Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-07, 13:29   #21
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"

Jeg er reservert mot telefonsalg og opplever veldig sjelden at noen ringer. De gangene det har hendt, har jeg bedt om å få navnet deres og navnet på firmaet de jobber i. Så har jeg sendt klage til datatilsynet. Det fungerer utmerket. Krybbedødforeningen ringte dessverre mens jeg satt på t-banen, så jeg fikk ikke gitt dem den utskjellingen jeg hadde forberedt

Gammel 27-11-08, 09:32   #22
Dinochef
Aktiv

Dinochef sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Dinochef er litt kulDinochef er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Noen fra nr 35017761 ringer til oss flere ganger om dagen. Dette har pågått i i hvert fall to uker. Nr. tilhører Teleperformance Norge, men jeg aner ikke hvem de jobber for. Av og til varierer noen av sifrene, men nr starter alltid med 35.

Etter at vi reserverte oss er det få selgere som ringer oss. Vi får opp tapte anrop på telefonen vår, og det er ingen som ringer til oss på dagtid. Men nå når jeg er hjemme i permisjon da er det noen som ringer.

Nummeret blir også brukt i markedsundersøkelser (disse går det ikke å reservere seg mot).
Jeg ble selv ringt opp av samme nummer ofte, da jeg svarte visste det seg at damen lurte på om hun fikk lov til å sende meg et spørreskjema i en stor norsk undersøkelde rettet mot bedriftsledere / mellomledere.

Gammel 27-11-08, 09:41   #23
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen ganger dropper jeg bare å ta tlf når jeg ser det er et 22 nr. For det er garantert selger.
Det har vel gått over ett år siden vi reserverte oss nå, og man må vel gjøre det hvert år?

Jeg abonerte på Adressa en periode.. og etter jeg avsluttet det, ringte de meg sikkert hver bidige mnd!

En gang en fyr ringte så spurte jeg om han kunne se på skjermen sin hvor mange ganger de hadde ringt meg. Noe han bekreftet.
Jeg spurte også om han kanskje da så at jeg hadde sagt NEI hver gang? Ja, det kunne han se. Og så spurte jeg hva han trodde jeg ville svare denne gang?
Nah, han trodde sikkert jeg ville si nei denne gang og da..
Da jeg spurte om HVORFOR de ringte meg om og om og om igjen, så sa han at det sikkert var fordi jeg var så koselig å prate med.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 09:42   #24
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Som ofteste sier jeg bare: nei, takk" - og legger på, før selgeren har fått lanken innenfor.

Orker ikke lenger la meg irritere over at de ringer selv om vi har reservert oss. Nå er det heldigvis ganske sjelden vi får slike telefoner. Men jeg har allerede begynt å grue meg til den delen ved å være hjemme på dagtid i permisjonstida. For ikke å snakke om den obligatoriske krybbedødstelefonen...

Jeg tror det bare er å la være å ta imot alle de gratispakkene på apotekene og slikt det. Jeg har ikke fått en eneste krybbedødstelefon.

Gammel 27-11-08, 09:46   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet om flere som aldri har tatt imot sånne apotekpakker eller andre babypakker, og allikevel har fått krybbedød-telefoner. Jeg vet ikke om jeg har fått, for jeg tar aldri tlf. når selgere ringer.

Gammel 27-11-08, 09:48   #26
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg tror det bare er å la være å ta imot alle de gratispakkene på apotekene og slikt det. Jeg har ikke fått en eneste krybbedødstelefon.

Jeg har tatt i mot gratispakker på apotekene og slikt, jeg har aldri fått en eneste krybbedødstelefon.

Gammel 27-11-08, 09:49   #27
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg vet om flere som aldri har tatt imot sånne apotekpakker eller andre babypakker, og allikevel har fått krybbedød-telefoner. Jeg vet ikke om jeg har fått, for jeg tar aldri tlf. når selgere ringer.

Men om barnet er lite, så må man jo spørre seg hvor de får opplysningene fra. Inntil barnet har fått personnummer så er det jo kun opplyst i medisinske journaler at det har blitt født.

Jeg hadde forlangt å få vite hvor de hadde opplysningene sine fra altså, får de det fra folkeregisteret da?

Gammel 27-11-08, 10:01   #28
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Krybbedødtelefonen har jeg ikke fått enda, men jeg kommer nok til å vente på den når knerten blir født ja.

Jeg har nettopp fått den, selv om siste knert er født for over to år siden. Jeg bare slengte på røret. Jeg har støttet dem en gang. Men jeg har reservert meg mot telefonsalg for over et halvt år siden. Så jeg lurer på hvilket smutthull de bruker?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 10:01   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er et lite mysterium det der. De nekter jo for at de vet hvem som nylig har fått barn, så det er ikke godt å vite. Det kan jo være helt tilfeldig, men det virker jo ikke sånn.

