Sv: Gaza
Nordmenn som er i Palestina skulle bli sluppet ut derfra avIsrael, men de turde ikke dra til grensen. Det sier vel litt om hvordan situasjonen er der.
En lege forteller om drapene som skjer og man ser bort fra han han forteller og heller påstår at han bruker det som ledd i sin egen kampanje.
Drapene skjer uansett, og ville skjedd om han ar der eller ikke.
Trodde aldri dagen ville komme hvor jeg var enig med Bondevik om noe, men i dag opplevde jeg faktisk det. En person som i mine øyne ar vært ryggløs og kamelsvelger så det halve hadde vært nok, tørte faktisk å gå ut å si at nok er nok.
Det sier mye i mine øyne i allefall.
Det er mye fokus på at Hamas har brutt våpenhvilen som har vært, men dessverre er det ikke til å komme bort fra at Israel selv har fremproosert dette.
De styrer over det palestinske folk med en jernhanske, og de setter dessverre ofte rangsiden til og viser så godt som ingen velvilje.
Er det å nøye om palestinerne har vann, mat og mulighet for hjelp ved sykdom da...
Det er flere måter å fremproosere et angrep på, og det er ikke nødvendig å bruke våpen, det er mange andre måter som ermere effektive og de har Israel brukt i stor grad.
Dermed har de fremproosert reaksjoner som de bruker for å rettferdiggjøre det de gjør nå.
For det er jo tydelig at man mener et israels liv er mere verdt en et palestinsk.
For det er drept en israels soldat, mot 500 palestinere.........