Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Din favoritt-jule-cd?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-06, 13:51   #1
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din favoritt-jule-cd?

Jeg er veldig glad i Carolas "Jul i Betlehem" (ikke helt politisk korrekt kanskje ), men denne førjulstiden har jeg helt dilla på en jazza jule-CD av Hjorth og Nysted.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 14:03   #2
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Ikke akkurat tradisjonell julemusikk, men Trans-Siberian Orchestras julecd-er er nok favoritten. Favorittjulesangen min var "Fairytale in New York" med The Pogues, helt til FFK klarte å lage en grusom cupfinaleversjon av den. Jeg tror aldri jeg kommer til å fikse å høre den sangen mer.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 14:07   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Favorittjulesangen min var "Fairytale in New York" med The Pogues, helt til FFK klarte å lage en grusom cupfinaleversjon av den. Jeg tror aldri jeg kommer til å fikse å høre den sangen mer.

Ikke sant!

Gammel 01-12-06, 14:09   #4
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Juleoratoriet / Bach og Messias / Händel. Helt klart.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 14:10   #5
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Favorittjulesangen min var "Fairytale in New York" med The Pogues,

Med Kirsty McColl, ikke å forglemme. Jeg har heldigvis ikke hørt FFK-versjonen, så jeg tåler den fremdeles.

Dette må vel bli min favoritt, synes det er så rørende der han står med sneipen i munnviken foran juleneket (!)

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 14:15   #6
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Ja, du måtte selvfølgelig dra frem han igjen, nå som jeg endelig hadde klart å fortrenge den der "Anna på tjukken"- låta.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 14:38   #7
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har heldigvis ikke hørt FFK-sangen, så jeg er fremdeles veldig glad i "Fairytale in New York". Andre sanger som gir meg julestemning er Bing Crosby/David Bowie med "Little Drummer Boy/Peace on earth" og Jussi Björlings "O helga natt". Og så blir det ikke jul før jeg har hørt "Julekveld i skogen" med Rolf Just-Nilsen.
Av cd-er synes jeg også at Carolas "Jul i Betlehem" er nydelig, ellers blir det nok sånne "Absolute Christmas"-utgaver...

Gammel 01-12-06, 14:39   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kiddo, her.

Andre sanger som gir meg julestemning er Bing Crosby/David Bowie med "Little Drummer Boy/Peace on earth" og Jussi Björlings "O helga natt". Og så blir det ikke jul før jeg har hørt "Julekveld i skogen" med Rolf Just-Nilsen.

Ja, ja og ja!

Gammel 01-12-06, 14:44   #9
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Bachs juleoratorium er favoritt nr 1.

Favoritt nr 2 er "He is Christmas" med Take 6.

Og den vakreste versjonen av Deilig er jorden, er det Oslo Domkor som har gjort. DA er det jul da.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 16:17   #10
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Favorittjulesangen min var "Fairytale in New York" med The Pogues,

Cash har også spilt inn en julecd jeg liker godt.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 19:47   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg er veldig glad i Carolas "Jul i Betlehem" (ikke helt politisk korrekt kanskje ), men denne førjulstiden har jeg helt dilla på en jazza jule-CD av Hjorth og Nysted.

Jeg MÅ høre Carola sin cd til jul
Synes den er nyydelig!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 19:54   #12
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er glad i julemusikk, og har flere juleplater. Den absolutte favoritten er P4 sine julefavoritter. Min ser annerledes ut på coveret (har hatt den noen år), men ut fra innholdsfortegnelsen så må det være denne:

http://www.platekompaniet.no/cdprodu...ookie%5Ftest=1

Gammel 13-12-06, 13:59   #13
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av *m@msen..*, her.

Jeg er glad i julemusikk, og har flere juleplater. Den absolutte favoritten er P4 sine julefavoritter. Min ser annerledes ut på coveret (har hatt den noen år),....

P4 julefavoritter er min favoritt også! (Har også en eldre variant) Den har ALT som teller (og litt til).

Ellers har mannen lastet ned en CD full av slike gamle amerikanske juleklassikere. Den er veldig fin! Passer ypperlig å ha på i bakgrunnen når man driver med juleforberedelser.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 19:55   #14
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå ser jeg at det ikke er helt samme innhold, jeg har nok en eldre variant.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.