Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes dere om denne smileyen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-09, 10:23   #21
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om denne smileyen?

Jeg tolker stort sett som Ulvefar, men det har hendt at jeg har tolket den som belærende. (Stort sett ut fra teksten som har fulgt med.)

er bare spydig og nedlatende, uansett hva gjengen på SM måtte mene.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 10:25   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ja, jeg støkker av og til litt når jeg ser den. "Så nydelige barn du har. "

Gammel 03-01-09, 10:28   #23
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 10:37   #24
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Komplisert med disse foraene altså, selv for oss som begynner å bli bevandret. Lett å misforstå når man ikke har levende ansiktsuttrykk og kroppsspråk i kommunikasjonen.

Men er igrunn enig i at kan virke litt viktigper, selv om jeg aldri har ment det slik når jeg har brukt den. Denne er mer ekte.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 11:12   #25
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Iset og Veronal, den kan virke belærende (men ikke alltid, i motsetnining til snill-smileyen). De gangene den blir lagt til i slutten på en setning i en diskusjon, altså at det ikke er noe humoristisk eller inkluderende i setningen så synes jeg den virker belærende og passiv-aggressiv.

F.eks om jeg skulle skrevet dette som svar til Iset (tar henne som eksempel siden jeg er enig med henne):
Nå synes jeg du overtolker smileyer, det er mye lettere om man bare forholder seg til hva de faktisk er ment å bety.

Gammel 03-01-09, 11:15   #26
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Også enig med Iset.

Gammel 03-01-09, 11:21   #27
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Jeg tolker den litt forskjellig, helt ut i fra hvordan stemningen i setningen den brukes til er. Forsto du?

derimot. Den fanger så bra enkelte situasjoner at jeg merker at jeg savner den i RL. Burde hatt den på ett skilt i lomma. Når jeg stått i kø bak noen som gjør meg fryktelig oppgitt over et eller annet, eller jeg blir kjørt forbi av en idiotisk vill attenåring bak rattet, så kjenner jeg at jeg 'er dem litt inne i meg.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 11:22   #28
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monnin, her.

Hvilken smiley foretrekker du da, så kan jeg prøve å huske det til en annen gang?

Foretrekker? Jeg synes denne smileyen misbrukes stadig vekk, jeg. Men det visste du sikkert ikke.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 11:25   #29
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Hæh?! Jeg har alltid tolket og brukt den som et "smil med blunk", altså inkluderende og småkonspiratorisk, for eksempel at man deler en ironi over noe annet (evt en delt selvironi).

Hoven og belærende har vært lysår unna min tolkning og bruk av den smileyen. Håper ikke jeg har fornærma noen som har tolket den på din måte.

Oppfatter den likt som Ulvefar og bruke den på samme måte.

Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 11:27   #30
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Uff.

Jeg tolker den smilyen litt forskjellig jeg også. Tenker som deg at den er litt belærende og at noen mener å være ekkel når de bruker den, men den kan også brukes som en vanlig blunkesmiley.

Gammel 03-01-09, 11:30   #31
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg tolker stort sett som Ulvefar, men det har hendt at jeg har tolket den som belærende. (Stort sett ut fra teksten som har fulgt med.)

Ja, og fordi er en nedlatende smiley, er det ingen tvil om hva den betyr.

Blunkesmileyen er mer feig og kamuflerende, den brukes ofte med en nedlatende tone uten at man helt kan sitte fingeren på det. I tillegg eksisterer det et overforbuk (eller misbruk om du vil) av den. Jeg har sett den i alle mulige settinger.
Jeg har to barn.
Jeg regner ikke med at du skulle klare å se ironien heller.
Jeg bruker den aldri nedlatende.

Men det blir kanskje litt som mannen min sier. Alle ord kan høres grisete ut også, bare man setter dem i hermetegn. Skal vi "spise kinamat" i dag?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 11:32   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, og fordi er en nedlatende smiley, er det ingen tvil om hva den betyr.

Blunkesmileyen er mer feig og kamuflerende, den brukes ofte med en nedlatende tone uten at man helt kan sitte fingeren på det. I tillegg eksisterer det et overforbuk (eller misbruk om du vil) av den. Jeg har sett den i alle mulige settinger. Jeg har to barn. Jeg regner ikke med at du skulle klare å se ironien heller. Jeg bruker den aldri nedlatende.

Men det blir kanskje litt som mannen min sier. Alle ord kan også høres grisete ut, bare du setter dem i hermetegn.

Helt sant. Snill-smileyen er helt åpenlyst ironisk og nedlatende, mens blunkisen er feig og kamuflerende. Der satte du fingeren på det. Jeg vet jo at ikke alle mener å bruke den sånn, men det er sånn den ofte oppfattes.

Gammel 03-01-09, 11:46   #33
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Enig med ulvefar og skremmeren.

Og er bare nedlatende. Er noe med øynene som bare skriker ut. Kunne aldri funnet på å mene at den bare ser snill ut. Da kan man jo bare bruke

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 11:48   #34
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Men det blir kanskje litt som mannen min sier. Alle ord kan høres grisete ut også, bare man setter dem i hermetegn. Skal vi "spise kinamat" i dag?

Jeg skjønte ikke den. og :nysgjerrig:

Gammel 03-01-09, 11:50   #35
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke nedlatende og belærende for min del iallefall.

Gammel 03-01-09, 11:50   #36
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg aldri har skjønt med den positive bruken av snill-smileyen, er hvorfor man bruker den? Når man skriver: "Så skjønne barn du har! " Hvorfor snillsmilyen? Er barna egentlig ikke skjønne, men man er snill som sier noe annet? Eller føler man seg veldig snill for å opplyse noen om hvor skjønne barn de har? Eller, hva er det egentlig som er så snillt?

Gammel 03-01-09, 11:53   #37
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Det jeg aldri har skjønt med den positive bruken av snill-smileyen, er hvorfor man bruker den? Når man skriver: "Så skjønne barn du har! " Hvorfor snillsmilyen? Er barna egentlig ikke skjønne, men man er snill som sier noe annet? Eller føler man seg veldig snill for å opplyse noen om hvor skjønne barn de har? Eller, hva er det egentlig som er så snillt?

Jeg synes det virker som at noen synes et innlegg uten en smiley er et tamt innlegg og så prøver de å finne en smiley som kan passe og da blir det en som heter snill. Kan umulig slå feil denne koselige her, tenker de.

Gammel 03-01-09, 11:55   #38
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes det virker som at noen synes et innlegg uten en smiley er et tamt innlegg og så prøver de å finne en smiley som kan passe og da blir det en som heter snill. Kan umulig slå feil denne koselige her, tenker de.

Ah, sånn å forstå. Da ble det jo plutselig litt mer forståelig. (Men fortsatt totalt feil selvsagt. )

Gammel 03-01-09, 11:56   #39
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Enig med iset jeg også.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 11:57   #40
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hehe, det er noen som er alt for indoktrinert fra andre forum med andre ord.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:17.