Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ribberull

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-08, 23:46   #1
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Ribberull

Hva skal jeg krydre med?
Noen som har laget ribberull med kjøttdeig inni?

Fårerullen er klar, men har litt lyst til å prøve meg på ribberull også.

Gammel 19-11-08, 14:50   #2
Picasso
Fullverdig medlem

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: ut mot havet
Picasso har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ribberull

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Noen som har laget ribberull med kjøttdeig inni?

Går det an å lage ribberull med kjøttdeig? Har du en oppskrift du vil dele med en nysjerrig sjel?

Av krydder i sylterull/ribberull bruker jeg salt, pepper, nellik,allehånde, ingefær og gelatinpulver. Av og til har vi også litt raspet løk i.

Gammel 19-11-08, 15:19   #3
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Picasso, her.

Går det an å lage ribberull med kjøttdeig? Har du en oppskrift du vil dele med en nysjerrig sjel?

Av krydder i sylterull/ribberull bruker jeg salt, pepper, nellik,allehånde, ingefær og gelatinpulver. Av og til har vi også litt raspet løk i.

Så flott! Takk Picasso, nå skal jeg prøve meg på ribberull for aller første gang.

Har ikke oppskrift på ribberull med kjøttdeig, men hadde en jeng damer på besøk i går og den ene kjente ei som hadde kjøttdeig i ribberullen. Hun trodde at hun bare smurte kjøttdeigen utover. Hun viste ikke hvilket krydder som ble brukt, da hun ikke lagde ribberull selv. Tror jeg gnir inn siden med krydder først jeg (raspet løk også ) og så brer jeg et tynt lag kjøttdeig utover. Hva tror du om det? Ruller du siden, slik som med fårerull?

Gammel 19-11-08, 16:52   #4
Picasso
Fullverdig medlem

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: ut mot havet
Picasso har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg bruker netting og har sluttet helt og sy eller surre. Du kapper bunnen av en 11/2 liters flaske, tar på netting (for stek, kjøpes hos slakterforretning eller i en ferskvaredisk). Ruller det som skal rulles, stapper det inn i brusflasken og og fester nettingen foran åpningen og drar ut igjen rullen med netting rundt seg, strammer og knytter igjen. Voila ferdig og fort gjort

Her er noen dårlige bilder fra fjorårets fårerull.

Spent på resultatet av kjøttdeig ribberull! Jeg tror helt sikkert det vil funke!

Gammel 19-11-08, 17:04   #5
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Standard

Så smart! Det skal jammen prøvest.
Du skal få tilbakenelding på hvordan det går å lage ribberull med kjøttdeig. Har tro på at det hever snaken og ikke minst gjør den mer spennende. Elsker å prøve ut nye litt "rare" ting.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04.