Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Hva er dine "laster" i matveien?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Se resultatene: Hvilke matsorter, og drikke, er dine "laster"?
Sukkerholdig brus og saft 27 11,84%
Lettbrus 85 37,28%
Sjokolade 143 62,72%
Annet søtt godteri 58 25,44%
Salt snacks (potetgull og lignende) 74 32,46%
Bakervarer 56 24,56%
Gatekjøkkenmat 24 10,53%
For feite middager 25 10,96%
Generelt for store porsjoner 64 28,07%
Perdiodevis overspising 42 18,42%
Oster og fløte 40 17,54%
Sukker i kaffe og te 20 8,77%
Kaker og desserter 52 22,81%
Annet 19 8,33%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 228. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-08, 13:08   #181
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Pepsi Max, gjærbakster og kaker.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 13:10   #182
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Oster skal være feite og brukes i rikelig dose. Fløte er en selvfølge i et godt kjøkken . Av annet er jeg svak for meierismør, oppbevares kaldt, skjæres med ostehøvel. Nammejammi.

Utenom lettrømme og lettmelk er lettprodukter bannlyst fra vårt hjem, men vi spiser rikelig med frukt og grønt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 13:58   #183
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjokolade. Definitivt. Det hjelper ikke på at en av de jeg har oppfølging av har en svoger som arbeider på Nidar. *daglig tilgang på Yade*

Jeg må avruses på godis.

Gammel 21-11-08, 15:02   #184
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Min eneste last her i hele den vide verden er cola, har hatt opphold i 2 svangerskap, og periodevis under flere lavkarbo-kurer, men fristelsen blir alltid for stor.

Gammel 21-11-08, 15:38   #185
5barnsmor
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!

5barnsmor sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
5barnsmor er litt kul5barnsmor er litt kul
Standard

Lettbrus (cola) og sjokolade er nok det jeg sliter mest med!!

Gammel 24-11-08, 22:26   #186
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Hvorfor må denne komme opp til stadighet? Jeg sliter nok. Jeg har så lyst på noe salt. Jeg har ekstremt lyst på sprøstekt bacon og egg med rennende plomme Det renner i munnen av bare tanken. Jeg må mangle noe? Jeg har også veldig lyst på tofarget dødninghode.

Gammel 24-11-08, 22:40   #187
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Cola Zero og sjokolade er de største vennene/fiendene mine
MEN potetgull og søtsaker generelt er også en stor "last".

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 10:24   #188
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lettbrus, søtt, kaker og bakverk.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 10:25   #189
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har en million laster i matveien. Jeg overspiser til tider og da går det ned vanvittige mengder med godterier, sjokolade, kaker ...... you name it.

MEN; vi spiser sunne måltider. Maten i seg selv er sunn, men jeg spiser nok for mye av den.

Du og jeg.

Gammel 25-11-08, 12:22   #190
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om høsten - slik som nå - får jeg helt usannsynlig ustyrlig lyst på varm sjokolade med krem. Hele tiden.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 12:27   #191
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Om høsten - slik som nå - får jeg helt usannsynlig ustyrlig lyst på varm sjokolade med krem. Hele tiden.

Btw, når jeg titter ut vinduet er det vinter her.

Gammel 25-11-08, 12:35   #192
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Åh, ja, da er vi to.
Mannen lager til oss når vi ser nye episoder av House i hvertfall.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 12:35   #193
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gunnis: Joa, jeg refererte nå egentlig til at problemet hadde vart en stund.
Men det er ikke mye vinter her heldigvis.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 13:24   #194
mammsen31
mamma til 4 gull

mammsen31 sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Norge, et stenkast fra oslo
mammsen31 er litt kul
Standard

en god varm kaffe latte . blir en daglig stort sett hihi

Gammel 25-11-08, 14:32   #195
snøfnugg
Nybegynner

snøfnugg sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Noraførr
snøfnugg har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sjokolade og marsipanpølser med sjokoladetrekk.

Gammel 25-11-08, 14:35   #196
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Pepsi og sjokolade.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 14:53   #197
Slettet bruker
Passiv

Standard

Lever på fullstendig ekstremistkosthold som ikke tåler en eneste utskeielse - aldri.

Eneste "burde latt det være men..." som passerer innenfor det er pepsi max som jeg drikker en hel del av.

Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 15:00   #198
Slettet bruker
Passiv

Standard

Etter at jeg svarte så jeg at Iset selvsagt har forklart alt om ketose osv forlengst i tråden her. :Svima - lese først - svare etterpå:

Det er det jeg spiser - ketogen kost slik at jeg til enghver tid er i ketose. Det vil si at jeg spiser det jeg ønsker av fett og protein og holder meg under tyve gram karbohydrat per dag - og disse grammene henter jeg fra grønnsaker.

Det høres sikkert kjempetrist ut, men for å si det sånn så startet jeg dagen i dag med en kopp kakao - laget på ren kremfløte. Kommer ikke til å bli kald på bena før midnatt og det smakte nydelig. :slurp:

Lunsj var kjøttdeigform med hakkede tomater, chili og ost med salat ved siden av osv osv... Eneste synden er pepsimaxen som sagt, den må jeg ha.

Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 15:59   #199
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det høres sikkert kjempetrist ut, men for å si det sånn så startet jeg dagen i dag med en kopp kakao - laget på ren kremfløte. Kommer ikke til å bli kald på bena før midnatt og det smakte nydelig. :slurp:

Men, men ... Lager du den av bare av kakaopulver og kremfløte? Ikke noe søtstoff eller noe som helst?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 16:01   #200
Slettet bruker
Passiv

Standard

Rører ut bakekakao og sukrin i en skvett vann, sper med kremfløten. Søtt og godt. Sukrin er den eneste sukkererstatningen som funker til kakao.

Jeg pleier å ha i litt kanel også.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.