Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor mange julegaver kjøper du?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-08, 09:31   #41
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange julegaver kjøper du?

3 barn
2 foreldre
4 tantebarn
2 søstre med mann(kjøper noe sammen til dem)
1 bestemor
1 til eksen fra barna

13 stykker

Resten kutter jeg rett og slett ut i år pga. alenetilværelsen. Hadde 30 gaver i fjor å kjøpe, i år har jeg ikke tid eller penger til det.

Gammel 30-10-08, 18:16   #42
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Barna - 2
Mine besteforeldre - 4
Mine foreldre - 2
Svigermor og mann - 2
Svigerfar og kone - 2
Min søster - 1
Hans søster + samboer - 1
Hans bror + samboer - 1
Hans onkelbarn - 6
Min onkel og tante - 1
Min onkel og tante - 1
Min tante - 1
Mine søskenbarn - 5 (mulig vi dropper disse i år)
Vennepar - 3
Vennepars barn - 6
Venninne - 1

39 til sammen + 1 til mannen. Aiaiai, på tide å begynne snart kjenner jeg. Desember blir så travel for min del at jeg har ikke sjans til å kjøpe julegaver da.

Nå kom jeg akkurat på at to av venneparene vår + barna skal reise bort i jula, så da blir det 6 gaver mindre. 34 til sammen da, inkludert mannen.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 18:25   #43
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Våre 5 barn
Foreldrene våre
Min ene søster
Våre 9 nieser og nevøer
Min farmor
Søs sine 2 besøkshjembarn

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 19:15   #44
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

kjæreste
barn
mor
eksmann fra barna
og tantebarn
Får jeg fra venniner, så er det hyggelig, men jeg klarer ikke å kjøpe tilbake..

Gammel 30-10-08, 22:31   #45
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

På gavelista mi har jeg:
mannen
våre tre barn
mine foreldre
mannens foreldre
mine to søsken
mannens søster
5 nieser og nevøer
broderens kjæreste + gutten hennes
7 barn av mannens kusiner
mine besteforeldre
mannens farmor
mannens tante og onkel
kanskje noen tanter og onkler av meg, hvis vi feirer jul med de.
eldste gir gave til et par kammerater.

Ser jeg kommer opp i 30-35 gaver alt etter som. På tide å begynne tydeligvis...

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 11:09   #46
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg ser at jeg ikke er den mest sosiale eller familiære på forumet
Jeg kjøper til:
Drømmeprinsen,
Faren min,
Gullungene,
Sønnene til bestevennen min,
Og katten.

Men jeg kjøper masse til hver av dem så det blir mange pakker likevel.
Gleder meg til jul jeg - alle juletråder er veldig tiltrekkende på meg i dag.

Sist redigert av Slettet bruker : 13-11-08 kl 11:39. Årsak: Jeg glemte noen - jeg kjenner flere - hurra!
  Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 11:24   #47
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Mann
2 barn
1 søstre
2 tantebarn
2 foreldre
2 svigerforeldre
1 svoger
1 "gammelonkel"
3 venninner
7 venners barn

Jeg prøver også stadig å kutte, men det er ikke så lett! Kunne gjerne kuttet ut noen venners barn, men når jeg ymter frempå, faller det ikke i så god jord.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 20:44   #48
Pippilopp
I tenkeboksen

Pippilopp sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pippilopp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Mann
Barn x 3
Mor
Far
Farmor
Fetter/kusiner x 3
Onkler og tante

Så er det manns familie, men her er jeg bare med, ikke innkjøper

Gammel 13-11-08, 20:51   #49
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har pleid å kjøpe en litt "stor" ting til hverandre, sammen. I fjor kjøpe vi bil. Året før kjøpte vi videokamera. Vi får se hva det blir i år.
Mannens foreldre
Mine foreldre
Mannens mormor
Min mormor
Barna våre
Ett søsken m/familie på mannens side (heldigvis har vi en av mannens single søstre på "lista" i år, vi bytter på hvert år)
Ett søsken m/familie på min side (i år skal vi kjøpe til min søster, hennes mann og deres to barn)(vi har til sammen 10 søsken med familier)
I stedet for å kjøpe gaver til venner, så gjør vi gjerne noe sammen i stedet.
En liten oppmerksomhet til min onkel og hans onkel. Type konfekt eller noe.

Gammel 13-11-08, 20:54   #50
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg og mannen kjøper til
Ektefelle (1 stk hver)
Barn (1 stk)
Foreldre (4 stk)
Søsken og svigersøsken (3 stk)
Tante-/onkelbarn (2 stk)
Bestemødre (2 stk)
Voksne venner (7-8 stk)
Vennebarn (8-10 stk)

Så det blir faktisk bortimot 30. Mulig noen av parene får felles gave, da. Og det meste er planlagt allerede, så det skal ikke være så mye mas med dette.

Gammel 13-11-08, 20:55   #51
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Mann
Barn
Mine søsken (som selv ikke har barn, de som har barn får ikke)
Nieser/nevøer
Mor
Far
Oldefar
Barnehagepersonellet

Mannen tar seg av sin familie, jeg har ingen fadderbarn og venner/venners barn kjøper jeg ikke til.

Totalt under 15 gaver (men barnehagefolka får det samme, så rundt 10 er vel mer korrekt)
Ah!

Tips: En venninne var lei av å gi til X antall "venners barn". I år skal hun isteden ha juleverksted for alle disse barna en helgedag, så foreldrene har barnevakt og barna får julestemning. Rasende god ide synes jeg. Kvalitet fremfor kvanitet!!

Sist redigert av Pelle : 13-11-08 kl 21:08.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 23:05   #52
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Tips: En venninne var lei av å gi til X antall "venners barn". I år skal hun isteden ha juleverksted for alle disse barna en helgedag, så foreldrene har barnevakt og barna får julestemning. Rasende god ide synes jeg. Kvalitet fremfor kvanitet!!

kjempegod ide det ja! Nå kjøper ikke vi så mye til venners barn lenger (de "gode gamle" vennene bor ikke i nærheten), men noe slikt hadde vært koselig å gjøre et år...

Gammel 14-11-08, 08:42   #53
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Mann

Det var genialt da!

Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 09:21   #54
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg føler at jeg kjøper til en hel haug, men mindre enn mange andre her inne:

Mannen 1
Barna 3
Moren min 1
Broren og svigerinne 2
Niesen min 1
Far og stemor 2
Svigers 2
Svoger og svigerinne 2
Tante 1
Filletante 1
Venner av barna 11

Totalt: 27

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 09:25   #55
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mann
2 barn
2 foreldre
2 svigerforeldre
3 besteforeldre
4 nieser og nevøer
2 søsken
2 svigersøsken
1 mann til svigersøsken
5-10 små vennegaver (tror jeg - dette varierer litt fra år til år, men er mer en liten oppmerksomhet enn en skikkelig gave)

Totalt: 18 + smågaver til venner.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:21.