|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kom med varme vinterferietips
Vi har vært i Egypt både i november og desember og hatt det veldig bra. Bare gled deg.
På Sinai-halvøya i Egypt har de 360 soldager i året. Så litt mer værstabilt enn Kanariøyene for å si det sånn.
Kjedelig å få en sånn opplevelse. Hvor i Egypt var dere? I Egypt må en være veldig forsiktig med maten. Om en holder seg langt unna salater og frukt/grønnsaker som ikke er skrellet, samt en vasker hender så fort en har tatt i pengene der nede, så skal en være rimelig safe. Spis kun godt kokt/grillede ting til middag og sånn. Vi har aldri blitt syke i Egypt, og har bestandig hatt det nydelig med været i Sharm el Sheik. (Eller Naama Bay utenfor Sharm el Sheik for å være helt korrekt.) |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Passiv
|
Der så det fint ut!!! Og ikke var det dyrt heller. |
|
|
|
#23 |
|
Står på egne ben
Det er god norsk sommer der nede da på dagtid. Ligger på rundt 25 grader midt på dagen. Kan komme opp mot 30 grader også. På kveldene kan det bli litt kaldt (ned mot 10-15 grader) men ta med ei bukse og litt tykkere jakke til å bruke på kvelden. Det som er deilig i Sharm el Sheik er at det ligger ved Rødehavet, og det har en jevn temperatur på rundt 25 grader i badevannet. Herlig. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Passiv
|
Sv: Kom med varme vinterferietipsDette høres helt genialt ut! |
|
|
|
#25 |
|
Står på egne ben
Sv: Kom med varme vinterferietipsDet serveres masse kjøtt og fisk der nede, men det er enten godt kokt eller godt grillet. Egg har de mye av der nede. Egen omelettkokk til frokosten er ikke å forakte. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Passiv
|
Sv: Kom med varme vinterferietipsDet begynner å høres ut som vi skal på tur... |
|
|
|
#27 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kom med varme vinterferietipsVi var i Hurghada i Jan/Feb. En annen ting jeg ikke likte der var at selgerne var så utrolig agressive og ja, taxiturene en risikosport med livet som innsats. Bodde på et fint hotell, men det var liksom ingenting rundt, så følte oss litt "fanget" der. Stedet vi spiste på var ikke et typisk turiststed, tror det var kun lokale som spiste der og de likte ikke turister virket det som. Men jeg har som sagt hørt andre som har likt seg veldig godt i egypt, men for oss ble det bare dårlige minner så derfor er vi mye mer glad i Kanariøyene der vi har gode erfaringer fra. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Står på egne ben
Sv: Kom med varme vinterferietipsNå er det et par år siden jeg var i Egypt nå, men i Sharm el Sheik var det blitt en veldig forandring på de selgerene fra vi var der noen år tidligere. I alle fall i Naama Bay så fikk vi faktisk gå rundt og kikke i butikkene uten å bli nevneverdig "plaget" av selgere. Bare noen år før så ble en "sperret" inne i parfymebutikken og slapp ikke ut uten og handle noe. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kom med varme vinterferietipsMen jeg har hørt mye mer positivt om Sharm El Sheik enn Hurghada, så skulle jeg dratt et sted hadde jeg nok valgt Sharm |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Passiv
|
Sv: Kom med varme vinterferietipsDa er turen bestilt! Vi reiser til Egypt 8. januar, og jeg gleder meg! |
|
|
|
#32 |
|
Passiv
|
Sv: Kom med varme vinterferietipsMakadi Bay. Sjelløst, splitter nytt og masse luksus ble det påstått av positive og mindre positive kritikere. Det er en liten hotellby som er helt lukket fra resten av verden der nede med all inclusive over hele linja. Alt lekkert og nytt og i orden og ikke antydning til hverken kultur eller annet. Men med Luxor innenfor mulig rekkevidde, og muligheter til å se historie, dessuten med god forbindelse til Hurghada hvis vi blir lei av å ligge slengt i sola. :not going to happen: |
|
|
|
#33 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan bare signere dette. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Står på egne ben
Det er på Sinai halvøya og der Sharm el Sheik er hvor det er absolutt varmest og sikreste plassen på vinteren. Var det der dere var? Vi har vært i desember, og har ikke hatt hverken vind eller kaldere enn 27 grader på dagtid. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi var i Hurghada. |