Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva fikk du til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-08, 00:12   #61
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva fikk du til jul?

Jeg fikk to pengegaver.

Gammel 26-12-08, 00:26   #62
TBM
Passiv

Standard

Jeg er godt fornøyd!

- hjemmeheklet kurv for å ha varme brød/rundstykker. Med oppskrift på hennes gode horn/rundstykker.
- to lave glasslysestaker eller fra Finn Scjhøll - kan sikkert også brukes til blomster (bare selve blomsten med ministilk)
- flotte malerier fra storesøster (hun går på kulturskolens kunstskole og de har jobbet med selvportretter
- thai-kokebok (har lenge ønsket å kunne mer om det, har bare da hentet diverse oppskrifter fra nettet)
- salatbestikk
- diverse matvarer fra matmarked i Paris
- ny Eva Solo-kaffekanne fra mannen (jeg har hatt den forrige siden merket kom til Norge og den er både bulkete og bunnen har smeltet litt etter at jeg en gang satte den på feil sted...) + et nytt Eva Solo-produkt + en 1500 kroner til å kjøpe meg et skjørt hos en lokal designer som tover ull og silke til nydelige plagg.
- 500 kr fra foreldrene mine + en pocketbok. Men pengene deler jeg selvsagt med mannen som fikk en svart genser av min mor. Hun insisterer på å kjøpe stygge klær. Dessverre får vi ikke byttet den, vi har ikke butikken her...
- 600 kr fra besteforeldrene mine til oss begge
- reisebok og fire "gavekort" på å ha sponset minesøkerhunder fra svigerforeldrene mine - dette var felles til oss begge. Er det bare meg som er dum når jeg synes det er veldigt gjerrig av de? Grunnen er vel heller det at de selv "bestille" sine julegaver fra mannen og i år har han brukt kr 1100 på de "bestilte" gavene. I tillegg bruker jeg mye tid på å lage en billedkalender og som oftest noe ekstra. I år ble det spesialkjøpt konfekt fra Sjokoladebiten i Oslo, som storesøster og jeg pakket inn i en fin eske. Vet ikke helt hvorfor de mener at vi skal kjøpe kostbare ting, mens de skal gi oss veldedige gaver? Dette har nå skjedd de siste to årene, men vi får kanskje enten kjøpe veldedige gaver tilbake eller ihvertfall kjøpe gaver som vi har lyst til å gi bort? jeg syne jo bestilte gaver er litt dumt...

Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 03:28   #63
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fikk:
Bok
Klokke
Veske fra Mulberry
Treningstøy
Kjole
Genser
Hestspill til Wii
Gavekort på klær
Julepynt
Smykke

Fells:
Kokebok
Vin
Deler til et service vi samler på

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 07:21   #64
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk boka "Livslyst" og Bergans fleecejakke av mannen.
Rød Stelton kaffekanne av Kaktus.
Strikkede votter og matboks av mamma.
Årskort i badeland av svigers.
Hjemmestrikket skjerf og lue av ei venninne.
Servietter, telysholdere og gummibjørner av storesøster som har handlet selv.

Jeg er veldig fornøyd! Jeg ønsket meg alt sammen.

Gammel 26-12-08, 14:00   #65
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg fikk:
Gavekort på H&M - mannen syns visst jeg skal freshe opp gravidegarderoben litt
Calida trøye og longs i ull/silke-blanding
Penger - noe sammen med mannen og noe bare til meg
En lekker veske
Familiekalender - til hele familien
Skrubbekrem og ansiktsmaske
Sitteunderlag til hele familien
Bestikk

Dessuten fikk jeg to flotte hjemmelagde gaver:
Snuppa hadde laget et gryteunderlag til oss - de andre gavene hun hadde lagd ville hun gi til besteforeldre og oldeforeldre
Broren min på 16 år hadde laget body lotion med eplelukt i kjemitimen, og jeg og søsteren min fikk hver vår lille flaske

Gammel 27-12-08, 14:38   #66
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi fikk blandt annet middagsservise fra Rosendahl, Grand Cru, to Origo-krus og Mariaskål - begge deler fra Iitala, brettspill, masse krydder og oppskrifter til indisk mat, håndmikser, cd og Helsport dagstursekk.

Vi har kjøpt ny tv i fellesgave. I tillegg fikk jeg ulltrøye og mannen iPod touch

Gammel 27-12-08, 15:44   #67
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi har akkruat kjøpt ny sofa så vi skulle ta det med ro med gaver i år men jeg fikk allikvel endel:
Dagkrem, nattkrem og bodylotion fra Clearins
Leppomadesett (4stk) fra Clearins
Mamma Mia filmen
Jean Paul pysjbukse i myk flanell
Penger så vi kan kjøpe en sånn bycast-spisestol til.

Gammel 27-12-08, 16:40   #68
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Er det bare meg som er dum når jeg synes det er veldigt gjerrig av de? ........ Vet ikke helt hvorfor de mener at vi skal kjøpe kostbare ting, mens de skal gi oss veldedige gaver?

Dumt, kanskje, men gjerrig er det vel ikke? De har jo brukt mange penger på dette?

Jeg hadde kanskje også blitt litt skuffet over bare å fp veldedige gaver, men må innrømme at vi har gitt dette til ungenes oldeforeldre i tillegg til gaver ungene har laget selv. Det ble godt mottatt og vi brukte mye mer penger på dette enn vi pleier å gjøre på gaver.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 17:49   #69
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

masse penge så vi kan kjøpe hva vi vil/trenger... så fornøyd!!

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 00:01   #70
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

3500,- totalt.
Digi-ramme (må byttes tenker jeg).
Toalettveske
Bok
Deo + håndkrem Bioterm
Lysestaker i håndlaget glass
Salatbestikk
Liten håndlaget snømann av eldstedatter

Var det ikke mer?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 00:30   #71
Poku
helt grønn

Poku sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: midt-norge
Poku har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg fikk meg gitar endelig...har spilt så jeg har fått vannblemmer på fingertuppene(stålstrenger vettu :P )
Og så fikk jeg hekla duk, lysestake, bluse, julepynt som vesla laget i barnehagen.
det var vel det,
Den gitaren er den dyreste julegaven jeg noensinne har fått i hele mitt liv og var fra mamma, pappa og bestefaren min, og noe jeg har ønska meg i 5 år...så er VELDIG, veldig, mega-fornøyd

Høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera = annoying sang å ha i hodet
Poku er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 16:03   #72
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Av min kjære fikk jeg en stor kurv med produkter fra Body Shop, 2 CD'er, en flaske med god rødvin, 2 bøker, 1 dvd og ett gavekort så jeg kan ta en shoppingrunde etter jul. Fantastisk flott julegave.

Jeg fikk sko!!, skjerf og pilgrimsmykker av mine svigerforeldre. De gir oss også skifterplate til peisen vi bygger på hytta.

Av storebror fikk jeg flotte telysholdere.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40.