|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Herremannen får klær og utstyr som julegave. Men som regel er jo klær noe vi skulle ha kjøpt uansett så jul er bare en anledning å gi ham det. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
flisespikker
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Vi gir gjerne (og vil gjerne at andre i familien gir) klær og utstyr som gaver. Klær har det ikke blitt så veldig mye av som gaver, men er det noe han trenger, sier jeg fra om det og blir glad hvis det også kommer. Jeg synes det er en litt merkelig idé at gaver bare skal være ting man egentlig ikke trenger (samtidig som jeg jo ikke ville gitt mat eller bleier eller noe sånt til barn, da). Jeg synes nok klær til jul gjerne kan være litt fine ting, eller dyrt ullundertøy eller sånt, så helt konsekvent er jeg nok ikke.
|
|
|
#24 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Jeg har ikke engang tenkt på at klær og utstyr ikke skal være gaver, jeg....Ski, skøyter, sykler og klær er jo gnistrende gaver! Men jeg ville ikke gitt niåringen KUN klær til jul -han er ikke så fryktelig oppttatt av sånt enda. Men ungene ønsker seg stort sett ski, skøyter og sånt til jul og bursdag. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
superbruker
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Her får ungene både klær og utstyr i gave. Hvis ungene trenger noe klær i løpet av høst/vintermånedene så legger jeg det bort og pakker det inn.
|
|
|
#26 |
|
trenger lading
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?selvsagt får de utstyr og klær
|
|
|
|
#27 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Vi gir ting han trenger til jul. Første jula fikk han et prinseullsett, andre fikk han lego, og i år får han en disana-ulljakke. Vi er studenter begge to, og da er jo ikke økonomien på topp. Han har enda ingen store forventninger til jula, så jeg ser ingenting galt med å gi han noe han virkelig trenger til jul.
|
|
|
#28 |
|
Fortynnet
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?De fleste barn i Norge har vel det de trenger og vel så det, av både leker, utstyr og klær. Jeg syns det er en trist holdning at ski, skøyter og sykler ikke kan være julegaver, fordi det er ting de likevel må ha. Jeg har fire barn, og selvfølgelig har det noen ganger vært sånn at andremann eller tredjemann arver skiutstyr og eldstemann får nytt til jul. Det har aldri vært noe problem, og har jevnet seg fint ut. Det er ikke sånn at det er bare den eldste som har fått noe nytt, eller sånn at de yngre bare har fått "morogaver" og arvet utstyr utenom. Jeg har heller aldri vært opptatt av millimeterrettferdighet når det gjelder pris på gaver til ungene. Hvis en trenger noe dyrt et år, som er nyttig, så er det en grei anledning til å kjøpe det i julegave, uten at det betyr at lillebror (som kanskje arver utstyret et par år etter) trenger å få leker for like mange kroner. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Tåler regn
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Siden min datter har bursdag rett før jul, så blir det til at hun får en lett blanding av klær/utstyr og leker. Det samme gjør resten av familien. Problemet er at som regel er alt vinterutstyr på plass før hun har bursdag, og før det er jul. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
trenger lading
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?
i grunnen akkurat det jeg mener (bortsett fra at jeg "bare" har tre barn
|
|
|
|
#31 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Jeg tror jeg vil tenke at dersom barnet ønsker seg praktisk utstyr, så ja, da vil jeg gi det i julegave. Dersom barnet absolutt IKKE ønsker seg det til jul, vil jeg vel heller drøye til januarsalget med å kjøpe det dersom barnet uansett trenger det.
|
|
|
#32 |
|
Quiet, please
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Litt ekstra finne og dyre ting gir vi som bursdag- eller julegaver. Storesøster får langrennspakke til bursdagen sin neste uke. Skulle egentlig gi den til jul, men vi tenkte at det ville være greit å ha det klart hvis det blir skiføre før jul. Dyre klær benytter jeg ofte sjansen til å kjøpe til jul, iom. at jeg utenom jul har litt problemer med å betale mye for barneklær.
|
|
|
#33 |
|
seru
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Det synes jeg er helt greit. Nå er mine så små enda at jeg er litt bevisst på at de får begge deler, får de fornuftsgaver fra besteforeldrene får de gjerne leke fra oss, eller motsatt. Jeg synes godt julegaver kan være en fin blanding. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Ski og skøyter er jo fine julegaver! Våre barn får en fin blanding, her blir det klær, leker, sengetøy og ulltøy under treet i år. Jeg synes det er fint å lære barna at man kan ønske seg noe man trenger, ikke bare leker og spill liksom. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Ute på tur
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Nå er ikke guttene så gamle, men Junior fikk langrennspakke fra besteforeldrene i fjor og jeg syns det var en fin gave og han var veldig fornøyd. Jeg syns at det er leker over alt, og at det finnes mye ræl som bare blir ødelagt med engang, da vil jeg heller at de skal få f.eks ulltøy enn plastikkdings nummer 150. Junior har "ønsket" seg Janus Blåtopp ulltøy i julegave. Småen på 6 måneder har bare ønsket seg ulltøy (eller penger på sparekontoen, men det er tydeligvis ikke like godtatt av alle).
|
|
|
#37 |
|
Unik
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Eg skulle ønske ungane kunne fått vinterdresser til jul. Dei trenger det, og me hadde trengt litt hjelp med å kjøpe tre dresser. Men mammaen min som alltid maser om kva ungane trenger, var ikkje heilt med på det. Dresser som eg hadde hatt lyst på fekk ho sjokk over prisen på, og reflex dressen til 500,- var aaaalt for dyrt. Bortkasta penger fekk eg beskjed om. ( eg begynner å skjønne kvifor eg og broren min hater vinteren og forbinder den med våte og kalde dresser
|
|
|
#38 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?
Helt enig! |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Ingen tittel
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Her kommer ski, skøyter og annet utstyr han trenger til å bli gitt i julegave.
Må si meg enig i det Maximilla skriver. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Jeg må forresten legge til at jeg er helt målløs over at enkelte ikke kan gi utstyr til ungene til jul. |
|
|
|
![]() |
|
|