Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rødprikking i mangel av argumenter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-08, 19:42   #61
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rød-prikking i mangel av argumenter

190.503 grønne, 1.471 røde og 2.848 grå. (Siden starten)
http://www.foreldreportalen.no/forum...r%F8de+prikker

De som er flinke i matte kan regne ut prosenten.
Poenget mitt er at det er ikke så mange røde prikker ute å går.

Gammel 29-11-08, 19:43   #62
canto
Dramaking

canto sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
canto er litt kulcanto er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av P.K., her.

Kanskje jeg som ikke henger helt med, men verden er vel ikke blitt mindre tolerant? Er vel mer det at verden stadig blir "mindre" og alt mer synlig.

Når verden var "større", og vi var mindre hadde vi ikke så mange å være intolerante mot. Men, intoleranse er selvsagt ikke noe nytt fenomen. Jeg tror likevel at intoleransen i samfunnet har økt jevnt og trutt i takt med bl.a FRP's oppslutning. Det er et parti som er perfekt for de som ikke "gidder" å reflektere.

canto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 19:47   #63
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av canto, her.

Skal man virkleig rødprikke for det? Det må da være en smakssak. Synes rødprikking i slike tilfeller minner om ren mobbing.

Selvfølgelig kan man rødprikke for smakløse avatarer. Alt som lukter av Man. U, foreksempel...

Når man prikker står det følgende i vinduet:

Tilbakemeldinger:
Gi en tilbakemelding:.............

Hva synes du om .........s innlegg?
  • Jeg er positiv
  • Jeg er negativ

Man rødprikker altså om man er negativ til vedkommenes innlegg, ikke pga at brukeren er domm såmm ett brø.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 19:48   #64
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror du bør finne frem historiebøkene dine og reflektere aldri så lite.

Frp er jo absolutt favorittpartiet her inne, så der traff du virkelig målet.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 19:48   #65
canto
Dramaking

canto sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

ikke prøv å fikse på noe som fungerer for veldig, veldig, veldig mange.

..om du tror jeg får til det, tror jeg du tillegger meg for mye makt.

Gammel 29-11-08, 19:49   #66
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Egentlig så burde "Dåmm som et brø" være et alternativ.

Gammel 29-11-08, 19:50   #67
canto
Dramaking

canto sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ikke på dette forumet, vel?

Hva har det med saken å gjøre? Enhver bruker prikkesystemet slik man ønsker. Det er fullt mulig å skru av ryktefunksjonen om den bare er til bry for deg.

1: Jo. På dette forumet.

2. Det var du selv som omtale deg som "for tolerant".

Gammel 29-11-08, 19:51   #68
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker prikkesystemet. Jeg synes det er en fin måte å gi tilbakemelding på.
Det er ikke alt som man trenger ta i trådene heller, og da er det greit å slenge ut en prikk. Jeg gir bare grønne. Men jeg synes de røde er helt ok.
Jeg tror det er viktig å bare ta det for det de er, at noen har et annet syn enn en selv. Er uenig. Ikke mer enn det liksom.

Men om noen er skikkelig uenig, og angriper personlig. Så kan man jo rapportere til moderatorene?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 19:51   #69
canto
Dramaking

canto sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av P.K., her.

Jeg tror du bør finne frem historiebøkene dine og reflektere aldri så lite.

Frp er jo absolutt favorittpartiet her inne, så der traff du virkelig målet.

Du er ikke utdypende nok til at jeg forstår hva du mener.

Gammel 29-11-08, 19:52   #70
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Standard

Nei, jeg er nok for grunn.

Gammel 29-11-08, 19:53   #71
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når verden var "større", og vi var mindre hadde vi ikke så mange å være intolerante mot. Men, intoleranse er selvsagt ikke noe nytt fenomen. Jeg tror likevel at intoleransen i samfunnet har økt jevnt og trutt i takt med bl.a FRP's oppslutning. Det er et parti som er perfekt for de som ikke "gidder" å reflektere.

