|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Ingen kom i begravelsen. (Aftenposten.no)Det er jo leit at det finnes ensomme mennesker, og jeg er veldig på linje med Pingis, det er verre at man er ensom i live, enn at det ikke kom noen i begravelsen.
![]() |
#22 |
Textrovert
|
![]() Sv: Ingen kom i begravelsen. (Aftenposten.no)
![]() |
#23 |
Vaklende
|
![]() Sv: Ingen kom i begravelsen. (Aftenposten.no)Vi får holde FP gående helt til det blir Seniorportalen. Jeg håper Siri har rett og at denne damen hadde et godt liv uansett, men det er trist at mange er så ensomme. Jeg tror de fleste av oss er mer sosiale enn før, men i private sfærer som ikke er så lett å komme inn i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ingen kom i begravelsen. (Aftenposten.no)Ja, dette er forferdelig trist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Kald på føttene
|
Jeg synes det er finere med de som går på besøk til ensomme levende. Jeg har alltid tenkt at begravelser jo er mest trist for de som er igjen. I en begravelse med bare prest er det jo strengt tatt verst for presten.
![]() |
#26 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ingen kom i begravelsen. (Aftenposten.no)Det er trist, men samtidig vet vi ikke hva slags liv denne kvinnen har levd, og om hun kan ha støtt folk fra seg pga oppførselen sin.
![]() |
#27 |
seru
|
Av de 70(?) begravelsene er nok dette en plausibel forklaring på endel av dem. Men det er ikke mindre tragisk av den grunn. Kanskje tvert om? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, det er jo tragisk, men jeg klarer ikke synes like synd på mennesker som har valgt bort familie og venner, og dermed endt opp ensomme.
![]() |
#29 |
This is normal!
|
Hvis man ser på statistikken, er det sannsynlig at det er andre grunner som ligger bak, f.eks. dårlig helse og tap av partner:
![]() |
![]() |
#30 |
By the Sea
|
Det er jo ingen motsetning mellom disse tingene, snarere tvert i mot.
![]() |
#31 |
Passiv
|
![]() Sv: Ingen kom i begravelsen. (Aftenposten.no)Jeg er arving til en kvinne som mest sannsynlig ender med en slik begravelse. Jeg kommer sikkert til å gå, men det er av plikt, ikke fordi jeg egentlig bryr meg om henne. Og selvsagt vil alle utgifter dekkes før jeg evt tar ut noe arv etter henne. |
![]() |
![]() |
#32 |
VeloppDragen
|
Jeg er aldeles uenig med deg, og har skaffet meg ørten barn. I tillegg går jeg bort til min gamle, ensomme nabo med både kaker og middag med jevne mellomrom.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
By the Sea
|
![]() Sv: Ingen kom i begravelsen. (Aftenposten.no)Psykiske lidelser skjuler seg nok bak endel av disse tilfellene.
![]() |
#34 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ingen kom i begravelsen. (Aftenposten.no)Da jeg var i min oldefars begravelse var vi kanskje 7 der.Og han hadde stooooooor familie. Men noen ganger er det en grunn til at familie velger og ikke stille opp i begravelsen.De fortjener rett og slett ikke den siste respekten.
![]() |
#35 |
By the Sea
|
Er på linje med deg. Ikke at jeg har ørten barn, men jeg ser verdien i nærhet til storfamilien og mennesker rundt generelt.
![]() |
#36 |
Mother of Dragons
|
Du er uenig i at det er en effekt av at vi har bedre sosiale goder og at kvinner er yrkesaktive, det at familien tar seg mindre av eldre enn i andre land? Eller er du uenig at det må være sånn?
![]() |
#37 |
This is normal!
|
Det er vel mange som får arv fra noen de ikke har kontakt med, og det høres ut som om det du gjør er riktig for å beskytte deg og dine. Så trist at hun ikke vil ta i mot behandling...
![]() |
![]() |
#38 |
Passiv
|
![]() Sv: Ingen kom i begravelsen. (Aftenposten.no)Embs - nei, jeg mener også at arv er noe man har rett på ihht slektsskap, ikke en belønning man skal fortjene. Men jeg så oppover i tråden at noen mente at de som lot en gammel dame dø alene og ikke gikk i begravelsen ikke burde arve heller. |
![]() |
![]() |
#40 |
Textrovert
|
Hvis du var nærmeste pårørende og ikke ville betale for begravelsen, men overlot den utgiften til kommunen, ja, da, synes jeg ikke du burde arve henne heller. Det er selvsagt noe helt annet enn å ikke ønske å stille i begravelsen.
![]() |
|
|