Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva er greia med mannfolk og gadgeter?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-08, 00:40   #61
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er greia med mannfolk og gadgeter?

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Mannen tok med seg TurboTrollet som alibi, og dro av sted i går for å kjøpe utetermometer. Hva tror dere de kom hjem med? Jo, full værstasjon, med vindmåler, trådløs sender, loggfunksjon og en diger skjermsak som skal stå etellerannet synlig sted i huset. Jeg tror muligens at den også måler temperaturen, men sikker kan jeg ikke være.

Gadgeter er visst ikke til å motstå. Nå har han brukt halve søndagen på å montere sammen sakene.

Slik ønsker mannen seg også.
Nesten så han feller en tåre når han ser en slik.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 00:41   #62
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Pappaen min er ein slik ein som stikker ut og kjøper seg ein ny gps, sånn heilt utan vidare.
Når mamma spør han kvifor i alle dager han gjorde det, han har jo ein allerede får ho følgande svar: Jeg trengte en ny duppeditt

Eg er vist desverre litt i den gata der eg og. Duppeditter må ein ha.

Gammel 08-12-08, 00:43   #63
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Skal se om det ikke blir en værtråd etterhvert, og så kan jeg legge ut noe rådata der. De meget spesielt interreserte kan da kjøre statistikker herfra til evigheten. Trykkfølsom skjerm på "termometeret", det var det som gjorde utslaget. Dro egentlig for å kjøpe "noe", og sjokkselgeren funket noe aldeles utrolig godt på meg.

Har en venn som er veeeeldig værinterresert. Han brukte å klage på at kona hadde kalde føtter, og hun nektet for det. Så en natt festet han fire temperatutfølere på henne mens hun sov. Han er havbruksingeniør og brukte noe torskeutstyr på henne, veldig følsomme og små rakkere det der. Så satte han opp en værstatistikk på henne. Skal hilse å si hun ikke likte å få beviset på at føttene var nede i 16,3 grader celsius i løpet av natta.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 01:10   #64
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Torskeutstyr smått!?!

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 01:17   #65
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Gammel 08-12-08, 01:20   #66
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Torskeutstyr smått!?!

Gammel 08-12-08, 01:46   #67
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

"Det kan jeg også! Kom og legg deg!" er det på sin plass å svare da.

"Hallo! Fin kø!! Veit dokker koffer han e så bellig!? Han har Talkmore fastpris! Å det tar dokker to minutt å skaff dokker det samme på Talkmore.no! Håper det smaker!!"

Gammel 08-12-08, 08:48   #68
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Torskeutstyr smått!?!

Det var følsomt da.

Gammel 08-12-08, 08:50   #69
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Dæven.

Gammel 08-12-08, 09:10   #70
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er glad jeg har en mann som elsker små gadgets, uten ledninger som synes og som passer huset og interiøret .

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 09:19   #71
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Finnes det???

Symaskin og kaffemaskin er ikke gadgets. En ekte gadget skal ha noe bittelitt unødvendig over seg, og det skal være minst like morsomt å sette opp/montere/studere/kalibrere en gadget som å faktisk bruke den. (Det siste er egentlig ikke nødvendig en gang; en god gadget er ofte merkvedig overflødig.)

Jeg er enig i definisjonen. Men symaskiner som denne, med USB inngang og direkte overføring fra PC til maskin for broderimønster, er klart en gadget synes jeg. Og nespressomaskiner, hvor man kan sitte og fundere på hvilke typer kaffe og slikt er også en gadget.

Ikke bare skal en gadget ha noe unødvendige funksjoner, men den skal helst også ha en drøss tilbehør som man kan kjøpe til.

Gammel 08-12-08, 09:23   #72
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men nå er vi spente på om målt duggpunkt og følt duggpunkt er det samme, hvis du fikk testa det i natt

Torskeutstyr smått!?!

.. men veldig følsom :trøster:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 20:08   #73
Laura
Aktiv

Laura sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Laura har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Jeg er glad jeg har en mann som elsker små gadgets, uten ledninger som synes og som passer huset og interiøret .

Me too!

Gammel 14-12-08, 20:22   #74
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er den samme greia som med kvinnfolk og duftlys.

Har duftlys med kaffe, og ønsker meg inderlig en værstasjon og en stjernekikkert!!

Mannen er ikke vilt opptatt av dingser, men gud for en lykkelig fyr når han kan stå ute og niruse litt på motorsaga..

Gammel 14-12-08, 20:27   #75
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Sånn bare til opplysning, det der arrangementet som FoF viste bilde av er trådløst, og monteres på taket. Så inne i huset har jeg bare en skjerm, som jeg leser av ting på. Føler at jeg ikke roter så mye da.

Nirusing av motorsag er ett must! Den er jo så vanskelig å få til å gå jevnt på tomgang, at man må gi den trykk for å få maskineriet varmt.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 20:36   #76
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fargo, her.

Nirusing av motorsag er ett must! Den er jo så vanskelig å få til å gå jevnt på tomgang, at man må gi den trykk for å få maskineriet varmt.

Også så praktisk om en skal kaste ei dør, for da blir det mye enklere om han går ut og skjærer den i småbiter, så det er sagflis over alt og det er en haug med småbiter på hengeren istedet for ei enkel dør.. Så kjekt atte..

Gammel 14-12-08, 20:59   #77
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner jeg er glad for at jeg klarte å sno mannen unna C.O da vi var på shopping. Vi har mange dippedingser, og det bør strengt tatt ryddes litt i dem før noe nytt kommer inn.

Gammel 14-12-08, 21:08   #78
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gadgets er et must. Bare synd at kjæresten min ikke er like enig i det.

Kan det opprettes et eget værunderforum? Fargos vær. Eller har vi allerede et værforum?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 21:39   #79
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Mannen tok med seg TurboTrollet som alibi, og dro av sted i går for å kjøpe utetermometer. Hva tror dere de kom hjem med? Jo, full værstasjon, med vindmåler, trådløs sender, loggfunksjon og en diger skjermsak som skal stå etellerannet synlig sted i huset. Jeg tror muligens at den også måler temperaturen, men sikker kan jeg ikke være.

Gadgeter er visst ikke til å motstå. Nå har han brukt halve søndagen på å montere sammen sakene.

Akkurat samme har faren min kjøpt!
Jeg fikk til og med tilsendt BILDE med grafen over vind-tilstandene på Mørekysten.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 09:32   #80
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Jeg ønsker meg stjernekikkert. Er det en dings?

Kanskje jeg skal ønske meg en værstajosn også, så kan jeg være min egen lille Tobias i tårnet her oppe i høyden.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.