Det er utrolig deilig å ha et sted å være hvor oppslutningen til FRP ikke er 30% slik det er ellers i samfunnet og på mange fora. FP har vel 4% FRP-velgere hvis jeg husker riktig. Jeg tror du skyter på feil hest. Eller noe.

Gammel 29-11-08, 19:53   #72
canto
Dramaking

canto sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

J
Jeg gir bare grønne.

Jeg og.

Gammel 29-11-08, 19:55   #73
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser ikke poenget med at noen feks sender noen en rød prikk der det står "du er domm" "

Men om noen gjør det til meg gidder jeg ikke reflektere over det. Da velger jeg å ta til meg de grønne.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 19:56   #74
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det er snakk om en rød prikk her. Den gjør ikke vondt og den skader ikke noen.

Selv sier jeg helst ting i tråden og sender en rød om jeg er veldig hissig som en bonus. Jeg sender ikke røde som ikke tåler outing.

Kommentarene kan såre, men ikke fargen på prikken.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 20:01   #75
canto
Dramaking

canto sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det er utrolig deilig å ha et sted å være hvor oppslutningen til FRP ikke er 30% slik det er ellers i samfunnet og på mange fora. FP har vel 4% FRP-velgere hvis jeg husker riktig. Jeg tror du skyter på feil hest. Eller noe.

Vel..toleranse ble et undertema her, og jeg mener det er viktig å ta et oppgjør mot intoleranse. Og jeg beskyldte samfunnet for å ha blitt for FRP-vennlig. Ikke Foreldreportalen for å ha for mange FRP-sympatisører..

Gammel 29-11-08, 20:01   #76
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1: Jo. På dette forumet.

2. Det var du selv som omtale deg som "for tolerant".

1. Det går ikke an å gi rød prikk uten kommentar på dette forumet. Løgnaktighet er ikke særlig sjarmerende, canto.
2. Svaret ditt gav ikke svar på det jeg spurte om.

Gammel 29-11-08, 20:03   #77
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det gjelder å ikke ta de røde personlig.

De må vel tas personlig? Ellers er det jo ikke et oppdragende smekk over fingrene, vel!

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Dette ble litt på siden da. Elsker alle her.

Alle sammen, nå: "We looove you too, Jooooikaaa!"

Gammel 29-11-08, 20:04   #78
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel..toleranse ble et undertema her, og jeg mener det er viktig å ta et oppgjør mot intoleranse. Og jeg beskyldte samfunnet for å ha blitt for FRP-vennlig. Ikke Foreldreportalen for å ha for mange FRP-sympatisører..

Mitt poeng var at jeg ikke synes FP oversvømmes av intoleranse. Selv om jeg ser at uskrevne regler (de er vel strengt tatt skrevne) sier at råsa skrift og fjerne fonter ikke er greit kan tolkes som intolerant. Jeg synes at det å gi negative tilbakemeldinger og utfordres på egne meninger ikke kan sammenlignes med intoleranse. Man kan snu det andre veien også, og stille spørsmål ved hvor tolerant man er hvis man ikke tåler kritikk.

Gammel 29-11-08, 20:04   #79
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det handler selvsagt om å kunne se mer av en person enn det rent ytre. I forumverden vil det si fonter, avatarer osv. Og selvsagt kan man ved å "fryse" ut noen gå glipp av en ressurs.

Jeg fikk f.eks. en rød prikk, uten kommentarer, av en person jeg ikke kjenner og ei heller har debattert med. Og, ja... da føler jeg meg urettferdig behandlet. En annen rød prikk fikk jeg fordi jeg trakk en konklusjon basert på en persons egne uttalelser - om hva som faktisk ville bli en konsekvens av vedkommendes argument. (Den prikken kunne jeg jo sett komme, sånn sett var den mer forståelig..)

Går det i det hele tatt an å rødprikke uten kommentar?

Gammel 29-11-08, 20:05   #80
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Standard

Rødprikking på FP har på det jevne lite med intoleranse å gjøre, men med uenighet. Uenighet er ikke synonymt med intoleranse.

Svar

Emneord
klassiker, prikkesutring, rødprikking

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:36.