#40 |
|
Introvert optimist
|
Jeg tror ikke det er mange som krangler med deg på det. Jeg antar at GTA står for Grand Theft Auto og det har til og med jeg fått med meg fra media at er et skrekkelig voldelig spill.
|
![]() |
|
|