Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Enkelte folk har lite vett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-08, 00:26   #141
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Okei, jeg er sikkert litt sær som har en nulltoleranse for dette.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 01:36   #142
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Josh.

Groban? Hartnett? Jackson?

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 01:51   #143
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Groban? Hartnett? Jackson?

Personlig holder jeg en knapp på Hartnett.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 03:50   #144
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Jeg kjører heller aldri med barnet mitt usikret i bilen, men jeg kan forstå at man kan gjøre det hvis man er veldig stressa og har en grinete unge. Jeg påpeker bare at de aller fleste av oss gjør dumme ting av og til.

Det er meget stor forskjell på å gjøre en dum ting, og å bevisst utsette barna for noe som kan skade dem alvorlig/permanent eller drepe dem.
Det er overhodet ingen unnskyldning at man er stresset eller har en grinete unge, det er virkelig bare på bærtur å synes at det er greit å la vær å sikre ungene av slike grunner. Alle har vi da vært stresset og hatt mindre samarbeidsvillige barn fra tid til annen uten at vi som faktisk har vett i hodet dropper sikringen av den grunn.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 03:52   #145
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Okei, jeg er sikkert litt sær som har en nulltoleranse for dette.

Nei, du er ikke sær. Det er helt normalt. Ingen av våre venner eller noen i vår familie, bekjente eller omgangskrets hadde noengang slurvet med bilsikring. (Men vi omgås selvsagt bare smarte, oppegående folk. )

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 09:16   #146
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Det er meget stor forskjell på å gjøre en dum ting, og å bevisst utsette barna for noe som kan skade dem alvorlig/permanent eller drepe dem.
Det er overhodet ingen unnskyldning at man er stresset eller har en grinete unge, det er virkelig bare på bærtur å synes at det er greit å la vær å sikre ungene av slike grunner. Alle har vi da vært stresset og hatt mindre samarbeidsvillige barn fra tid til annen uten at vi som faktisk har vett i hodet dropper sikringen av den grunn.

Jeg sier ikke at det er greit, men at de aller fleste av oss kan gjøre dumme ting vi senere angrer på når vi er stresset.

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 09:18   #147
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Jøje meg, nå fikk jeg i hvertfall gitt noen grønne prikker.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 09:23   #148
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Og nå får du sikkert noen røde siden du opplyser om dette her.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 09:24   #149
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Ingen av våre venner eller noen i vår familie, bekjente eller omgangskrets hadde noengang slurvet med bilsikring. (Men vi omgås selvsagt bare smarte, oppegående folk. )

Å, herregud! Snakk om bedreviter

Jeg synes ikke firkanta, selvgode, unyanserte og prinsippfaste som deg er smarte i det hele tatt. (Snakk om hylekor)

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 09:24   #150
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Pft, det bryr meg svært lite, Iset.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 09:24   #151
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Men NM-vibbene fosser inn her, ja.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 09:26   #152
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Næsj, hadde det vært på NM hadde hele tråden vært full av "åh guud du er så dårlig mor azz, håper barneværnet tar fra deg kidza" og lignende.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 09:28   #153
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Næsj, hadde det vært på NM hadde hele tråden vært full av "åh guud du er så dårlig mor azz, håper barneværnet tar fra deg kidza" og lignende.

Kanskje jeg må bli mer aktiv der

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 09:30   #154
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.157
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Kanskje jeg må bli mer aktiv der

Ja, veldig mange som var (og er) på NM er her nå, så det er ikke annet å vente at vibbene er her.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 09:35   #155
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg også synes det er en uting å ikke sikre barna sine. Akkurat hvor fruktbart det er å ta det opp på nett er jeg mer usikker på. FP er slik jeg ser det "befolket" av personer som er veldig opptatt av ting som bilsikring etc. Personlig synes jeg det er bedre å si i fra til vedkommende direkte.

