Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Faen" ikke stygt lenger?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-06, 16:23   #11
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Så lenge de 166 er valgt nøye ut etter alder, kjønn, utdanning, sosial bakgrunn osv., kan man si ganske mye på basis av et sånt korpus. De har ganske mye materiale fra hver informant også. Vi snakket i nærmere en time.

Men var alle fra Oslo-området? Da kan man nok ikke trekke konklusjoner på vegne av hele landet i alle fall.

Jeg er nordlending, og jeg tror mange av dere snurper hadde blitt sjokkert av meg. Jeg banner antakelig mye mer enn alle dere tilsammen, men jeg oppfatter det ikke som banning. Jeg vet mange syns det høres ut som en unnskyldning, men i min dialekt er ikke verken jævla eller faen spesielt stygt.
Begge deler brukes for å legge trykk, og kan godt brukes i positiv retning, á la
"han var faen så fin" eller " det va ei jævlig bra forestilling".
Vi prøver selvsagt å begrense/helst kutte bruken av slike ord rundt ungene, all den tid de enda regnes som banning rent objektivt sett, og jeg har enda ikke hørt min 4 åring sagt noe annet enn "helvete" en eneste gang.
Vi sier selvsagt ikke fitte, hæstkuk (noen tror nordlendinger sier det, men det er en myte) eller slike ting. Dvs, jeg sier de alene, til andre trafikanter som er helt noldus.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:50.