Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har du plæstikk-juletre?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Har du plæstikk-juletre?
Ja, det er så flott med gjenbruk av juletrær! 63 42,00%
Nei, jeg liker støvsuge. 80 53,33%
Jeg har et i backup, i tilfelle jeg ikke finner "det perfekte tre". 1 0,67%
Har ikke juletre. 6 4,00%
Deltakere: 150. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-08, 13:42   #101
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Poll: Har du plæstikk-juletre?

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Jeg ville heller droppet juletre fremfor et i plæstikk.

Det kunne vi ikke gjort for da ville jentene ha blitt svært så skuffet.
Vi har hatt plasttre i noen år nå som ser nokså ekte ut. Selvsagt ville vi gjerne hatt ekte men eldstejenta er allergisk.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 13:43   #102
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Vi har plæstikk tre, men tenkte nok ikke miljø når jeg kjøpte det
Tenkte mer på meg selv jeg siden jeg har allergi, også liker jeg ikke barnåler på gulvet når jeg har små barn
Så da tar jeg miljøvennligheten som bonus

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 13:44   #103
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Selvsagt har jeg plastikktre. Jeg skal ikke ha inn et ekte tre fullt av mugg, småkryp og andre uhemskheter inn i mitt hus.

Husker en flimsnutt jeg så om alle krypene som begynner å leve opp når det er inne i huset

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 13:45   #104
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Kunne ikke fallt meg inn, kan ikke forestille meg en mer frarøvet jul.

Gammel 17-12-08, 13:45   #105
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Kunne ikke fallt meg inn, kan ikke forestille meg en mer frarøvet jul.

Tullehøne, jeg er jo om mulig enda mer julete enn deg. Men nå har jo dere litt andre tradisjoner og jeg skjønner godt at du føler deg frarøvet noe om du ikke får hele pakken. Vi har jo aldri hatt noen sånne tradisjoner, så da føler jeg jo heller ikke at jeg mister noe. Tvert imot.

Gammel 17-12-08, 13:46   #106
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvorfor er det så mange som er redde for de små insektene som bor i juletreet? De er da ikke farlige?

Gammel 17-12-08, 13:47   #107
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Hvorfor er det så mange som er redde for de små insektene som bor i juletreet? De er da ikke farlige?

Det er de ikke nei. Det er vel bare litt creepy å tenke på hva man drar inn. Jeg får flass av å tenke på det, selv om jeg ikke akkurat tror de kommer etter meg med øks.

Gammel 17-12-08, 13:52   #108
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Her regnes de små innsektene, spretthalene, edderkoppdyrene etc som man drar inn (men jo finnes overalt og kunne kommet inn selv dersom de ville) mer en bonus: storesøster finner frem forstørrelsesglasset og leter (neida, ikke miljøskadd av å ha en biologfar i det hele tatt).

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 13:53   #109
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

Vi har plæstikk tre, men tenkte nok ikke miljø når jeg kjøpte det
Tenkte mer på meg selv jeg siden jeg har allergi, også liker jeg ikke barnåler på gulvet når jeg har små barn
Så da tar jeg miljøvennligheten som bonus

Det ER jo ikke miljøvennlig!!

Gammel 17-12-08, 13:53   #110
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes det er litt koselig med ekstra husdyr, jeg da.

Gammel 17-12-08, 13:55   #111
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Gale menneske.

Gammel 17-12-08, 13:56   #112
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var superskeptisk til alt som luktet av plas når det kommer til juletre, men nå har det kommet så mange fine varianter på markedet, og da var det ikke fullt så vanskelig å kjøpe et.

Her er forresten plæstikk-herligheten vår. Veldig fin og tett. Synes det er deilig å ha et tett tre for en gangs skyld.

Jeg ble veldig positivt overrasket over treet. Vi har "stylet" greine slik at det ser litt tilfeldig ut.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 14:18   #113
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Nei, de er ikke farlig. Heller de små insektene enn alle stankelbeinene som har bodd her(enten så har de ikke noe sted de trives lenger - pusser opp kjelleren ellers så har de gått i dvale). *grøss*

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 14:24   #114
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har av latskap og tradisjon plasttre. Enkelt og greit. Allergikere har vi også, samt plass på kvisten til å oppbevare treet.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 14:36   #115
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er ikke innsektene i treet farlige? De går RETT i strupen på deg. Når du sover.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 15:13   #116
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Standard

Gjør de det? Ja, ja, litt ekstra proteintilskudd er vel ikke å forakte.

Gammel 17-12-08, 15:16   #117
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker for øvrig plastikk da jeg ikke har hjerte til å kaste friske trær i søpla år etter år. :Idefix:

Gammel 17-12-08, 15:16   #118
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Jeg ville heller droppet juletre fremfor et i plæstikk.

Ja det var jo en grei mor.

Nei trassalder kalles det.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 15:18   #119
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

@Skremmern: Da må du kjøpe vanlig gran. Det vi hadde i fjor var ikke mye friskt da jula var over!

(Vi brenner det ofte, forresten. Sparer strøm. Eller leverer til kompostering)

Gammel 17-12-08, 15:21   #120
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

@Skremmern: Da må du kjøpe vanlig gran. Det vi hadde i fjor var ikke mye friskt da jula var over!

Så du d-drepte det?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:59.