Gammel 27-11-08, 10:09   #30
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Hvor finner man informasjon om dette smutthullet? Hvor lenge etter at man har kjøpt noe fra et firma kan de ringe til en?

Gammel 27-11-08, 10:12   #31
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Noen ganger dropper jeg bare å ta tlf når jeg ser det er et 22 nr. For det er garantert selger.

22-nummer?? Det er jo retningsnummer for Oslo. Antar du at alle som ringer deg fra Oslo er telefonselgere? Hva om jeg skulle finne på å ringe deg, og så svarer du ikke?!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 10:14   #32
Laura
Aktiv

Laura sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Laura har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg reg. meg overalt, så ikke rart jeg får telefoner. Men krybbedød har jeg faktisk aldri fått fra.

Gammel 27-11-08, 10:18   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

22-nummer?? Det er jo retningsnummer for Oslo. Antar du at alle som ringer deg fra Oslo er telefonselgere? Hva om jeg skulle finne på å ringe deg, og så svarer du ikke?!

Skulle akkurat til å si det. Jeg har venner i Oslo som ringer meg, og da er det jo et 22-nummer.

Gammel 27-11-08, 10:26   #34
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Ja, det er et lite mysterium det der. De nekter jo for at de vet hvem som nylig har fått barn, så det er ikke godt å vite. Det kan jo være helt tilfeldig, men det virker jo ikke sånn.

Jeg synes heller ikke det virker tilfeldig. Jeg har søkt litt på nettet og Liberoklubben og fødselsannonser er Main Suspects.

Gammel 27-11-08, 10:31   #35
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Men det jeg egnetlig lurer litt på, når vi HAR reservert oss, hvorfor har de oss på listene da?

Primært er det fordi telefonselgere, de som ansetter dem og de som benytter dem til salg, tigging og reklame er onde og dårlige mennesker som ikke bryr seg hverken om hva lover og regler sier eller om hvor mye de plager folk dersom de kan tjene penger på det. Dette gjelder naturligivs akkurat like mye de som ringer og plager folk med spørsmål. Såkalte markedsundersøkelser (som man ikke kan reservere seg mot) er stort sett reklame, i tilfelle noen ikke hadde fått det med seg, og er akkurat like ille.

Som en bonus er det verdt å tenke over at man er veldig (veldig) dum dersom man ikke går ut fra at alle ukjente som ringer for å selge noe eller for å spørre om ting er svindlere; å svare på spørsmål fra ukjente i telefonen er like dumt som å bite på svindelepost fra Nigeria.

Ben "immoral acts may be legal" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 10:35   #36
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Primært er det fordi telefonselgere, de som ansetter dem og de som benytter dem til salg, tigging og reklame er onde og dårlige mennesker som ikke bryr seg hverken om hva lover og regler sier eller om hvor mye de plager folk dersom de kan tjene penger på det. Dette gjelder naturligivs akkurat like mye de som ringer og plager folk med spørsmål. Såkalte markedsundersøkelser (som man ikke kan reservere seg mot) er stort sett reklame, i tilfelle noen ikke hadde fått det med seg, og er akkurat like ille.

Som en bonus er det verdt å tenke over at man er veldig (veldig) dum dersom man ikke går ut fra at alle ukjente som ringer for å selge noe eller for å spørre om ting er svindlere; å svare på spørsmål fra ukjente i telefonen er like dumt som å bite på svindelepost fra Nigeria.

Ben "immoral acts may be legal" Murphy

Ja, huff.

Gammel 27-11-08, 10:36   #37
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Jeg er ikke så plaget av selgere, vi har reservert oss, men når det av og til ringer noen, er det bare å si nei takk og legge på. Ingen grunn til å verken kjefte, bli sur (og ødelegge dagen for seg selv), eller føle seg tvunget til å lytte i mer enn to sekunder.

Gammel 27-11-08, 10:38   #38
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har oppdaget det samme som Kanina. Nå ringer det veldig sjeldent selgere, men når jeg sier fra om at jeg er skikkelig uinteressert, så er det jo ingen av dem som gidder å prate mer med meg.

Gammel 27-11-08, 10:47   #39
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Min bror jobbet som telefonselger en periode - stakkars mann! Han mistrivdes skikkelig, bare så det var sagt. De jobbet fra et callcenter og solgte for flere ulike bedrifter. De ringte personer som tidligere hadde kjøpt/abonnert fra de ulike selskapene, da hjelper det visstnok ikke å ha reservert seg.

Nå har han forresten fått ny jobb: Hos et inkassobyrå, det er visst mye artigere å ringe gjeldstyngede.

Gammel 27-11-08, 10:59   #40
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Min bror jobbet som telefonselger en periode (…) Han mistrivdes skikkelig

Det høres ut som et sunnhetstegn.

Ben "well deserved" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:49.