|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Reflektor: Jakten på den perfekte fødselJeg kjenenr at jeg er gal i hodet mitt. Jeg kan på ingen måte tenke meg flere barn, men når jeg leser slike tråder så vil jeg så gjerne føde igjen.
![]() |
#82 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Reflektor: Jakten på den perfekte fødsel
Hadde du ikke planlagt å åpne deg som en blomst altså?
![]() |
#83 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Reflektor: Jakten på den perfekte fødselDa vi var på omvisning på føden mot slutten av første graviditet, sa jordmor til oss: "En fødsel er ingen eksamen. Det er fint å ha tenkt igjennom forskjellige alternativer, men det er ingen grunn til å bli skuffet hvis ikke alt går som dere har tenkt. Det eneste viktige er å få mor og barn igjennom fødselen friske og sunne." Det forholdt jeg meg til og det har gått helt fint med meg. Det høres rimelig dustete ut med hele permer med ønsker og råd, man er jo dømt til å bli skuffet.
![]() |
#84 |
Epikur
|
Jeg så ikke dette, men har av det dere har skrevet skjønt hva det gikk i. Jeg kan bare underskrive aC i at nei, ting blir ikke alltid som man har tenkt, og har, som aC, to hastesnitt bak meg, et dramatsisk og et mer normalt. Men likevel ikke som planlagt. Jeg kunne hatt permer med skilleark, digre bag'er med alskens og en guccibæresele med matchende sekk, det ville ikke hjulpet. Har man fått streptokokker, så har man fått streptokokker. Da hjelper ikke snasen design.
![]() |
#85 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
#87 |
Epikur
|
![]() Sv: Reflektor: Jakten på den perfekte fødselKirsebærblomst:
![]() |
#89 |
Lysende norsk flaskekoker
|
Det er vel store forskjeller på fødetilbudet i Norge, avhengig av hvor man bor og hva man ønsker selv. Det er mange som har fødetilbud jeg grøsser av også. Feks. de som føder på fødestuer i distriktene uten fødselsleger tilgjengelig. Jeg ville heller aldri turt å føde på ett sykehus uten barneavdeling. . At noen mener at fødsel er en naturlig ting, og ikke noe som trenger medisinsk inngripen får så være. Jeg har født på Ullevål og Riksen, og det er samlebåndsarbeid så det holder. For meg handler det om å få barna trygt ut, og ikke nødvendigvis å gi meg en god opplevelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var fint sagt av jordmoren. Jeg får inntrykk av at noen skal gjøre det mest mulig riktig, og føler seg mislykket hvis det ikke blir den perfekte føde under vann uten smertestillende-fødselen de har sett for seg. Er ikke hele poenget å få ut ungen egentlig, ikke om det blir gjort på den ene eller andre måten, med og uten Guccibag og hvalsang på medbrakt cd-spiller.
![]() |
#91 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reflektor: Jakten på den perfekte fødselSelvfølgelig kan man ikke planlegge en fødsel. Men før siste fødsel skrev jeg ønskebrev til føden etter en litt traumatisk - nå ja - i alle fall dramatisk tvillingfødsel.
![]() |
![]() |
#92 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig! Nå har jeg også opplevd at det kan gå helt galt. Flere av mine venninner vil føde på små sykehus fordi det er så "koselig", og ingenting kommer til å gå galt så barneavdeling vil de ikke ha behov for. Sånt blir jeg helt oppgitt av.
![]() |
#94 |
Glad
|
Da ble jeg faktisk kvalm! Og glad for at hun måtte på sykehuset så vi slapp å se scenarioet.
![]() |
#95 |
Leser
|
Ja, jeg er enig i at det mentale betyr mye. Men å kontrollere det mentale bevisst tror jeg krever mye trening. Selv ble jeg plutselig smertefri i min første fødsel fordi barnet fikk for lite oksygen, da jeg hørte det ble jeg så redd at alle smerter forsvant. Jeg har også tidligere (og senere) vært så full av adrenalin at smertene forsvinner, men å gjøre dette bevisst er jeg litt i tvil om at jeg greier.
![]() |
#96 |
Javel
|
Me too.
![]() |
#97 |
Absolut ateist
|
Og jeg hadde aldri født i USA.
![]() |
#99 |
Absolut ateist
|
Fordi jeg kjenner for mye til hvordan ting ofte foregår. Greit nok, jeg kunne sikkert hatt en fødsel i USA hjemme eller på et birthing center. Men sykehusfødsel er, for meg, totalt uaktuelt. Spesielt siden jeg ikke klarer å kommunisere under en fødsel og dermed ikke hadde hatt sjans til å nekte inngrep jeg ikke hadde vært interessert i.
![]() |
|
|