|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Herr eller fru først?Ladys first.
|
|
|
#22 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Herr eller fru først?
Du har sikkert rett, men jeg er temmelig sikker (men ikke helt) på at jeg har blitt kalt Frau Doktor Weatherwax når jeg har vært på kongresser og slikt i tysktalende land.
|
|
|
#23 |
|
flisespikker
|
Sv: Herr eller fru først?
Oki. Og ja, i tiltale må det jo helt klart være "Frau Doktor" (akkurat som det skal være "Fru President" når man tiltaler en kvinnelig president). Det kan jo være at greia med å omtale doktorers koner som "fru doktor" er så datert at det nå er like uproblematisk å snakke om Frau Doktor som om Herr Doktor. Eller man kan i alle fall håpe.
|
|
|
#24 |
|
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Herr eller fru først?Burde nok presisert at det var i utlandet, eller på kongresser, at slikt var noe tema. Men, der er det tidvis også det. |
|
|
|
![]() |
|
|