Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mongo - mongostemme

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-08, 20:03   #1
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mongo - mongostemme

Jeg må si jeg tenker på linje med Iset her. Jeg synes ikke respektløshet ovenfor personer med Downs syndrom er noe morsomt, men jeg forbinder ikke dette uttrykket med Downs. Jeg vet fortiden og opprinnelsen til ordet "mongo", men når jeg hører ordet "mongostemme" assosierer jeg det med en rar stemme, ikke med Downs.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 20:10   #2
Left
Passiv

Standard

Synes ikke du er det minste sær
Mongo er pr. min definisjon et negativt ladet ord, og ikke noe man går rundt og kaller folk uansett hvordan de er.

Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 20:31   #3
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg må si jeg tenker på linje med Iset her. Jeg synes ikke respektløshet ovenfor personer med Downs syndrom er noe morsomt, men jeg forbinder ikke dette uttrykket med Downs. Jeg vet fortiden og opprinnelsen til ordet "mongo", men når jeg hører ordet "mongostemme" assosierer jeg det med en rar stemme, ikke med Downs.

Dette tenker jeg også. At man fjoller, tuller eller gjør seg til.

Gammel 14-12-08, 21:18   #4
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Signerer. Jeg må innrømme at jeg bruker ordet mongo av og til men jeg bruker det ALDRI med tanke på å være nedsettende mot folk med Downs eller andre handicap. Jeg skal heretter tenke meg bedre om for har ikke tenkt at folk kan bli støtt av dette.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.