Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Å være lik på noen?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Se resultatene: Kunne du ha brukt uttrykket "lik på", som i "du er lik på faren din"?
Ja, det kan jeg både skrive og si. 14 10,00%
Ja, jeg kan si det, men ikke skrive det. 18 12,86%
Jeg har hørt/sett det, men ville verken si eller skrive det. 66 47,14%
Jeg har aldri hørt/sett det, og ville verken si eller skrive det. 41 29,29%
Nerdepoll 1 0,71%
Deltakere: 140. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-08, 12:48   #81
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å være lik på noen?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Pffft, du trengte ikke spørre så obvious, da.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 13:00   #82
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Jeg er finnmarking og jeg har aldri hørt/sett det, og ville verken si eller skrive det.

Gammel 05-12-08, 13:45   #83
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Det aner meg at Skilpadda har sett på The Julekalender de siste dagene...

Nope.

Gammel 05-12-08, 13:46   #84
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fnis. Word.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 14:39   #85
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

@Skilpadda:

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 16:46   #86
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg både sier og skriver "lik på". Ikke konsekvent, men det hender det dukker opp. Jeg er fra østlandet, men har besteforeldre fra både nord og vest, så det er mulig jeg har plukket det opp fra dem.

Ja, det må du nok ha gjort.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 17:25   #87
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Googlet "lik på", og noe sier meg at denne "lik på" ikke er skrevet at folk så gamle at de kommer inn her:, og at nettstedet heter ung.no skulle vel ytterligere bekrefte det:
"hei!
jeg er lssm ikke "lik" på magen for å si det sånn.:P jeg har lssm mer "fett" på andre siden ( hoftene ?) og på andre siden er jeg "tynnere" . liker den sia :P men er det normalt? hvorfor er jeg lssm tykkere på andre sia:S? Er 167,5 og veier 52.. jeg er 49 elns på låra. er det for mye?? jeg er 65 på mårningen rundt midjen,på kvelden er jeg 67-68:S og 76 på hoftene.. føler magen er tykk!!"
** Nettstedet start.no spør jenter om hvem de er mest "lik på"

** testen.no lurer på Ash og Mk, og hvem folk er mest "lik på".

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 18:21   #88
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har aldri hørt uttrykket "lik på" før. Jeg ville ha sagt og skrevet "ligner på" eller "er lik noen". Jeg er fra Oslo, men bor i Trondheim.

Derimot hører jeg ofte her at h*n har bursdag januar der jeg ville ha sagt i.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 18:42   #89
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ja, det må du nok ha gjort.

Var det jeg som skrev den aktuelle bloggkommentaren?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 18:47   #90
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Var det jeg som skrev den aktuelle bloggkommentaren?

Nei, men du er vel fra samme sted som meg?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 18:56   #91
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bruker ordet neller.

"Eg får neller av deg". Kan byttes ut med sponk.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 19:31   #92
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Spunk, mener jeg at jeg har sett på en eller annen nettside, muligens. Men sponk?

Gammel 05-12-08, 20:17   #93
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg krysset av på "ja", men nå ble jeg usikker.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 20:31   #94
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Nå spriker konkusjonene litt her, men jeg prøver meg.
Det er bare urgamle og purunge, striler/ut-på-vest-landet-folk/folk fra Nord-Norge, og de uten utdannelse som sier "lik på".

Antakelig er vi oppe i et "Se og Hør"-syndrom her.

Gammel 05-12-08, 21:24   #95
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Eg bruker det. Du er så lik på farn din, kan eg seie. Du er så lik på ho. Men når eg tenkjer på detno, er dtegetnlig et rart uttrykk.
Eg er frå Hardanger

Gammel 06-12-08, 00:13   #96
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Verken sier eller skriver det. Tror ikke det er utbredt her i nord.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 00:23   #97
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hverken sett eller hørt uttrykket før og jeg er fra nordvestlandet.

Gammel 06-12-08, 02:25   #98
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg er nordfra og kunne aldri ha sagt det. Det høres helt feil ut på min dialekt. Hører folk si det av og til..

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 21:06   #99
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Nei, men du er vel fra samme sted som meg?

Ja, seff.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 21:11   #100
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier ikke det, men har ofte hørt det. Å være lik på noen betyr vel egentlig å daue på noen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:48.