Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Sunt sukker, stevia

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-08, 15:54   #1
GNN08
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Oppland
GNN08 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sunt sukker, stevia

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men Stevia smaker DRIT. Jeg har hørt at noen kun kjenner søtsmak, mens andre har et eller annet gen som gjør at de smaker en bitter smak. Jeg tilhører den sistnevnte gruppa.

Jeg synes ikke det, men smaken er jo som baken da Hva slags stevia har du brukt? finnes forskjellige typer.

GNN08 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 15:55   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har prøvd Stevia-dråper. Fysj og fy. Vi testet teorien på en venninnekveld. Ei av jentene kjente søtsmak, vi andre kjente en forferdelig ettersmak. Jeg har fremdeles flasken og du kan få den hvis du vil.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 15:57   #3
GNN08
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Oppland
GNN08 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har prøvd Stevia-dråper. Fysj og fy. Vi testet teorien på en venninnekveld. Ei av jentene kjente søtsmak, vi andre kjente en forferdelig ettersmak.

Hehe, okei, jeg har ikke prøvd dråpene, bare pulveret.. Men er enig i at det ikke smaker noe godt om du spiser ut av boksen liksom, det blir veldig søtt og stevia kan få en lakrisaktig bismak om du bruker for mye..
I te og bakverk synes jeg ikke det smaker noe bittert.

GNN08 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 15:57   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt det i smoothies. Ingen ville drikke den.

Når det er sagt, synes jeg ikke at Sukrin smaker som sukker heller, slik de påstår.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 17:30   #5
indie
Bør lage seg en tittel selv

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har prøvd Stevia-dråper. Fysj og fy. Vi testet teorien på en venninnekveld. Ei av jentene kjente søtsmak, vi andre kjente en forferdelig ettersmak. Jeg har fremdeles flasken og du kan få den hvis du vil.

Enig. Jeg var på besøk hos noen som serverte dessert med Stevia i. Måtte bare si at jeg desverre ikke klarte å spise opp. Smakte en slags vond lakrissmak.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
chemtrails, codex alimentarius, klassiker-nominert, konspirasjonsteorier, vinnende vesen

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.