Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Facebook er egentlig ganske genialt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-08, 23:09   #1
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Stort smil

Facebook er egentlig ganske genialt

Jeg har hatt et ganske labert forhold til Facebook. Har hatt en profil der og vært innom i ny og ne, men ikke noe særlig mer enn det.

Var innom i går kveld. Søkte litt på navn til gamle kjente, og fant min gamle venninne fra USA.
Vi bodde 1 år der i min barndom, og denne jenta ble min venninne.
Vi var masse sammen det året, og hadde det utrolig artig sammen!
Det er 20 år siden vi snakket sammen sist... Eller skrev brev til hverandre.

Utrolig artig å finne henne. Morsomt å få se henne igjen, mannen og de to nydelige barna. Kan nesten ikke tro det!

Sånn. Det var dagens Facebook-reklame. Liker Facebook litt mer etter dette.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-08, 23:13   #2
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Facebook er egentlig ganske genialt

Jeg var også skeptisk til å registrere meg der inne, men jeg har blitt veldig glad i facebook. Har fått kontakt med barndomsvenner og andre fra laaaangt tilbake. Artig å høre hvordan det går med de. Man tenker jo gjerne litt på hvordan gikk det med den og den... hvor ble de av osv. Noen svar har jeg fått. ARtig!

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-08, 23:15   #3
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har fått kontakt med min far og hans familie igjennom Facebook.
Ikke hatt kontakt på 15 år.

Gammel 09-11-08, 23:15   #4
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg har også fått kontakt med mange gamle venner, bla. ei venninne fra Østerrike jeg ikke har hatt kontakt med på 15 år. Veldig koselig.

Gammel 09-11-08, 23:15   #5
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Så artig da!

Jeg har også truffet igjen mange gamle kjente gjennom facebook. Den siste er min "feriekjæreste" fra jeg var 13 år (25 år siden). Det var utrolig artig å "prate" med han igjen. Ellers har jeg truffet igjen venner/klassekamertater fra mitt hybelår for 20 år siden, mine dagmammabarn fra for vel 20 år siden, venner fra mine fem år i finnmark for 15 år siden. Face bokk er ganske kjekt

Gammel 09-11-08, 23:16   #6
teamor
Superduperaktiv

teamor sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Facebook funker kjempefint til å holde kontakt med utenlandske bekjente! Klassekamerater fra alskens skoler man har gått på kan jeg dog styre meg for.. Det er en grunn til at man ikke har kontakt lengre.. (som regel da)

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-08, 23:57   #7
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Men eh. Dere som er "der inne". Jeg har av diverse årsaker slettet meg for lenge, lenge siden.
I dag fikk jeg plutselig mail på hotmailen min, fra et kvinnemenneske som ville ha kontakt med meg på facebook. Under sto det link så jeg kunne registrere meg.
Er ikke det litt snodig da? Eller?
Hvor i all verden har dette menneske funnet min mail?
Eller er det jeg som er helt grønn i dataverden?
Jeg vet ikke hvem denne damen er altså.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 06:11   #8
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av teamor, her.

Det er en grunn til at man ikke har kontakt lengre.. (som regel da)

Det gjelder de fleste jeg ikke har kontakt med lengre. Man vokste fra hverandre på en eller annen måte. Ser ingen grunn til å oppsøke dem igjen.

Gammel 10-11-08, 07:36   #9
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har fått kontakt med tremenningen min som jeg ikke har sett på tyve år.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 07:38   #10
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg har fått kontakt med tremenningen min som jeg ikke har sett på tyve år.

Og jeg har fått kontat med en tremenning jeg ikke visste om... Sånn sett er det greit med å ha et spesielt etternavn.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 08:18   #11
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Det gjelder de fleste jeg ikke har kontakt med lengre. Man vokste fra hverandre på en eller annen måte. Ser ingen grunn til å oppsøke dem igjen.

Det er jo ingen tvang å oppsøke mennesker man ikke vil ha kontakt med liksom
At man mister kontakt med noen man kjente når man er 12 år OG som bor i et annet land kan fort skje, og da er det utrolig morsomt å ha et sted man KAN finne de igjen.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 22:06   #12
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har fått kontakt med min gamle venninnegjeng fra Usa Vi mistet kontakten en etter en av ulike grunner, men mest pga latskap til å skrive brev til hverandre, men nå er vi 5 samlet igjen og diskuterer nå en reunion.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 22:11   #13
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Men eh. Dere som er "der inne". Jeg har av diverse årsaker slettet meg for lenge, lenge siden.
I dag fikk jeg plutselig mail på hotmailen min, fra et kvinnemenneske som ville ha kontakt med meg på facebook. Under sto det link så jeg kunne registrere meg.
Er ikke det litt snodig da? Eller?
Hvor i all verden har dette menneske funnet min mail?
Eller er det jeg som er helt grønn i dataverden?
Jeg vet ikke hvem denne damen er altså.

Er ikke så veldig rart, altså. Det kan være spam. Men det kan også være at denne damen av en eller annen grunn har mailadressen din lagret på sin mailkonto. Kanskje har dere hatt korrespondanse i en eller annen sammenheng for lenge siden, også har hun lagret adressenen din - og glemt det. Eller hun kan ha mottatt mail som er sendt til mange - inkludert deg, og klart å lagre alle adressene i en eller annen sammenheng.
Når hun nå registrerer seg på Facebook får hun spørsmål om hun vil sende ut invitasjon til alle kontaktene på mailen sin (det får alle som registrerer seg). Da får de som er registrert på Facebook en "friend request" av damens, mens de som ikke er registrert får spørsmål om å registrere seg, fordi damen vil bli venn med de.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 21:04   #14
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Det er jo ingen tvang å oppsøke mennesker man ikke vil ha kontakt med liksom
At man mister kontakt med noen man kjente når man er 12 år OG som bor i et annet land kan fort skje, og da er det utrolig morsomt å ha et sted man KAN finne de igjen.

JOda, jeg ser poenget i det. Det er bare det at jeg har dårlige erfaringer med å ta kontakt med folk jeg ikke har sett på en drøss med år. Det ender som regel opp med at man ikke har noe særlig å si hverandre etter ca 2 minutter.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.