Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Julekaken min

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-08, 09:42   #21
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekaken min

Katten var ikke videre imponert, ser jeg.

Kaken ble jo utrolig flott da! :imponert:

Gammel 26-12-08, 12:58   #22
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Jeg begynte på den for 1 måned siden. Jeg må si at jeg ble veldig fornøyd med resultatet. Royal icing-lokket ble ikke så voldsomt tjukk - forholdsvis tynn faktisk, men den funker veldig godt. Og frukten ble så godt integrert med kaken at jeg tror at selv mannen min, som ikke liker fruktkake, burde klare å spise den.

Skal ta et bilde av et kakestykke til dere senere!

Ja, gjøre det!

Oppskrift?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 22:57   #23
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Rålekker kake!

Gammel 26-12-08, 23:17   #24
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Nydelig kake, den kunne jeg og tenkt meg oppskrift på.

Men eh, den derre katta i bakgrunnen som alle kommenterer - det er da vitterlig ei bikkje er det ikke det?

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 23:37   #25
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Fantastisk flott

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 11:23   #26
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Lekker kake, og søøt pus.

Det er da en gjespende katt er det ikke? Som ligger på en stol...

Gammel 27-12-08, 17:43   #27
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg mener det er en hund jeg også. Litt for spiss snute for at det kan være ei katt?

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 20:20   #28
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Jeg mener det er en hund jeg også. Litt for spiss snute for at det kan være ei katt?

Jeg tror også det er en hund? eller?

Gammel 27-12-08, 22:36   #29
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er en katt. Ikke min, men en som jeg er fostermor for. Er du interessert i henne, kan du lese om Blanca på www.fod.no. Hun kom til oss med de tre jentungene sine, men de ble omplassert nå i desember.

Tilbake til kaken. Oppskriften og et godt bilde av innholdet ser dere her: http://www.bbcgoodfood.com/recipes/8...christmas-cake. Jeg droppet å ha hele mandler opp i kaken, men hakket de i stedet. Det er link til marsipanen på samme side, eller http://www.bbcgoodfood.com/recipes/8...nilla-marzipan. Når det gjelder glasuren og stjernene, ser du fremgangsmåten her: http://www.bbcgoodfood.com/recipes/8...corative-stars. Siden oppskriften krevde ferdiglaget icing, prøvde jeg å lage sugarpaste selv (fra en oppskriftsbok for julekaker). Jeg klarte å rulle den ut, men ikke få overført den til kaken, så jeg hadde heller flere eggehviter i og laget royal icing i stedet (ikke spesielt tjukk - faktisk omtrent sånn som i bildet til oppskriften). Og så hadde jeg mer melis i igjen, og rullet ut til stjerner, slik som beskrevet i oppskriften.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.