Signerer denne. Men så har jeg heller aldri vært noen stor tilhenger av "Vet du hva jeg så.." tråder. Vet ikke, men jeg kan aldri tro de har fått noen som står på den andre siden til å bry seg eller endre sine dårlige vaner.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 09:38   #156
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.157
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Jeg tror noen har endret sine dårlige vaner fordi de tidligere ikke visste bedre.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 09:45   #157
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Haha - for en fantastisk tråd jenter!

Ikke for å ødelegge hele greia her nå, men jeg vil dele en erfaring jeg har gjort meg gjennom årene. Mine unger er jo så store at den ene settes i bilen uten bilsikring etterhvert. (160 cm)

Det jeg synes har best effekt er å gå foran med et godt eksempel. Selvsagt bruker jeg bilsete på smilefjes yngste jr. Men når kameratene hans skal sitte på med oss så tar jeg altså frem en pute til dem fra bagasjen. Ofte sier de at de får lov å sitte uten av mamma. (De går i andre klasse nå, så det har begynt å bli litt slurv, uten at jeg egentlig kan si at de viser tegn til å bli sosiopater eller det som verre er enda, heldigvis).

Så sier jeg at i min bil får du ikke lov, for da kan du bli alvorlig skadet hvis vi skulle bli påkjørt, så her må vi gjøre sånn det står i loven.

Det er altså utrolig hvordan disse barna ofte observeres i seter igjen i sine egne biler senere...

Også leverer jeg alltid med sete hvis min sønn skal sitte på med andre og bruker en mine som tydelig sier at dette ikke er et tema for engang vurdering av om dette er nødvendig.

Det ser ut til at når man tar en litt myndig holdning og viser at "det er udiskutabelt at det finnes alternativer her", så følger mange etter uten å mukke.

Jeg blir sikkert ikke oppfattet som noen spesielt søt og snill person der ute, men det hadde jeg garantert ikke blitt om jeg ga beng i trafikksikkerhet heller.

Ellers synes jeg at det å slenge en lapp under viskeren var kult! Skulle likt å se den som fortsetter like tøff etter å ha funnet en sånn en.

  Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 09:47   #158
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Okei, jeg er sikkert litt sær som har en nulltoleranse for dette.

Nei Iset - vi er ikke sære som har nulltoleranse for dette. Jeg er lei av å bli sett på som en overhysterisk mor fordi jeg velger å sikre barna mine på aller beste måte i bil. Ingen bilstol er 100 % sikker.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 10:43   #159
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Næsj, hadde det vært på NM hadde hele tråden vært full av "åh guud du er så dårlig mor azz, håper barneværnet tar fra deg kidza" og lignende.

Det beste er diskusjoner med personer som ikke tørr å stå frem med nick .

Det positive med denne diskusjonen er at jeg har fått noen gode innspill, både på godt og vondt Ser jeg damen igjen(noe jeg gjør) og hun gjør det samme så skal jeg si i fra.

Og for de som nevner stress så er i alle fall det i mine øyne en syltynn unnskyldning, blir man virkelig så stresset av å gå tom for røyk? At man ikke tar seg bryet med å skrape alle vinduene fri for is(dårlig sikt, glatt føre..) og bare plasserer barnet i forsetet uten noe sikring?

Hvis man er så opptatt av å ikke ha NM-tendenser her så bør man kanskje også tenke over hva man selv skriver i denne diskusjonen

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 10:48   #160
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Da lar jeg meg faktisk sjokkere.

Jeg har snakket med flere som ikke gidder ta ting til seg jeg.
Både om bilsikring og annet.


Som læreren til det ene barnet vårt f.eks:
Meg: "Mitt barn (på åtte år) har sett på menn ha sex på nett hos en klassekamerat,
samtidig som jeg vet at mange i klassen er inne på chatteforum der voksne utgir seg for å være barn
(et nettsted med tretten års aldersgrense),
kanskje vi burde ta opp "nettvett" på foreldremøtet og ha besøk av noen som kan mye om temaet?"

Læreren: "Min sønn er 16 og jeg har aldri fulgt med på hva han har gjort på nett, det har gått bra det!"

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no