|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"Jeg er reservert mot telefonsalg og opplever veldig sjelden at noen ringer. De gangene det har hendt, har jeg bedt om å få navnet deres og navnet på firmaet de jobber i. Så har jeg sendt klage til datatilsynet. Det fungerer utmerket. Krybbedødforeningen ringte dessverre mens jeg satt på t-banen, så jeg fikk ikke gitt dem den utskjellingen jeg hadde forberedt
![]() |
#22 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"
Nummeret blir også brukt i markedsundersøkelser (disse går det ikke å reservere seg mot).
![]() |
#23 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"Noen ganger dropper jeg bare å ta tlf når jeg ser det er et 22 nr.
![]() |
#24 |
Mother of Dragons
|
Jeg tror det bare er å la være å ta imot alle de gratispakkene på apotekene og slikt det. Jeg har ikke fått en eneste krybbedødstelefon.
![]() |
#25 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"Jeg vet om flere som aldri har tatt imot sånne apotekpakker eller andre babypakker, og allikevel har fått krybbedød-telefoner. Jeg vet ikke om jeg har fått, for jeg tar aldri tlf. når selgere ringer.
![]() |
#26 |
Tittel og tittel....
|
![]() |
#27 |
Mother of Dragons
|
Men om barnet er lite, så må man jo spørre seg hvor de får opplysningene fra. Inntil barnet har fått personnummer så er det jo kun opplyst i medisinske journaler at det har blitt født.
![]() |
#28 |
Eklektisk
|
Jeg har nettopp fått den, selv om siste knert er født for over to år siden. Jeg bare slengte på røret. Jeg har støttet dem en gang. Men jeg har reservert meg mot telefonsalg for over et halvt år siden. Så jeg lurer på hvilket smutthull de bruker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"Ja, det er et lite mysterium det der. De nekter jo for at de vet hvem som nylig har fått barn, så det er ikke godt å vite. Det kan jo være helt tilfeldig, men det virker jo ikke sånn.
![]() |
#30 |
superbruker
|
![]() Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"Hvor finner man informasjon om dette smutthullet? Hvor lenge etter at man har kjøpt noe fra et firma kan de ringe til en?
![]() |
#31 |
Sviiisj!!
|
22-nummer?? Det er jo retningsnummer for Oslo. Antar du at alle som ringer deg fra Oslo er telefonselgere? Hva om jeg skulle finne på å ringe deg, og så svarer du ikke?!
![]() |
#32 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
![]() Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"Jeg reg. meg overalt, så ikke rart jeg får telefoner. Men krybbedød har jeg faktisk aldri fått fra.
![]() |
![]() |
#33 |
Nymotens gammeldags
Skulle akkurat til å si det. Jeg har venner i Oslo som ringer meg, og da er det jo et 22-nummer.
![]() |
#34 |
Mother of Dragons
|
Jeg synes heller ikke det virker tilfeldig. Jeg har søkt litt på nettet og Liberoklubben og fødselsannonser er Main Suspects.
![]() |
#35 |
-
Medlem siden: Oct 2006
Primært er det fordi telefonselgere, de som ansetter dem og de som benytter dem til salg, tigging og reklame er onde og dårlige mennesker som ikke bryr seg hverken om hva lover og regler sier eller om hvor mye de plager folk dersom de kan tjene penger på det. Dette gjelder naturligivs akkurat like mye de som ringer og plager folk med spørsmål. Såkalte markedsundersøkelser (som man ikke kan reservere seg mot) er stort sett reklame, i tilfelle noen ikke hadde fått det med seg, og er akkurat like ille. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Sviiisj!!
|
Ja, huff.
![]() |
#37 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"Jeg er ikke så plaget av selgere, vi har reservert oss, men når det av og til ringer noen, er det bare å si nei takk og legge på. Ingen grunn til å verken kjefte, bli sur (og ødelegge dagen for seg selv), eller føle seg tvunget til å lytte i mer enn to sekunder.
![]() |
#38 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"Jeg har oppdaget det samme som Kanina. Nå ringer det veldig sjeldent selgere, men når jeg sier fra om at jeg er skikkelig uinteressert, så er det jo ingen av dem som gidder å prate mer med meg.
![]() |
#39 |
Glad
|
![]() Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"Min bror jobbet som telefonselger en periode - stakkars mann! Han mistrivdes skikkelig, bare så det var sagt.
![]() |
|
|