Sv: Noen som kjenner seg igjen (Dagbladet)
Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.
Jeg har tenkt litt på denne tråden de siste dagene. Det er jo interessant å forsøke å se seg selv utenfra av og til. Jeg tror jeg har kommet til at jeg er en wannabesnobb.
Jeg VIL gjerne lage gourmetmat i fire timer og være flink til det, men jeg er det ikke.
Jeg VIL gjerne lese vanskelige bøker og forstå dem, men jeg gjør det ikke.
Jeg VIL gjerne gjøre masse for de fattige, men jeg gjør latterlig lite.
I bunn og grunn så VIL jeg gjerne bli flinkere, klokere og et bedre medmenneske. Eller en snobb om det er det det kalles. Og selvsagt vil jeg det for min egen tilfredsstillelses skyld, alt jeg gjør bunner i meg og min tilfredsstillelse.
Var det ærlig nok?
Hmmm...nå begynner vi å nærme oss noe her! Wannabe-ny overklasse.
....MEN jeg tror ikke at Tangen mener at en slik overklasse nødvendigvis lager gourmet-mat, men riktig mat. Det er en vesentlig forskjell. Sunn,uten sukker, grovt brød, naturris, helst økologisk og med riktige/nye/spennende grønnsaker osv. for deretter å fortelle andre "uvitere" at man kan for all del ikke bør spise halvfabrikata, mais, kinakål (også kalt nordnorge-salat ), thousand island og grandiosa.
Og ja, Kasia den var ærlig nok.