Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Tips om viseplater til barn?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-08, 16:35   #41
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips om viseplater til barn?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Også jeg som allerede har kjøpt julegave til Poden.

Det gjør ikke noe, de fleste sangene er da i hørespillene, så vi kan plukke dem ut i iTunes, regner jeg med.

Gammel 26-11-08, 16:36   #42
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min barndom hadde ikke vært den samme uten Smurfene og Geir Børresen - I smurfeland. http://www.platekompaniet.no/artist.asp?id=00003083

Og juleplater - vel, da duger bare Dizzie Tunes trill og trall - men DEN har du vel? MN har fått den av meg hvis ikke. Den finnes stort sett bare i mp3 og LP i våre dager. (Jeg har den forresten i en del mails vil du er desp)

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 16:37   #43
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det gjør ikke noe, de fleste sangene er da i hørespillene, så vi kan plukke dem ut i iTunes, regner jeg med.

Nei, på den platen jeg viser til er alle (?) sangene fra visebøkene og ikke fra hørespillene.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 16:39   #44
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Min barndom hadde ikke vært den samme uten Smurfene og Geir Børresen - I smurfeland. http://www.platekompaniet.no/artist.asp?id=00003083

Og juleplater - vel, da duger bare Dizzie Tunes trill og trall - men DEN har du vel? MN har fått den av meg hvis ikke. Den finnes stort sett bare i mp3 og LP i våre dager. (Jeg har den forresten i en del mails vil du er desp)

(Men "Tramp på en smurf" har vi, da. Tross alt.)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nei, på den platen jeg viser til er alle (?) sangene fra visebøkene og ikke fra hørespillene.

Ah, OK. Jeg så ikke nøye nok på den og hengte meg bare opp i at det var Karius og Baktus på.

Gammel 26-11-08, 17:30   #45
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter min mening synger Hanne Krogh alt for mange av sangene på den Egner-CDen, Teofelia.

:sær_igjen:

Gammel 26-11-08, 17:43   #46
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Der er vi enige
Kjenner jeg blir omtrent voldelig av å høre den sangen om den lykkelige familien for eksempel

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Etter min mening synger Hanne Krogh alt for mange av sangene på den Egner-CDen, Teofelia.

:sær_igjen:

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 17:57   #47
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Dragen kom meg i forkjøpet. Dette er en herlig plate, og morsom også for voksne.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 18:43   #48
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg vil anbefale en serie som heter "Våre beste barnesanger". Jeg liker aller best plate nr. 2, der det bl. a. er en utrolig kul versjon av "Nisser og Dverge".
Denne serien har gennomarbeidede arrangementer , og det er flotte artister som synger. Det er alt for mye av barnemusikken som er sammenraskede versjoner med dårlige arr, dårlige musikere og dårlige sangere..

Jeg måtte rote gjennom CDene våre. Vi har bare den første av den serien, men jeg har sniklyttet litt her. Jeg er langt på vei enig med deg i at det er mye bra. Seksåringen min er dog ikke spesielt begeistret for den. Hun hører helst på musikk beregnet for voksne.

Gammel 26-11-08, 18:44   #49
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

40 spor med Lillebjørn Nilsen er super, jenta mi på tre liker godt tanta til Beate og Håvard Hedde, i tillegg er en del av barnesangene med.

Jeg vil jo tro at Poden godt kunne like Øystein Sundes tekster også?

Det finnes vel også en del plater med sangene fra Barnas Supershow - de er kjempemorsomme.

Gammel 26-11-08, 20:19   #50
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Igjen, godnattsangboka (med cd) til Mari Maurstad er veldig fin. Den har ikke bare det vi tenker på som godnattsanger. Den passer under sjangeren gode gamle bestemorsanger man ikke nødvendigvis lærer på skolen lenger.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 20:19   #51
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil også slå et slag for Lillebjørn Nilsens Haba Haba! Jeg hadde den selv på vinyl da jeg var barn (da het den ... og Fia hadde sko). Først tenkte jeg det var det (hos meg) velkjente alt var bedre da jeg var liten-syndromet som slo inn, men etter å ha hørt en del nye barneplater (bl a Tidenes beste barneplate-serien) har jeg slått meg til ro med at det faktisk er slik. I hvert fall når det gjelder musikk.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 20:19   #52
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

7 åringen her vil helst høre på Øystein Sunde, Postgirobygget, Trang Fødsel, Beatles eller Abba nå for tida

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg måtte rote gjennom CDene våre. Vi har bare den første av den serien, men jeg har sniklyttet litt her. Jeg er langt på vei enig med deg i at det er mye bra. Seksåringen min er dog ikke spesielt begeistret for den. Hun hører helst på musikk beregnet for voksne.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 14:00   #53
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Der er vi enige
Kjenner jeg blir omtrent voldelig av å høre den sangen om den lykkelige familien for eksempel

Hvaaa, den som er så fiin! :gaule:

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

[Raknes] Dragen kom meg i forkjøpet. Dette er en herlig plate, og morsom også for voksne.

Er det er den sopp-sangen er? Den er i hvert fall helt fantastisk!

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

JFørst tenkte jeg det var det (hos meg) velkjente alt var bedre da jeg var liten-syndromet som slo inn, men etter å ha hørt en del nye barneplater (bl a Tidenes beste barneplate-serien) har jeg slått meg til ro med at det faktisk er slik. I hvert fall når det gjelder musikk.

Jeg hadde f.eks. mye Trond Viggo da jeg var liten. Mine fattige studentforeldre kopierte mye fra andre så jeg fikk på kassetter, og dessverre er en del av disse kassettene forsvunnet i løpet av årene. Det er vel ingen som sitter på "Bare barn er barn men alle er vi barnebarn" (LP) og "Kua med fletter" (LP), og som har laget lydfiler av dem? I så fall ville Sokk blitt ganske så lykkelig. Vi har Trond Viggos beste, men der er jo f.eks. ikke historien om den redde mannen.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 14:01   #54
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Vi har Trond Viggos beste, men der er jo f.eks. ikke historien om den redde mannen.

Og ikke historien om den lille gutten og den lille piken som ikke ville gå og legge seg heller.

Gammel 29-11-08, 17:29   #55
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi hører mye på "kvirre virre vitt" en cd med norske artister som synger kjente barnesanger. Alt bra Bjørn Eidsvåg til Tre små kinesere.

Ellers digger jeg Trond Viggos beste.

Gammel 29-11-08, 18:24   #56
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Enig med Teofelia med Kvirre Virre Vitt. Det er en god plate som kan høres om og om igjen uten at vi voksne får skadelige, varige men.

Hvilken sang er det DumDum synger? Jeg har en kopi.

Gammel 29-11-08, 18:32   #57
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meta, her.

Enig med Teofelia med Kvirre Virre Vitt. Det er en god plate som kan høres om og om igjen uten at vi voksne får skadelige, varige men.

Hvilken sang er det DumDum synger? Jeg har en kopi.

DumDum synger se min kjole. (En av mine favoritter på cdn sammen med det snør det snør med Anneli Drecker).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:55.